![]() |
vertaling sofocles antigone
dag dag iedereen,
onze allerliefste leraar van grieks was zo vriendelijk om ons weer met enkele pagina's op te zadelen om zelf te vertalen. Maar ik heb geen enkele basis int nederlands, dus het gaat ehct niet lukken om dit zelf te vertalen, mocht iemand een vertaling bezitten van antigone, sofocles, int nederlands wel te verstaan, let me know, as soon as possible vooral het eerste stasimon thx xxx Bo |
De oefening is toch juist dat je het zelf moet vertalen! Anders leer je er niets van. :p
En een vertaling om op te stoelen heb je echt niet nodig. Als je iets fout hebt hoor je dat vanzelf. |
Citaat:
Anders is t risico van vastlopen veel groter en das vervelend als je net bij regel 10 bent van de 100 ofzo....dan kun je beter met de vertaling erbij even puzzelen tot je die passage wel snapt (vaak zie je gewoon simpele dingen over t hoofd ofzo..). Bovendien bij een stasimon is t helemaal wel handig, die hebben nog wel ns de neiging vaag te zijn... Maar @TS: kijk ns in het nuttige links topic....daar staat er vast wel eentje tussen, vast wel een in t Engels en misschien ook nog wel een in t Nederlands. |
Ik heb geen grieks, dus daarmee kan ik je niet helpen. Maar mijn leraar zegt juist altijd: tis niet erg alst fout is, je hebt het iig geprobeerd, en daar leer je ook van. Misschien nog wel meer van klakkeloos overschrijven.
|
Citaat:
Maar we gaan n beetje offtopic.... |
Citaat:
|
Citaat:
:p Ontopic: Ik heb thuis wel een vertaling liggen, maar die kan ik niet vinden. :bloos: En anders had je er nog niets aan. :) |
ok ok heb gehoord van een slim klasgenootje dat juist die passage in ons nederlands handboek te vinden was
bedankt voor de reacties, niet meer nodig nu dus... tot een volgende keer misschien xxxxxxxxxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |