![]() |
alles op zn tijd
ja dat is zo'n domme opmerking vooral als je nagaat dat tijd waarschijnlijk een begrip is dat gewoon niets betekent.
als tijd niet zou bestaan dan zouden we nooit weten hoelang je over iets zou doen wanneer je dood gaat blabla.. nja dat is toch wel vreemd. bestaat tijd? |
ja en nee
|
Het niveau stijgt.
|
Zullen we nog maar een slok whiskey nemen dan Reverend? :D
|
Citaat:
|
Ja
|
Citaat:
On topic: de hele wereld hangt van afspraken aan elkaar. |
Citaat:
in onze waarneming tikt een klok regelmatig. daaruit kunnen we aflijden hoeveel tikken we ongeveer leven. in dat opzicht is er dus sowieso tijd in onze belevingswereld, en hebben we een andere tijd nodig (als je een tweeling de ruimte inschuit gaan ze vergroeien, hoe vaak komt dat nou helemaal voor?) dus.. |
Citaat:
Ik denk wel dat tijd bestaat, maar sjah, het blijft wel een abstract begrip, terwijl het uur eigenlijk héél concreet van ons horloge af te lezen valt. |
Tijd is een meetbaare grootheid, dus waarom zouden we zeggen dat het niet bestaat?
En hier houd ik het bij, deze discussie heb ik iets te vaak gezien, inmiddels. |
Citaat:
|
Citaat:
|
www.platonia.com :)
" ... time is an illusion. The phenomena from which we deduce its existence are real, but we interpret them wrongly. My arguments are presented in The End of Time." - Julian Barbour :) |
Ik ben het zoiezo oneens met haar want tijd bestaat op de manier waarop wij het gedefinieerd hebben. Of dit de realiteit is blijft met alles de vraag, maar zij weet niet meer dan wij.
|
Citaat:
Als we de tijd zien als aaneenschakeling van een serie toestanden, kan er noch een toestand zijn, noch verandering van toestand, die zo is, dat zij zonder tijd tot stand kan worden gebracht. Niets wordt, zonder tijd. Op de vraag of tijd bestaat zeg noch ja, noch nee. Als ik nee zou zeggen zou je denken dat ik op idiote wijze aan mijn eigen tegenargumenten probeer te ontsnappen, als ik ja zou zeggen zou je ook de verkeerde interpretatie opvatten van hetgeen ik denk. Of tijd bestaat? Evenveel als wij. En daar houd ik het op. |
ja
|
Citaat:
|
Stel je zou de tijd stil zetten en je loopt van a naar b.
Dan ben je dus als je op b aankomt nog steeds op a en nog steeds onderweg, want de tijd staat stil. Je bent op veel plaatsen tegelijk en dat kan geloof ik niet. Dat geeft volgens mij aan dat tijd bestaat, maar dat wij geen definitie van tijd kunnen geven, zoals wel met meer dingen het geval is. |
ja, tijd bestaat, anders kan je geen onderscheid maken tussen 2 momenten.
gaap. |
Citaat:
|
'alles op z'n tijd' is een manier om vervelende klusjes/gebeurtenissen op de toekomst af te schuiven om zo in het heden niet gekweld te worden door negatieve gedachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
@ screaming slave: :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39. |