![]() |
Dual Monitor
Ik wil eigenlijk een dual monitor pc hebben.
Dus 1 pc met 2 monitors erop. Hoe kan ik dat het beste doen? Wat heb ik daarvoor nodig? (behalve 2 monitors) Verder wil ik mijn hudige situatie (2 pc's met kvm switch) ook blijven gebruiken. Ik wil ook linux gaan draaien op 1 pc. En het liefst daarop ook dual monitor. Hoe pak ik dat het beste aan? :) Dus op beide pc's een dual monitor situatie, met maar 2 monitors. Is dat mogelijk? |
Tuurlijk kan dat.. alleen beetje omslachtig.. 2 monitoren :S koop dan gewoon gelijk een 21" monitor dan eheb je ook ruimte zat.. maar je hebt idd een switch nodig.. en op elke pc 2 videokaarten... en die aansluiten op een switch alleen ik weet niet of je een switch hebt die 2 monitore ondersteunt.... en anders moet je er nog een switch tussen zetten, ik weet geen andere oplossing..
Suc6 |
nou.. ligt eraan
je moet iig een switch hebbe daar ontkom je niet aan, let wel op dat zon switch redelijk vaak beeldverlies tot gevolg heeft waardoor het beeld niet bepaald mooier word :) op sommige videokaarten zit DVI en SUB-D als je een DVI -> SUB-D converter koopt, kun je gwoon 2 monitoren aansluiten op die videokaart en zo dus een dual monitor setup realiseren maar let wel op.. het klinkt enorm leuk maar ik heb het zelf geprobeerd.. je moet eigenlijk wel 2 identieke monitoren hebbe.. en dan nog zit jet met zon enorme blok (rand moni) in de weg :p |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
jah.. zo kan het ook. hebbik ook (weer niet nagedacht :bloos: ) had dus tot voor kort mijn tv er bij staan, totdat de Aardlekschakelaar het begaf en mijn TV-in op mijn tv het begaf :( best wel jammer want nu kan ik niet meer vanuit mijn bed msnen jah met een laptop..) maarjah.. het kan op verschillende manieren.. maar wat is de prijs ongeveer van een converter(-kabeltje) van chinch/S-VHS naar een gewone monitor aansluitng.. ?
Greet*z |
Als je twee monitoren hebt met elk twee ingangen, en elke PC heeft een eigen dualhead videokaart gaat het wel werken.. Dan gaat je video signaal wel buiten je kvm switch om, maar eigenlijk moet dat niet al te veel uit maken.. Goed, bij het omschakelen heb je meer knoppen nodig, maar je bent niet afhankelijk van de kwaliteit van de kvm switch, en je kan op de tweede monitor ook naar de desktop van die ander kijken..
@lullow, (s-)video naar VGA? Best lastig, want van het video signaal moet RGB worden gemaakt.. Ik geloof niet dat je daar echt een fatsoenlijke kwaliteit aan over houdt.. Misschien kan je beter je tv zien te fixen. |
Citaat:
Weet je toevallig een type ofzo? dat het buiten de switch omgaat maakt niet zo heel veel uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Mocht je niet zo'n spellenspeler zijn, en 'm toch alleen voor desktop dingen gebruiken dan kan je gaan kijken naar een Matrox.. Een tweedehands g550 doet het heel leuk. Heb je de beschikking over een AGP PRO slot, en werk je veel met (professionele) openGL applicaties dan is een tweedehands 3dlabs wildcat misschien wel wat.. Tweedehands kan je voor niet al te veel geld een mooie dual of quadhead aanschaffen. Wel zijn ze full-length en moet je nog wat vermogen overhebben in je voeding, maarja.. @lullow Pinnetjes controleren? misschien zit er wel een pinnetje scheef in je stekker. |
Citaat:
Greet*z |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42. |