![]() |
Wat Is Pijn
Ik heb heel maar dan ook heel vaak dat ik bv een gigantische trap tegen me schenen krijg, en dat ik dat dan wel voel maar geen pijn doet.
of het doet wel pijn maar het voelt niet aan als pijn omdat het geen pijn doet. dus nu was mijn vraag wat betekent het woord pijn nou voor jou,is het aleen een naar gevoel of is het gwoon als je iets ziet, bv : je bot hangt uit je been ( wel extreem maar ok ) dat je dan wel denkt dat zal wel pijn doen maar als je denkt dat het geen pijn doet het al veel minder pijn doet Want t is ook zo bij kleine kinderen als ze bv. vallen en hun knie is geschaafd,je hoeft ze maar een lolly te geven en ze krijsen niet meer dus is het volgens mij wel mogelijk pijn in bepaalde mate in controle te houde.....maargoed de vraag is dus : Wat is pijn voor Jullie ? |
--> DK.
Pijn is zowel geestelijk als lichamelijk een onaangenaam gevoel. (beter kan ik het ook niet omschrijven.) |
Pijn is een geestelijke toestand
|
Het onaangename gevoel dat je hebt als er lichamelijk iets niet in orde is met je?
|
# 'Een onaangename sensoriele of emotionele ervaring die gepaard gaat met aanwezige of potentiële weefselbeschadiging.'
# 'Een elementaire waarschuwing voor dreigend gevaar. De reactie van het lichaam op de pijnprikkel biedt het lichaam bescherming tegen het ontstaan van schade of voorkoming van meer schade.' # 'Pijn is een straf voor een te groot risico of een te zware belasting van het lichaam, met als doel ons in leven te houden; Zonder lessen van pijn zou ons lichaam verwoest worden door gewone verwondingen.' # 'Pijn is een abnormale en penibele indruk die door een (levend) lichaamsdeel wordt gevoeld en door de hersenen wordt ervaren.' # 'Pijn is een gevoel. Het is een subjectieve persoonlijke onaangename gewaar- wording.' :o |
Verstandskies.
|
ik heb pijn als ik mn teen ergens tegenaan stoot :p
En mn enkelbanden scheuren deed ook behoorlijk pijn. Liefdesverdriet kan ook pijn doen. |
pijn is fijn.
|
Citaat:
|
nee.
|
pijn is kut
|
pain hurts.
|
Pijn is niet fijn. :)
|
Pijn is datgene wat au doet.
|
Ok,das duidelijk...
Maar Kan Je Volgens Jullie ook pijn in bedwang houden zoals het voorbeeld van de kleuter met de lolly volgens mij wel want als je denkt dat het geen pijn doet doet het volgens mij veel minder pijn dan waneer je denkt dat je dood gaat van de pijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
pijn is gratis
|
Citaat:
|
Pijn is pijn. Simpel. :)
|
k krijg pijn van dit niveau antwoorden
okeej sorry flauw maar pijn is voor ieder1 verschillend |
Citaat:
|
Dus vroeg ik me af hoe jullie pijn beleven ;)
|
Citaat:
|
aha,dus eerst niet echt prettig maar naarmate je meer wakker wordt,wordt de pijn omgezet in een soort van genot :rolleyes:
|
Citaat:
|
pijn is voor mij auw dus als ik auw zeg heb ik pijn
|
dat vind ik tot nu het meest doordachte en slimste antwoord van ons allemaal (y) :rolleyes:
|
Citaat:
|
sorrie,verveel me ook maar hier :(
|
Citaat:
Kom hier jochie :p |
hahaha,neej maargoed ik hou gwoon van smilies dus als geen een er eigenlijk past doe ik maar :rolleyes: k vind em gwoon leuk,en t is niet negatief bedoeldt :)
|
dit topic wordt of vergeten of gesloten wegens chatten :)
|
Citaat:
|
denk daar maar eens over na :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kut.
|
een ruggeprik...
ik heb trouwens liever pijn dan jeuk, tenzij het mentale pijn is... |
Citaat:
Citaat:
Geen idee waarom, maar dat is het motto van mijn vriend. |
Pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen.
|
Citaat:
|
zal ik je is slaan :rolleyes:
voel je wat pijn is :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hmz....daar zit wat in,maar als je pijn voelt die dan eigenlijk geen pijn is - dus zeg maar nog onder je pijngrens - dan helpt het wel om ergens anders aan te denken :) |
misschien voor je gevoel, laten we het daar op houden :P
|
ok,dan das ook weer duidelijk dankzij de hulp van Screaming Slave :)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |