![]() |
[Gaming] Praten tijdens gamen via mic
Hoi :)
Voor mijn (offline ;)) gamecomputers, ben ik opzoek naar een programma waar ik het geluid van mijn mic kan delen met de andere computers, over het netwerk. Zo kan ik tijdens het gamen praten met mn aaivriendinnetjes. :cool: Ik heb namelijk aantal van die hoofdtelefoons met ingebouwde microfoon gekocht. En nu zou ik dat dus aan elkaar willen koppelen zodat we tijdens gamen elkaar kunnen horen en dus praten enzo. Vooral leuk om wat feedback te hebben als ik mijn scud raketten afvuur. :D Maargoed ik zoek dus een programma dat de audio van mic van computer A naar B stuurt, en het daar laat horen; maar alleen de mic, niet andere audio. Wie weet zo'n programma, bij voorkeur freeware / open source. Bedankt. :) |
Roger Wilco is daar denk ik wel geschikt voor.
Anders teamspeak (www.teamspeak.org) ..kwam ik net tegen tijdens een search naar roger wilco, klinkt ook wel goed. |
Citaat:
|
Hm ik ga dat teamspeak eens proberen!
Bedankt! :) |
Citaat:
Het is uitgesloten dat er informatie naar het net gestuurd wordt, dat kan echt niet. Bovendien zijn de computers op een ander netwerk (alleen lokaal) aangesloten. Dus ze hebben geen internet, opzettelijk. |
teamspeak moet je idd is checken
|
beetje gamer kent teamspeak toch wel? :p
|
Hm getest, het werkt. Maar er zijn wel wat dingen:
- Latency is best hoog, 1 á 2 seconde - Kwaliteit kan niet hoger gezet worden. Kan prima zijn voor internet maarop LAN wil ik betere kwaliteit. Ik heb immers 100 megabit tot mn beschikking. Dan hoeft er ook minder compressie gebruikt te worden waardoor de latency minder is. - Ik hoor een soort zoem, terwijl als ik de microfoon van mute afhaal en via speakers hoor, die zoem er niet is - Ik hoor (verzacht) mn eigen stem, en dat is verwarrend als dat met latency gebeurt. Kan ik dat uitschakelen? |
Dit betreft Teamspeak?
Probeer anders Ventrilo proberen even schijnt ook goed te wezen. Zoveer ik het weet is het ook openscoure/freeware (Weet het niet exact) |
Citaat:
kwaliteit kan wel hoger. en die twee onderste dingen staan zeker weten in de www.teamspeak.org faq/forums. |
Ik gebruik vertrilo. Gratis en het werkt goed! Een aanrader :)
Overigens, de kwaliteit is er makkelijk aan te passen |
Citaat:
|
Citaat:
|
vertrilo..
definitely |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46. |