![]() |
Weerwolfspel #1
Yess, we mogen weer! Het weerwolfspel gaat weer van start, voor de regels van het spel komen, eerst de regels van het topic:
* niet chatten tot zover de regels :p Maar nu dus echt niet chatten, we weten allemaal waar dat toe geleid heeft en daardoor moesten we een maand stoppen, dus niet chatten! spelleidster: AlopiA regels uit topic #1: Weerwolf Weerwolf is een spelletje dat speciaal gemaakt is voor dit soort forums. Iedereen speelt een inwoner van een klein dorpje in de Middeleeuwen. Er schrijven mensen in, en iedereen krijgt een rol toegewezen: 2 weerwolven 1 tovenaar 1 ziener 1 wolfsbane een aantal gewone dorpelingen Iedereen weet alleen van zichzelf wat hij/zij is, behalve de weerwolven want die weten ook wie de andere weerwolf is. De bedoeling van het spel is voor de weerwolven om iedereen op te eten (behalve de andere weerwolven uiteraard), de bedoeling van de anderen om alle weerwolven te doden. Het spel begint met een stemronde. Alle dorpsbewoners zitten (zogenaamd) 's avonds met elkaar rond de tafel en moeten samen door middel van een stemming bepalen wie er opgehangen wordt. Elke deelnemer stuurt een Persoonlijk Bericht naar mij met daarop de naam van degene die opgehangen moet worden. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt opgehangen (en ligt dus uit het spel). De spelleider maakt dus bekend wie er wordt opgehangen en wat voor rol diegene heeft. Dan wordt het nacht en slaan de weerwolven toe. Zij kiezen in onderling overleg één slachtoffer en sturen de naam van diegene naar mij. De wolfsbane kan echter niet opgegeten worden (wel opgehangen uiteraard) en de tovenaar stuurt naar mij een naam (maar niet zichzelf) van degene die hij/zij die nacht beschermt tegen de weerwolven. Als er dus niemand wordt opgegeten dan was het (bedoelde) slachtoffer dus de wolfsbane of was hij/zij beschermd door de tovenaar, maar dat wordt niet verteld door de spelleider. De ziener kan die nacht een berichtje naar mij sturen om te vragen wat de rol is van één bepaalde persoon. Daarna is er weer een stemronde, enz. Het tempo is ongeveer 4 rondes per week, dus 2 stemrondes en 2 "eet"rondes. Onderling overleg is natuurlijk niet toegestaan (behalve tussen de weerwolven) !! De wolven winnen als er op een bepaald moment meer wolven dan andere personen zijn. Dan wordt er bij een stemming namelijk altijd een niet-weerwolf opgehangen. De dorpelingen winnen als alle weerwolven opgehangen zijn. deze regels zijn aanvullend: regels: iedereen moet stemmen, behalve de weerwolven, de ziener houdt zijn wetenswaardigheden voor zich-/haarzelf, de spelleidster mag niet zeggen met betrekking tot wie wel en wie niet gestemt heeft de ziener mag maar per ronde over 1 iemand de functie vragen, de tovenaar mag 1 iemand beschermen, de weerwolven mogen 1 iemand opeten en zij mogen met elkaar over leggen, zijn beide weerwolven opgehangen dan is het spel over en winnen de mensen die geen weerwolf zijn, is de rest opgegeten/opgehangen winnen de weerwolven, ook als er maar 1 weerwolf over is, de wolfsbane kan niet opgegeten worden maar wel opgehangen.. Er mag gebluft worden, je mag je weerwolftheorie'en ook posten, en ook daarin mag je bluffen. per ronde is er 1 dag stemmingstijd, als je binnen die tijd niet hebt gestemd vervalt je stem, bij gelijkspel stemmen ook de weerwolven. Als er dan nog steeds gelijkspel is hebben we een probleem we hebben steeds 2 stemmingsrondes: 1 van de dorpelingen, ziener, wolfsbane en tovenaar, en 1 van de weerwolven (zij overleggen wie ze opeten), de ziener vraagt daarin de functie van 1 persoon en de tovenaar beschermt dan 1 persoon. snapt iedereen het zo? deelnemers: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. Meer deelnemers gaat niet gebeuren, 20 is al erg veel en dan duurt het veel te lang en zijn er gewoon teveel deelnemers om het te snappen! De inschrijving loopt tot alle plaatsten vol zijn, of tot morgenmiddag 12 uur. Aub geen reserveringen gaan maken voor een volgend spel, wie er het eerste bij is heeft gewoon geluk, anders maken andere leden geen kans enzo..ook weer niet aardig :o :p stuur mij geen pm om deel te nemen, want ik ben er vandaag de hele dag niet en anders moet ik weer uit gaan zoeken wie als eerste was enzo..dus gewoon in het topic posten dat je wel mee wilt doen. Als je ziet dat er al 20 deelnemers hebben gepost, post dan zelf niet meer, dat heeft toch geen zin. Als iemand ondertijd even een lijstje wil maken: graag :D Dus wat je ook doet: NIET CHATTEN!! |
jaaaaaaa ik doe weer mee!!!! :)
1. Silver rain |
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
Ik doe niet mee.
|
Count me out. :)
Ik zal hier af en toe gewoon een spammetje maken. :o |
Citaat:
|
k doe ook mee :):):)
|
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. :) L. :) 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
Citaat:
|
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. :) L. :) 5. Keyser Saus 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
Citaat:
|
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. Jet666 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
yoooooooooo
(I'm in) |
De spelregels kloppen nog steeds niet helemaal. Maar vooral dat de weerwolven niet als dorpeling worden geteld.
Luister nou, een weerwolf betekend dat iemand overdag man is, en 's nachts wolf. Zodoende zijn de weerwolven ook dorpelingen en mogen ze dus ook gewoon stemmen wie er opgehangen mag worden. En de rol van de wolfsbane is een beetje klein, mag die niet 's nachts op wolven gaan jagen? |
jaaaa nou kan ik ook meedoen!
1. Silver rain 2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. Jet666 8. MieX 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. Jet666 8. MieX 9. MoonWolf 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. Jet666 8. MieX 9. MoonWolf 10. Lifeafterdeath 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. Jet666 8. MieX 9. MoonWolf 10. Lifeafterdeath 11. JC Superstar 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik doe ook weer mee! :)
|
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. Jet666 8. MieX 9. MoonWolf 10. Lifeafterdeath 11. JC Superstar 12. light fighter 13. owlbeer 14. kaarin 15. phmpruim 16. a*rainbow*girl 17. 18. 19. 20. |
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. Jet666 8. MieX 9. MoonWolf 10. Lifeafterdeath 11. JC Superstar 12. light fighter 13. owlbeer 14. kaarin 15. BleuQueen 16. phmpruim 17. a*rainbow*girl 18. Dukko 19. 20. |
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. Jet666 8. MieX 9. MoonWolf 10. Lifeafterdeath 11. JC Superstar 12. light fighter 13. owlbeer 14. kaarin 15. BleuQueen 16. phmpruim 17. a*rainbow*girl 18. Dukko 19. 20. deze klopt beter:p |
Citaat:
|
Nou kom op, de laatste 2
|
Citaat:
|
We hebben nog 1 plek...
|
1. Silver rain
2. Charmed Prue 3. debotjuh 4. L. 5. Keyser Saus 6. Forumfreakie 7. Jet666 8. MieX 9. MoonWolf 10. Lifeafterdeath 11. JC Superstar 12. light fighter 13. owlbeer 14. kaarin 15. BleuQueen 16. phmpruim 17. a*rainbow*girl 18. Dukko 19. ShadowLady 20. ZiPPiT! |
VOL :cool:
|
ok, wanneer beginnen we?
|
Ik denk morgen om 12 uur want tot dan had je de kans om je in te schrijven. Maar we zitten nu al vol.
|
Nouwww ben te laat :(
|
Damn, te laat....
|
wow dat ging snel. AlopiA is vandaag heel de dag weg dus we kunnen nog wel even wachten (om te voorkomen dat er honderden posts komen met wanneer beginnen we waardoor het topic dicht gaat). Jammer Espumax :(
|
They were gonna kick me out first anyway... :(
|
Citaat:
|
KOMOP NIET CHATTEN
hij gaat nl niet dicht zoals de vorige.. dus zolang er niks bekend is enzo, gewoon het topic laten voor wat t is |
Wanneer krijgen we onze rollen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
trouwens, kaarin is kaarinetjuh, maar dat snappen jullie wel ;)
|
huh?? k snap heel nix van dat spelletje.... naja... don't count me in zouk zegge :O anders loopt alles in de soep
|
AlopiA kom online! Wij willen onze functies....
|
NIET CHATTEN
ik ben nu de functies aan het versturen, in principe had dit topic nog maar 22 reacties hoeven te hebben, van de deelnemers elk 1 en van mij 2, deze en de eerste. in plaats daarvan heeft het het drievoudige! ik zal proberen te vragen aan boogie of hij het even op wil ruimen omdat mensen die niet eens deelnemen het topic nu verpesten. of "count me out" plaatsen. Hip. en jammer. maar goed, functies are on their way! :) |
*zingt*
and i just can't wait to begin.. wanneer mogen jullie mij er voor het eerst proberen uit te stemmen? :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45. |