![]() |
waarom rechten?!
Wie van jullie kan me vertellen wanner rechten dé studie voor je is?Welke vakken moet je goed in zijn op school? En waar moeten je interesses liggen?
Bij voorbaat dank |
op de open dag van de UvA zeiden ze:
geinteresseerd in de maatschappij (kranten lezen) oog voor detail en alles precies willen uitzoeken goede beheersing van de Nederlandse taal en als je het dan met een schoolvak moet vergelijken komt het nog het dichts in de buurt van Geschiedenis, qua leermanier en aanbieden van stof. Niks voor mij dus... |
Ik wil graag Rechten studeren, dus dit vind ik ook wel nuttige info. :)
|
Oooh nare? :p
|
Je moet geen rechten gaan studeren als:
- je een hekel hebt aan het lezen van veel, vaak droge, stof. - je een hekel hebt aan het uitpluizen van redenaties, zodat je soms een halfuur over éen zin doet eer je hem goed begrijpt. - je niet goed bent in Nederlands. - je bang bent presentaties, referaten en pleidooien te houden. - je bang bent een standpunt in te nemen, waar evenveel argumenten vóór als tégen te verzinnen zijn. 'Het' antwoord op een juridisch vraagstuk bestaat niet. - je denkt dat het kleine aantal college-uren een indicatie is voor de werkdruk. - je denkt dat rechten 'een wetboek uit je kop stampen' is. - je er niet tegen kunt dat je na vier of vijf jaar studie eigenlijk nog niets weet en er een levensgrote kloof gaapt tussen wat je geleerd hebt en wat je gaat doen, zodat je weer helemaal van voren af aan moet beginnen op je 23e. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat ze bij de UvA zeiden klopt denk ik wel ongeveer. Verder heb je (zeker in de propedeuse en in mindere mate de eerste 3 jaar) veel verschillende vakken. De meeste studenten zullen niet alle vakken interessant vinden, maar er zitten natuurlijk altijd idioten tussen zoals ik... |
Citaat:
|
nare man
in het hoeveelste jaar van rechten zit jij? of ben je al afgestudeerd? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(y) |
BAH, ik heb heel lang zitten denken wat ik zou kiezen na mbs. maar nu ik dit heb gelezen weet ik dat ik geen schijn van kans maak:( ( nederlands slecht:()
kan ik niet mijn nederlandse taal verbeteren in 2 jaar? zo ja hoe? |
Citaat:
|
Als je er niet van houd om zaken in het tienfout te moeten lezen, dan is het zeer af te raden. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ghehe, moest ff lachen.
ik opende S&S. zag de naam van dit topic (waarom rechten?) en daarachter staan: 'waaromniet?' (ofterwijl, die had als laatste gereageerd). sorry voor deze nogal overbodige info :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25. |