Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Werken bij een reisbureau (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=744330)

Mackan 09-02-2004 08:47

Werken bij een reisbureau

Ik zou als bijbaantje graag bij een reisbureau willen werken, niet alleen omdat de reisbranche me aanspreekt, ook omdat ik de opleiding HBO Tourism Management volg en dit baantje mooi aansluit bij mijn studie. Nu alleen het punt; ik heb nog geen enkel diploma omdat ik nog maar eerstejaars ben. Mijn vraag is dus of ik zonder diploma's (jah mijn havo..) bij een reisbureau aan het werk zou kunnen. Alvast bedankt.

Auntie M 09-02-2004 10:14

Je kunt het altijd proberen maar of je dan ook aan de slag kunt als reisadviseur betwijfel ik.
Misschien zijn er wel reisbureau's die een hulpje nodig hebben, die koffie zet en kopieert en zo.
Schrijf een open sollicitatie en zet daarin wat je wel kunt en wat je wil bereiken (alvast wat ervaring opdoen). Ik neem aan dat je ergens in je opleiding ook moet stage lopen, misschien kun je dat ook gebruiken.
Niet geschoten is altijd mis, veel succes!!

nare man 09-02-2004 18:04

Nooit geschoten is altijd mis, dus stuur gewoon een open sollicitatiebrief en je CV op plus de mededeling dat je Tourism Management volgt en graag alvast wat ervaring wilt opdoen. Vooral in die branche lijkt het me heel belangrijk dat je jezelf goed kunt verkopen, dus gewoon even actie ondernemen.

Kippekoetje 09-02-2004 18:41

Ik doe ook toerisme en trust me, een bijbaantje in een reisbureau gaat erg moeilijk worden! Ik heb het ook geprobeerd als bijbaantje maar als ze ījongerenī aannemen is dat bijna alleen maar voor stage.
Nu moest ik voor begin mei een stageplaats zoeken voor 5 maand, en zelfs dat is al bijna niet te doen! Vraag me niet waarom, maar het is echt moeilijk! Ik heb wel wat gekregen hier in de buurt, maar iedereen in mīn klas is al een paar maand aan het solliciteren en ik ben samen met 1 meisje de enigste die tot nu toe aangenomen is... En dat is nog voor stage dus! Terwijl die veeeeel minder betaald krijgen dan een werkkracht (ook al is het maar bijbaantje).
Maar je kan het natuurlijk altijd proberen! Veel succes!!

amor 12-02-2004 20:35

Meestal nemen ze alleen stagaires aan en dan is het al moeilijk genoeg om een plekje te vinden. Vaak willen reisbureau's ook dat je op zn minst Sepr1 hebt

Lindatje 13-02-2004 18:53

Het is gewoon overal anders; elk reisbureau is weer anders.. Maar ik denk dat het moeilijk gaat worden omdat je juist geen ervaring hebt en nog weinig kennis van het toerisme. SEPR 1 is niet altijd verplicht maar je moet er wel mee bezig zijn. Toeristische kennis is zo belangrijk. Je red het niet met alleen de toeristiek..trust me...heb stage gelopen op een reisbureau 12 weken lang.
Als je dan toch graag in de toeristische sector een bijbaantje wilt hebben kun je het beter proberen bij een callcenter van een touroperator. Daar heb je minder ervaring voor nodig omdat je ondertussen veel meer vragen kunt stellen.
Maar wie niet waagt die niet wint dus ik zou het zeker wel proberen, denk alleen dat je kansen over het algemeen klein zijn. Succes!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.