![]() |
TJ-biljet ziektekosten
HEt volgende is zow:
Ik wil me teruggavebiljet invullen en heb mijn jaaropgaven bij elkaar. Maar nu heb ik 1 vraag. De rest snap ik allemaal :) Mijn ouders dragen voor mij de ziektekosten af ( ziekenfonds ) echter bij mijn werk doen ze dit ook . Nu vind ik dat ik dat dus nu dubbel moet betalen, maar vind de belastingdienst dat ook ? merci, |
Is dat een kwestie voor de belastingdienst? Volgens mij moet je bij je zorgverzekeraar zijn. Bovendien betaald je werkgever een bedrag en zul jij zelf ook moeten betalen (in jouw geval doen je ouders dat blijkbaar). Maar er is sprake van een werkgeversdeel en een werknemersdeel. Das op zich heel gewoon.
Maar het lijkt mij in ieder geval geen kwestie voor de belastingdienst. Als er mensen andere meningen op nahouden, correct me if I'm wrong.... |
Citaat:
Volgens mij klopt dat wel. Ik heb ook dubbele premie betaald maar ik heb nu via www.zilverkruis.nl een formulier aangevraagd voor premierestitutie, hoop het zo terug te krijgen. |
Citaat:
En verder heeft Chausus gelijk. (y) |
Dubbel? Ja, je werkgever betaalt een deel voor je ziektekosten en jij betaalt een deel. Dat is volkomen normaal (alleen blijkbaar betalen je ouders jouw deel ofzo?).
Ik betaal ook 30 euro per maand ofzo, en mijn werkgever heeft ook vrij veel betaald. Ik had dus twee werkgevers en ze hebben bij mij beiden ziekenfondspremie afgedragen. Volgens mij zou ik dus wel geld terug moeten kunnen krijgen. Maar dat ga ik nu even uitzoeken... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij klopt het gewoon en kun je niets terugkrijgen, hoor. Of zie ik iets over het hoofd? Dus: - werkgeversdeel (staat op je loonstrook, betaal jij niet). - werknemersdeel (wordt ingehouden op je loon, staat op je loonstrook). - eigen 'bijdrage' (is dus volgens mij wat je ouders betalen voor je). Of is het zo dat dit bij mensen onder de 18 anders is ofzo? |
Citaat:
In geval van TS is er geen sprake van dubbele premie volgens mij, want dat is alleen als er twee verzekeringen zijn (bv in geval van vakantie werk tijdelijk ziekenfonds, terwijl je eigenlijk bij je ouders particulier blijft). Dan draagt je werkgever premie af voor een ziekenfondsverzekering die jij niet hebt en dat gedeelte kun je terugvragen. Maar Ekki's uitleg klopt wel volgens mij, voor zover ik kan bepalen, werkgever betaalt altijd een gedeelte, dat verschijnt op je loonstrook/jaaropgaaf. Dit heeft op zich niets te maken met dubbele premie.... |
Citaat:
|
oke, dat lijkt me duidelijk. In mijn situatie kan ik niet een van de twee betaalde premies terug krijgen....
Toch bedankt..... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30. |