![]() |
Wat zal er gebeuren?
Als je het hele schooljaar door ontzettend hoge cijfers haalt en tijdens het examen zo dramatisch slecht scoort dat je alles omlaag haalt en ervoor zorgt dat je zakt. Laten ze je dan echt zakken of krijg je een alternatief?
|
Theoretisch gezien ben je dan gezakt.
|
dan gaan ze denk ik nazoeken hoe dat komt, maar dan moet je daarvoor wel een goede reden hebben dat het nu opeens slecht gaat. denk dat ze wel snappen dat het aan iets ergs ligt, en dat je onder normale omstandigheden alles makkelijk had gehaald!
is dit vant oepassing op jou dan?? wats wrong |
Heel stom ik weet het, maar zat gewoon even na te denken over stomme dingen:P En nee, het gaat niet over mij hoor!
|
Het lijkt mij dat als je er werkelijk zo dramatisch slecht voor
staat je gewoon zakt.. Je kan dan wel het hele jaar heel goed gewerkt hebben ed, maar als tijdens het examen blijkt dat je tóch de stof niet goed beheerst, lijkt het me erg krom als je niet zakt ed. Of er een alternatief wordt gegeven, en zoja, wat voor één zal verschillen per school en misschien ook wel per persoon ed. Maar goed, als je echt zo ontzettend goed gewerkt hebt het hele jaar, moet het wel heel raar lopen wil je door je examen(s) zo slecht staan dat je zakt. (uiteindelijk worden je cijfers niet alléén op je examen uitslagen gebasseerd lijkt me.) |
Stel nou dat je tijdens dat examens ineens last krijgt van faalangst ofzo, iets heel naars of wat dan ook, ben je dan ook nog gezakt? Ondanks dat je het echt supergoed geleerd hebt en het hele jaar 9ens stond?
|
Citaat:
|
in België geldt volgende :
50% dagelijks werk 30% Examen 1 (december) 20% Examen 2 (Juni) Hierop zijn varianten van school per school, maar het komt er op neer dat DW altijd 50% blijft. |
Citaat:
|
Maar jullie denken dat je dus blijft zitten tenzij er een goede reden voor is? Is faalangst tijdens het examen een goede reden?
|
Volgens mij wordt er bij het examen geen rekening gehouden met verzachtende omstandigheden. Anders zegt iedereen dat ze faalangst hadden, dat zou wel heel makkelijk zijn.
|
Citaat:
|
Tijdsverlening geloof ik niet zo... Dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van de leerlingen die WEL op tijd moeten stoppen. Dan zullen ze het eerder over mogen doen op een ander tijdstip of niet?
|
Citaat:
|
Ow zo! Je bedoelt dus als diegene er al langere tijd last van heeft en het bekend is op school? Ja, dan snap ik het wel. Maar ik bedoelde dus dit: als je supergoed bent op school en nergens last van hebt en dan inene je examen verkloot.
|
Dan zak je gewoon, regels zijn regels.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het ligt volgens mij ook aan de hoeveelheid vakken waarvoor je onvoldoende staat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mss krijg je het voordeel van de twijfel.
|
Zakken natuurlijk, regels zijn regels.
Tenzij er natuurlijk een echte goede reden voor is bijvoorbeeld problemen thuis waar je het lastig mee hebt, goeie sociale scholen kunnen dat dan wel begrijpen denk ik. |
Dan ben je, zoals ze dat zo mooi zeggen tegenwoordig, de lul. :)
|
Dan laten ze je gewoon zakken :)
|
Dan ben je gezakt. Jammer, maar helaas.
|
Dan zak je, maar dit zal in de praktijk nooit voorkomen. ;)
|
Citaat:
|
Gezakt, klaar. Je school is namelijk niet degene die je diploma geeft. Er zijn ook tweede correctors en instanties die controleren. Men kan dus geen alternatief bieden oid. Je hebt gewoon niet aan de eisen voor een diploma gedaan.
En faalangst uit zich al eerder; daar kan je tegen oefenen. En voor andere dingen kan je tijdverlenging krijgen. Een vriendin van mij heeft een handicap en schrijft minder snel. Die krijgt dan dus meer tijd om het examen te maken. |
succes bij de herkansingen (Y):p
|
---> School & Studie
|
Heeft een vriendin van mij gehad, ze stond het hele jaar gewoon voldoende en gemiddeld een 8. Tijdens examens was ze ineens b ijna alles vergeten, te zenuwachtig, black out ofzo. Ze had al wel zoiets verwacht, ook al examentraining gehad enz, maar heeft dus weinig geholpen.
Toen had ze als eindcijfers twee keer een 4 een 5 en derest zessen en zevens, uiteindelijk heeft ze nog wel met haar herkansing van een 4 een 6 gemaakt. Maar als ze net een vijfje had gehad was ze gewoon hard gezakt, daar zijn geen speciale regelingen voor. Gezakt is gezakt. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar we zijn er uit nu. ;) |
Volgens mij ben je dan gewoon gezakt :o
|
en voor faalangst krijg je geen verlenging volgens mij. ik heb faalangst en mn mentor weet dit maar hij heeft niks gezegd over verlenging.
|
Dan zak je.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan ben je gezakt.
|
Citaat:
dan doe je het wel heel erg slecht, ik vind het zelfs knap :P Maar als jij met allemaal 8en je examens ingaat, is de kans zeer klein dat je zakt hoor (voor elk vak een 2 moet nog wel lukken denk ik :P) Zoniet, ja.. dan heb je gewoon pech herkansinkje dan maar :D |
euh dude
8+2=10 10/2=5 :p maar we snappen je punt wel ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14. |