![]() |
transformatie
Loop leeg
laat alles wat overbodig is los verlos je van het donkere het duistere laat gaan die nutteloze troep vul je laat alles wat zuiver is binnen open je voor het licht het heldere verwelkom die zuiverende kracht dan ben je.. echt |
Om persoonlijke redenen vind ik de achterliggende gedachte mooi, maar ik vind 'm niet echt lekker lopen..
|
Diep gaat dit gedicht in ieder geval wel... de boodschap spreekt mij niet zo aan; hoewel ik het onderwerp erg interessant vind, ben ik het niet helemaal 'eens' met de boodschap. Verder spreekt 'de verpakking' me ook niet zo aan, ik hou niet zo van deze dichtvorm en van 'woordangst'.
|
Citaat:
|
Leuk idee (y)
Wat je zou kunnen doen is het contrast duidelijker maken tussen de twee helften. Je hebt daar al duidelijk moeite voor gedaan, maar soms ontbreekt er iets aan. Juist als zo'n analogienstructuur duidelijk aanwezig is met woordparen als duistere/heldere en laat gaan/verwelkom, dan storen de combinaties die vaag zijn. ' loop leeg... ...vul je' is mijns inziens een matige analogie en ' loop leeg... ...loop vol' bijvoorbeeld beter. overbodig/zuiver en nutteloos/zuiverend vind ik ook weinig voor de hand liggende combinaties. Ik hoop dat je deze kritiek niet te zwaar opvat, het zijn maar tips. Ondanks dit een interessant gedicht. |
Citaat:
Dank je wel voor deze positieve reactie! |
Citaat:
De drank-associatie snap ik ja. Then again, ik heb rare associaties bij leeglopen... |
Citaat:
Ja,dat is helemaal waar! :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11. |