Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Kreta - Chersonissos (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=744892)

Puta 09-02-2004 19:27

Kreta - Chersonissos

Ga ik van de vak heen met vrienden, heeft iemand er ervaring mee, hoe vond je het, wat zijn leuke tenten?

per piacere 10-02-2004 05:52

jaaaaa!! super gaaf stadje!
het is echt helemaal op jongeren gericht (ik zat niet in chersonissos maar in Kokkini Hani 3 jaar geleden, we zijn toen een paar keer naar chersonissos geweest)
mja, het is echt gaaf, als je het centrum uitloopt kom je bij een hotel + waterpark waar je ook kunt bungeejumpen en.. er zijn echt alleen maar jongeren etc
heel leuk ;)

Daydream-ster 10-02-2004 14:19

Hmm..ik ga er in de meivakantie heen..ben benieuwd hoe t me bevalt!

Guissie 10-02-2004 18:58

Het is zoals per piacere al zegt totaal op jongeren gericht, overal discotheken en er is van alles te doen.
je zult je niet snel vervelen dus.

TIP: ga naar aqua splash dat ligt wat meer richting het binnenland maar is wel zeer vet

Puta 10-02-2004 22:08

oke bedankt voor de tips! hoor er zelf van andere mensen ook veel positieve reacties over, kheb er zin an:D

Auntie M 11-02-2004 12:11

Alleen dat strand is zo verrekte smal (n)

Puta 11-02-2004 18:02

Citaat:

Auntie M schreef op 11-02-2004 @ 13:11:
ja en stenen en kiezel hoorde ik, in mali schijnen betere stranden te zijn

LisanneOUD 11-02-2004 19:51

Citaat:

Put@ schreef op 11-02-2004 @ 19:02:
Het strand in Chersonissos sucks, je kunt er niet normaal liggen en het water is ook niet bepaald schoon. De bodem bestaat bijna alleen uit stenen en kiezels, dus je kunt idd beter naar Malia gaan. Ligt er 8 kilometer vanaf en is goed te doen met de taxi. De boulevard van Chersonissos is wel heel gaaf, heel veel barretjes en kroegen. Naar welk appartement/hotel ga je eigenlijk?

per piacere 11-02-2004 19:59

Citaat:

Auntie M schreef op 11-02-2004 @ 13:11:
ja dat is waar, maar in Kreta zijn weinig fatsoenlijke stranden te vinden.. je moet het van de zwembaden hebben (y)

Puta 12-02-2004 10:06

Citaat:

Lis@nne :) schreef op 11-02-2004 @ 20:51:
Het strand in Chersonissos sucks, je kunt er niet normaal liggen en het water is ook niet bepaald schoon. De bodem bestaat bijna alleen uit stenen en kiezels, dus je kunt idd beter naar Malia gaan. Ligt er 8 kilometer vanaf en is goed te doen met de taxi. De boulevard van Chersonissos is wel heel gaaf, heel veel barretjes en kroegen. Naar welk appartement/hotel ga je eigenlijk?
we hadden natuurlijk te laat geboekt, en alles was de duur maar we gaan naar hotel palmera beach. Ken je het>?

LisanneOUD 12-02-2004 20:33

Citaat:

Put@ schreef op 12-02-2004 @ 11:06:
we hadden natuurlijk te laat geboekt, en alles was de duur maar we gaan naar hotel palmera beach. Ken je het>?
Nee, ik ben naar Ida Village geweest. Maar goed... je bent (hopelijk) toch niet zo vaak in je hotel!

Daanoontje 13-02-2004 09:39

Top...het is echt super daar!!
Ben er helaas maar 1 avond/nacht wezen stappen, maar zeker voor herhaling vatbaar...!! :D

Puta 14-02-2004 00:13

veel meisjes daar?:P

Guissie 14-02-2004 11:46

Citaat:

per piacere schreef op 11-02-2004 @ 20:59:
ja dat is waar, maar in Kreta zijn weinig fatsoenlijke stranden te vinden.. je moet het van de zwembaden hebben (y)
Nee hoor op kreta zijn wel zat mooie stranden te vinden maar, ik ha het idee dat de mooiste stranden aan de zuidkust lagen en niet echt dichbij elkaar lagen dus het hangt er een beetje vanaf of je het er voor over hebt om een tijdje te reizen om er te komen.

per piacere 14-02-2004 11:57

Citaat:

Guissie schreef op 14-02-2004 @ 12:46:
Nee hoor op kreta zijn wel zat mooie stranden te vinden maar, ik ha het idee dat de mooiste stranden aan de zuidkust lagen en niet echt dichbij elkaar lagen dus het hangt er een beetje vanaf of je het er voor over hebt om een tijdje te reizen om er te komen.
ja, en de toeristische steden zijn dus aan de noord kant slimmerik (y)

Guissie 14-02-2004 12:05

Citaat:

per piacere schreef op 14-02-2004 @ 12:57:
ja, en de toeristische steden zijn dus aan de noord kant slimmerik (y)
De meeste wel idd, maar kreta is maar heel smal.
Je kunt dus binnen 10 min. van noord naar zuid rijden op sommige plaatsen:P

ZlatanSuperJood 14-02-2004 12:09

Citaat:

Put@ schreef op 11-02-2004 @ 19:02:
De stranden van Burkina Faso en Madagascar zijn anders ook niet mis.. (y)

Van Tango 14-02-2004 12:33

Citaat:

per piacere schreef op 10-02-2004 @ 06:52:
jaaaaa!! super gaaf stadje!
het is echt helemaal op jongeren gericht (ik zat niet in chersonissos maar in Kokkini Hani 3 jaar geleden, we zijn toen een paar keer naar chersonissos geweest)
mja, het is echt gaaf, als je het centrum uitloopt kom je bij een hotel + waterpark waar je ook kunt bungeejumpen en.. er zijn echt alleen maar jongeren etc
heel leuk ;)

Idd, Star Beach is dat strand waar je gaat bungeejumpen. :rolleyes: Moet je wel een drukke straat over. Maar het is echt super daar. :cool: Het mooiste strand is Malia: lekker groot. Wat een herinneringen allemaal. :rolleyes:

per piacere 14-02-2004 12:41

Citaat:

Guissie schreef op 14-02-2004 @ 13:05:

jahoor schat (y)

LisanneOUD 14-02-2004 16:23

Citaat:

Sir Pineapple schreef op 14-02-2004 @ 13:33:
Idd, Star Beach is dat strand waar je gaat bungeejumpen. :rolleyes: Moet je wel een drukke straat over. Maar het is echt super daar. :cool: Het mooiste strand is Malia: lekker groot. Wat een herinneringen allemaal. :rolleyes:
Kijk de volgende keer ff naar de betekenis van de smilies ;)

LisanneOUD 14-02-2004 16:24

Citaat:

Guissie schreef op 14-02-2004 @ 13:05:

Yeah right... voor een beetje strand moet je idd wel aan de zuidkant zijn (tip: Palmenstrand in Vai is heel mooi!) maar daar moet je vaak wel een uurtje (als het niet meer is) voor rijden.

Guissie 14-02-2004 17:17

Citaat:

per piacere schreef op 14-02-2004 @ 13:41:
jahoor schat (y)
:cool:

luckyleo 14-02-2004 18:17

Ben er afgelopen jaar geweest. In iedere kroeg valt een feest te bouwen. 't hof van Holland waren we wel vaak en was wel mooi. Overdag Star Beach is ook zeker niet verkeerd. Mooi relaxed beetje dobberen en bier drinken. Tot diep in de nacht is er in 1 of andere tent nog hardhouse en dat is ook erg cool. Weet alleen niet meer hoe ie heette, maar hij ligt niet aan de boulevard.

ZlatanSuperJood 15-02-2004 15:13

Citaat:

luckyleo schreef op 14-02-2004 @ 19:17:
Ben er afgelopen jaar geweest. In iedere kroeg valt een feest te bouwen. 't hof van Holland waren we wel vaak en was wel mooi. Overdag Star Beach is ook zeker niet verkeerd. Mooi relaxed beetje dobberen en bier drinken. Tot diep in de nacht is er in 1 of andere tent nog hardhouse en dat is ook erg cool. Weet alleen niet meer hoe ie heette, maar hij ligt niet aan de boulevard.
Arena?

Puta 16-02-2004 19:30

heeft er iemand hier ook ervaring met het eten en de prijzen voor drank (in de disco/supermarkt?)

Maartenpaarten 16-02-2004 20:48

Citaat:

Put@ schreef op 16-02-2004 @ 20:30:
heeft er iemand hier ook ervaring met het eten en de prijzen voor drank (in de disco/supermarkt?)
bier uitgaan: rond de 3 euro
bier in de supermarkt: 1 euro voor halve literblik ongeveer, kratjes niet echt te krijgen
uit eten: onder de 8 euro net buiten het centrum

discotheken: vrij klein, veel hardstyle bijv NRG (hier onderhandelen over entreeprijs als er bekende DJ's draaien), een wat grotere (aanrader): Club Aria, meeste gratis toegang
cafe's: enorm veel, ook veel rotzooi, Hof van Holland e.d. niet aan te raden (persoonlijke mening)

leuk voor 1 keer....daarna weer wat anders
(tenminste, das mijn ervaring:p)

Van Tango 17-02-2004 13:50

Citaat:

Lis@nne :) schreef op 14-02-2004 @ 17:23:
Kijk de volgende keer ff naar de betekenis van de smilies ;)
Zal ik doen. :p

Maar Kreta is super. Wel veel insecten enzo, vooral van de soort krekels/motten die enorm veel herrie maken. Weet iemand hoe die heten? :o

ZlatanSuperJood 18-02-2004 11:56

Citaat:

Sir Pineapple schreef op 17-02-2004 @ 14:50:

Maar Kreta is super. Wel veel insecten enzo, vooral van de soort krekels/motten die enorm veel herrie maken. Weet iemand hoe die heten? :o

Ja, Peter

Kiss Pookie 22-02-2004 09:17

Hier ben ik 1x geweest. Kvond het kwa gezelligheid wat tegenvallen, maar de omgeving is mooi en je kan er mooie museums enzo bezoeken voor diegene die dat leuk vinden, maar ik hoef er niet nog een keer heen

Puta 22-02-2004 16:06

Citaat:

Kiss Pookie schreef op 22-02-2004 @ 10:17:
Hier ben ik 1x geweest. Kvond het kwa gezelligheid wat tegenvallen, maar de omgeving is mooi en je kan er mooie museums enzo bezoeken voor diegene die dat leuk vinden, maar ik hoef er niet nog een keer heen
nou voor musea hoef ik echt niet naar kreta :D

Xia 04-04-2004 16:35

Citaat:

Put@ schreef op 22-02-2004 @ 17:06 :
nou voor musea hoef ik echt niet naar kreta :D
Nee, liever voor friet van piet, want die heb je in Nederland niet..:rolleyes:

Ik ga er overigens ook naar toe, in de meivakantie. We hadden al geboekt toen ik zag dat er wel heel veel Nederlandse zooi daar is, best jammer. Dan kan ik net zo goed 8 dagen in Amsterdam gaan zitten, daar heb je ook friet van piet :| Ik ga niet naar Griekenland om vervolgens niks van het land te zien, maar ook niet om alleen maar cultureel bezig te zijn. Ik hoop dat er weinig NL'ers zijn.. Die kom ik hier al genoeg tegen. Ben wel blij dat ik niet in de zomer ga, nu heb ik nog kans om ook grieken te zien:)

Puta 04-04-2004 21:10

Citaat:

Xia schreef op 04-04-2004 @ 17:35 :
Nee, liever voor friet van piet, want die heb je in Nederland niet..:rolleyes:

Ik ga er overigens ook naar toe, in de meivakantie. We hadden al geboekt toen ik zag dat er wel heel veel Nederlandse zooi daar is, best jammer. Dan kan ik net zo goed 8 dagen in Amsterdam gaan zitten, daar heb je ook friet van piet :| Ik ga niet naar Griekenland om vervolgens niks van het land te zien, maar ook niet om alleen maar cultureel bezig te zijn. Ik hoop dat er weinig NL'ers zijn.. Die kom ik hier al genoeg tegen. Ben wel blij dat ik niet in de zomer ga, nu heb ik nog kans om ook grieken te zien:)

ik zal je vast uit de droom halen, grieken zijn er niet. Ik ga er heen voor ontspanning, kga ook nog met mn ouders een culturele trip maken en mijn vakantie vorig jaar bestond ook uit puur cultuur.

Guissie 05-04-2004 15:40

Citaat:

Sir Pineapple schreef op 17-02-2004 @ 14:50 :

die dingen heten krekels

Mr.Oizo 08-04-2004 21:41

***** is er ook heen geweest :)

nastygirl 14-04-2004 19:45

mzzzz ik ga van 6 tot 17 juni...apartement kastra village..kent iemand dat?

AGH 18-04-2004 20:08

Persoonlijk vond ik Malia gezelliger dan Chersonissos.
Maar je moet wel van dronken Engelsen houden wil je in Malia het een beetje gezellig vinden.
Ik ben niet zo gecharmeerd van Nederlanders op vakantie en al helemaal niet als ik in het buitenland ben.
Niet dat ik continue tussen de Grieken wil zitten, maar ik wil in ieder geval niet tussen de lallende Nederlanders zitten.

Mijn voorliefde voor het Engelse volk heeft er ook voor gezorgd dat ik slechts drie keer in Chersonissos ben wezen stappen en voor de rest alleen Malia heb gezien.
Stappen kan er trouwens wel erg goed, de Zweedse discotheken waren ook wel gezellig.

En hoe heftig je ook naar de klote bent, zorg dat je wat van het eiland ziet want dat is te mooi om over te slaan.
Een bezoekje naar de verzonken stad (natuurlijk bekend van Bassie & Adriaan) mag natuurlijk niet ontbreken. Dat is puur jeugdsentiment!
Heraklion vond ik trouwens wel tegenvallen, op de kustlijn na.

AGH 18-04-2004 20:09

Citaat:

Put@ schreef op 10-02-2004 @ 23:08 :
oke bedankt voor de tips! hoor er zelf van andere mensen ook veel positieve reacties over, kheb er zin an:D
Wacht maar totdat je op Schiphol staat en je hoort dat je vertraging hebt. :D

Mr.Oizo 18-04-2004 20:57

Citaat:

AGH schreef op 18-04-2004 @ 21:08 :
Een bezoekje naar de verzonken stad (natuurlijk bekend van Bassie & Adriaan) mag natuurlijk niet ontbreken. Dat is puur jeugdsentiment!
Adriaantje ik heb een steen gevonden met allemaal geheimzinnige tekens. :cool:

AGH 20-04-2004 20:06

Citaat:

Mr.Oizo schreef op 18-04-2004 @ 21:57 :
Adriaantje ik heb een steen gevonden met allemaal geheimzinnige tekens. :cool:
En dat die oliedomme Bassie vervolgens die steen gewoon weer terug het water in gooit hè!!!!!

Ik ben zelf ook nog even wezen zoeken, maar heb niets gevonden. Wel lekker water trouwens.

Mr.Oizo 20-04-2004 20:22

Citaat:

AGH schreef op 20-04-2004 @ 21:06 :
Ik ben zelf ook nog even wezen zoeken, maar heb niets gevonden. Wel lekker water trouwens.
Ja nee duh, die is bij Danny in België in de fik gevlogen! :D

Oei, offtopic! :o

Daydream-ster 24-05-2004 16:53

Citaat:

Hippe Woepsie schreef op 10-02-2004 @ 15:19 :
Hmm..ik ga er in de meivakantie heen..ben benieuwd hoe t me bevalt!
Ik ben er geweest, srry voor de late reply..
Maar het was echt geweldig!

Ik zat in Piskopiano, een dorpje vlakbij Chersonissos, we zijn iedere dag naar Chersonissos gewandeld, een kwartiertje duurde dat denk ik. Een hele leuke tent om uit te gaan is de Havana Club, vonden wij dan. Die zit aan het water, bijna aan het einde van de boulevard, als je vanaf Friet van Piet komt, ga je linksaf, richting het TMF cafe etc. Je loopt dan richting de haven, waar alle bootjes liggen. En dan het bijna laatste cafe, naast de Baja geloof ik.

Wil je meer weten? PM me dan maar!

Oja, ik zou niet naar de Camelot Club gaan, daar is echt niets aan! Ijsklontjes in de wc.... :rolleyes:

Guissie 24-05-2004 21:49

ze ging in de meivakantie, en die is al voorbij.

Daydream-ster 25-05-2004 09:34

Citaat:

Guissie schreef op 24-05-2004 @ 22:49 :
ze ging in de meivakantie, en die is al voorbij.
Ja duh..dat heb ik zelf geschreven! IK ben in de meivakantie geweest lieve schat...

En die andere, de TS was een HIJ, weet niet wanneer HIJ ging...

;)

Guissie 25-05-2004 14:20

Citaat:

Hippe Woepsie schreef op 25-05-2004 @ 10:34 :
Ja duh..dat heb ik zelf geschreven! IK ben in de meivakantie geweest lieve schat...

En die andere, de TS was een HIJ, weet niet wanneer HIJ ging...

;)

:o

Dat krijg van na voetbal met je slome kop onoplettend gaan forummen.

Daydream-ster 25-05-2004 16:55

Citaat:

Guissie schreef op 25-05-2004 @ 15:20 :
:o

Dat krijg van na voetbal met je slome kop onoplettend gaan forummen.

Doesn't matter ;)

Chandler 27-05-2004 21:04

Amnesia Club
Club NGR
Club Aria

&

Starbeach

vorig jaar geweest, zeker guht! :D

Puta 28-05-2004 01:27

Citaat:

Hippe Woepsie schreef op 24-05-2004 @ 17:53 :
Ik ben er geweest, srry voor de late reply..
Maar het was echt geweldig!

Ik zat in Piskopiano, een dorpje vlakbij Chersonissos, we zijn iedere dag naar Chersonissos gewandeld, een kwartiertje duurde dat denk ik. Een hele leuke tent om uit te gaan is de Havana Club, vonden wij dan. Die zit aan het water, bijna aan het einde van de boulevard, als je vanaf Friet van Piet komt, ga je linksaf, richting het TMF cafe etc. Je loopt dan richting de haven, waar alle bootjes liggen. En dan het bijna laatste cafe, naast de Baja geloof ik.

Wil je meer weten? PM me dan maar!

Oja, ik zou niet naar de Camelot Club gaan, daar is echt niets aan! Ijsklontjes in de wc.... :rolleyes:

er scheen ook een of andere tent te zijn met zwembaden enz? Veel mooie meisjes daar? :o

PieterB 28-05-2004 03:15

vorig jaar geweest. Status en oxygen (o2) zijn erg gaaf! Verder was er nog een cocktail tent (big ben? een soort van alternatieve tent waar de cocktails erg goedkoop waren...)
Het was echt heel erg vet, en al dat gezeur over het strand, je moet gewoon naar star beach gaan, net buiten chersonissos.
Ik had trouwens wel het idee dat er iets teveel kroegen waren of iets te weinig mensen...

Daydream-ster 31-05-2004 00:20

Citaat:

Put@ schreef op 28-05-2004 @ 02:27 :
er scheen ook een of andere tent te zijn met zwembaden enz? Veel mooie meisjes daar? :o
Hmm..die hebben we niet gezien, mja, alleen 15 minuten de Camelot gehad en verder de Havana Club. maar wie weet was t de Camelot wel, die had meerdere 'levels', geen verdiepingen, maar het liep af met steeds 2 treden en dan klapdeurtjes

idontcare 27-07-2004 12:33

Ik ben gistermorgen vroeg thuis gekomen, vanuit Kreta :) Ik mis het nu al! Ik heb het echt super naar m'n zin gehad, ook al was ik met mijn ouders. We zaten in Stalida, tussen Chersonissos en Malia in zeg maar. We gingen 2 weken, de eerste week vond ik niet zo super omdat ik nog geen mensen kenden daarzo, maar aan het eind van die 1e week kwam ik aan de praat met 2 duitse jongens die daar voor 2 maanden werkten, en met hun ben ik die avond uitgeweest, via hun ook andere mensen leren kennen. 'Bar Bliss' was echt heel gezellig, niet veel nederlanders, wel veel engelsen. Ben er afgelopen week bijna elke dag geweest :) Ik mis het eiland nu al, het is echt helemaal te gek daar, en ZEKER voor herhaling vatbaar :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.