![]() |
[HD][win 2k] Maxtor 120 Gb instalatie
Ik heb vandaag een nieuwe harddisk (maxtor 120Gb 130u) gekregen en heb hem in mijn pc gedaan en dacht dat windows de rest wel zou doen.. niet dus. Hoe moet ik dat ding instaleren? Ik gebruik windows 2000 pro.
|
Rekening houden me:
- IDE poorten (Master/Slave) (tenzij SATA is). - Zorgen bij de Manager dat de schijf geactiveerd is - Zorgen dat de schijf geformateerd is - Zorgen dat je bios dat formaat aan kan |
word hij wel in bios herkend? (bij opstarten)
master/slave goed? windows doet de rest zelf wel :) tenzij hij op RAID controller oid zit dan moet je die controller eerst installeren (vaak heeft windows daar zelf ook wel drivers voor) |
Citaat:
bios staat goed en bij apparaat beheer in windows staat hij ook vermeld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
of in nederlands deze computer -> beheren daar kan je onderaan voor schijf beheer oid kiezen en ook formateren (rechter muisknop op die schijf) waarschijnlijk moet je gwoon eerst nog ff een partitie aanmaken (kan ook daar) |
Citaat:
|
Citaat:
waarom dat dan? dat heb ik nog nooit gedaan? :p |
Je HDD werkt prima, je moet alleen naar de disk manager gaan om hem te activeren en te partitioneren. Daarna kun je formatteren en een drive letter geven. Ik raad aan om als NTFS te partitioneren.
Disk Manager kun je zo vinden: Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management. Klik dan links Disk Manager aan. In het Nederlands zal dat schijfbeheer heten. Als je de XP icoontjes aan hebt staan moet je in configuratie scherm kijken naar Performance & Maintenance. |
Titel gewijzigd en tevens verplaatst naar Software & Multimedia.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En die rolleyes mag je voortaan weglaten. |
geen id sorry, gefeliciteerd iig.
|
Citaat:
mag ik ook ff zeike? waarom jat je mijn uitleg :evil: :p |
Citaat: