![]() |
Javascript vraagje (rekenmachine)
Ik ben dus een rekenmachine aan het bouwen in javascript, maar hoe zorg ik ervoor dat hij het eerste getal wat ik intoets onthoud ?
ik heb nu dit: <title>rekenmachine</title> <script language='JavaScript'> function typeTekst(intnummer) { document.frmReken.uitvoer.value = intnummer; } // zet het getal wat je intoetst in het veld function ingeheugen(intgeheugen) { document.frmReken.geheugen.value = intgeheugen; } // probeer het in het geheugen (een hidden veld) te zetten function telOp() { var eerste; var tweede; var totaal; eerste = parseInt(document.frmReken.geheugen.value); tweede = parseInt(document.frmReken.uitvoer.value); totaal = eerste + tweede; } // optelfunctie function trekAf(){ } // komt nog :D function uitreken(){ document.frmReken.uitvoer.value = totaal; } // uitkomst duh ;) </script> </head> <body> <form name="frmReken"> <input type="button" name="nul" value="0" onclick="javascript:typeTekst(0);" > <input type="button" name="een" value="1" onclick="javascript:typeTekst(1);"> <input type="button" name="twee" value="2" onclick="javascript:typeTekst(2);"> <input type="button" name="drie" value="3" onclick="javascript:typeTekst(3);"> <input type="button" name="vier" value="4" onclick="javascript:typeTekst(4);"> <input type="button" name="vijf" value="5" onclick="javascript:typeTekst(5);"> <input type="button" name="zes" value="6" onclick="javascript:typeTekst(6);"> <input type="button" name="zeven" value="7" onclick="javascript:typeTekst(7);"> <input type="button" name="acht" value="8" onclick="javascript:typeTekst(8);"> <input type="button" name="negen" value="9" onclick="javascript:typeTekst(9);"> <input type="button" name="plus" value="+" onclick="javascript:telOp();"> <input type="button" name="min" value="-" onclick="javascript:trekAf();"> <input type="button" name="is" value="=" onclick="javascript:typeTekst();"> <input type="text" name="uitvoer"> <input type="hidden" name="geheugen"> </form> </body> ik krijgt nogal vaak de error: NaN (not a number) help ? ;p (die uitrekencommand ((Calc.Input.value) mag ik trouwens niet gebruiken, dan wordt het wel een erg simpele code) |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25. |