![]() |
dit is pi
|
Bijna Pi, niet helemaal.
|
pi is noot helemaal
|
Citaat:
|
Zijn drie (of maximaal) vijf getallen achter de komma niet genoeg? :s
|
Citaat:
in je rekenmachine zitten er ook 9, en fanatieke hobbyisten willen er 9 miljoen |
|
Citaat:
|
:eek:
En dat zijn nog niet alle decimalen van pi? :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
3,141592654 |
Citaat:
|
ezelsbruggejte:
eva, o lief o zoete hartendief 3,14159 (neem steeds aantal letters) ik ken 5 decimalen! een klasgenoot van vorige jaar kende er toen 50! edit: oeps, twee dingen doorelkaar gehaald |
Citaat:
ik neem aan dat je dus niet constant met 80000 significante cijfers werkt. Bovendien is de nauwkeurigheid niet noemenswaardig groter als je een pi in zoveel decimalen neemt denk ik. :) |
Citaat:
|
Citaat:
dit soort nerdigheid snap ik toch niet zo goed hoor :o soit |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(was dat zo eigenlijk? ;)). |
Citaat:
|
:cool:
|
Nog een leuk ezelsbruggetje:
http://users.aol.com/s6sj7gt/mikerav.htm (de aantallen letters per woord staan voor decimalen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Mozilla doet 'ie het trouwens niet goed.
|
voor de echte Pi-fanaten...
http://www.cecm.sfu.ca/pi/pi.html |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@Johan: respect! Je bent toch wel de op een na meest bepi-de persoon die ik ken. Ik kom zelf maar tot de 15 decimalen oid... Ben het langzamaan aan het uitbouwen. |
Citaat:
het lukt me nou alleen niet om die hele pi-pagina er hetzelfde uit te laten zien als op die site. en het probleem is dat ik die grote file niet kan editen, omdat het te groot is voor welke applicatie dan ook in windows :p. m'n vriend is druk, dus die wil ff niet helpen. ik heb style.css trouwens als het goed is in het goede mapje gemikt, maar dat wil niet helpen :(. |
Citaat:
|
Ik houd het maar op ongeveer 3,14...
|
Citaat:
|
ik snap er geen *** van:P
|
Ik weet nog wel dat mijn leraar zei dat ik 22/7 als benadering van pi mocht gebruiken. :rolleyes: Het is ongeveer 3,14....
Maar wat heb je er nou eigenlijk aan om pi tot op zoveel miljoen decimalen uit te rekenen? Lijkt me vrij nutteloos. |
Ik ken pi tot 40 decimalen.. Tging per ongeluk :rolleyes: Het is hetzelfde als een telefoonnummer onthouden ;)
|
Citaat:
|
Een repeterende eenheid in pi? Pi is toch een irrationeel getal. Een irrationeel getal heeft een oneindig aantal zich niet herhalende cijfers achter de komma.
Bovendien is pi tot op zo'n 200 miljard decimalen berekend. Dan zouden ze er toch wel een repeterende eenheid in moeten hebben vinden als die er was. |
Citaat:
En aangezien we op die astronomisch gebied over elipsen praten en niet over cirkels... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49. |