![]() |
Eitje: hard of zacht?
Als je een eitje kookt of er wordt een eitje voor je gekookt, wil je dan de dooier hard of zacht? Ikzelf vind het een zachte dooier niet te eten. Zo vies als het nog vloeibaar is!
|
Maakt me geen reet uit, als het maar te eten is.
Ei = :cool: |
ik vind het juist lekker als die nog vloeibaar is...
|
hard!!
|
GEEN EI
|
liever een zachte dooier, maar het maakt niet zo veel uit.
|
definetly hard
|
hard :o
|
hard
|
liever geen, vroeger liever zacht denk k..
|
zacht, maar dan niet het vieze witte wat nog flubberig is, dat gooi ik altijd bij mn vader op bord:)
en dan een witte geroosterde boterham in reepjes snijden en dan in het ei soppen:) wat een ranzige taal :nono: maar het is best te eten:) |
Nou, het buitenste van de dooier mag een beetje hard zijn, en dan moet het binnenste daarvan nog zo'n beetje vloeibaar zijn. Dat is lekker. :)
Wat ik wel vies vind, als het witte gedeelte nog zo snotterig is, blegh... |
Een beetje zacht, niet te vloeibaar, maar ook niet te hard (dan is het zo droog).
|
Liever helemaal niet. Maar ik vind hardgekookte eieren in salades wel te doen. (gebakken ei/roerei wel :cool: )
|
gewoon, hard :)
|
btje zacht
|
Zacht.
|
zacht
|
Citaat:
|
Zolang de buitenkant van de dooier maar hard is, en de binnenkant niet te zacht. :)
|
zacht..
|
Er tussenin, net aan dus.
Heel simpel, kook wat water.. Maak een gaatje in het ei aan de bolle kant, en dan doe je'm pas in het water als het water kookt.. Na precies zeven minuten is het bijna altijd perfect. En je kan ze ook heel goed meestomen als je een stoommaaltijd aan het maken bent. |
Gebakken.
Hou niet van gekookte eieren :o |
bij gebakken ei:
niet erg doorgebakken met het liefst een hele dooier, die sappig is (hoort ranzig maja) en als de dooier stuk is maakt nix uit, zoalang mn ei maar niet zo doorgebakken is.. bij gekookt: maakt op zich niet zo uit, maar ik heb het liefst een zacht gekookt ei, maar niet zo dat je de dooier er zo`n beetje uit kunt slurpen (p.s...interessant he, over eieren praten, zo is ooit een vriendschap van mij met mn beste vriendin begonnen, haha!) |
hard. Ik hoef niet van dat slijmerige spul :s
|
zacht...precies zo dat het witte gedeelte nét hard is en de dooier nog helemaal vloeibaar is...mmm (y)
|
Er tussen in :)
|
Citaat:
|
hard :)
|
Hard, maar half om half; dat het eigeel hard en in de kern nog een beetje slap is vinnik ook lekker :).
|
Citaat:
Ik wil mijn ei btw zacht |
hard.
k word echt misselijk van dat vloeibare geel.. |
Citaat:
|
Hard. Zacht lijkt zo...rauw...
|
5of6-minuten-eitje = (y)
Zacht dus, maar niet kledderig:) |
Hard!
Er mag echt niets zachts meer inzitten! |
ik hou niet echt van gekookte eieren. Maar als ik dan toch moet kiezen, heb ik liever n harde. Ik haaaaat dooiers (ook bij spiegeleieren) als ze zacht zijn.
|
Hard graag:)
|
vloeibaar.
|
het boeit me niet zoveel, ik word van beide euforisch.
|
Keihard, minstens 10 minuten koken (y)
|
Laat je mening horen! :rolleyes:
hard |
Buitenkant van de dooier hard, binnenkant zachter...
als ie helemaal hard is dan issie zo moeilijk weg te krijgen *slik* *kauw* * maal* |
tja ik lust het allebei.
hang van m n bui af waar ik trek ik heb. |
Citaat:
|
Het liefst géén gekookt ei, maar als het persé moet, dan een hardgekookt ei. Zachtgekookt is echt goor
|
het liefst gebakken, maar als ik hem kook moet de dooier nog een beetje vloeibaar zijn! hoewel ik hem hard ook lekker vind :s boeiend
|
Citaat:
|
Maakt me niet zoveel uit.
|
Zacht, hard is zo droog, of als de dooier al wel hard is, maar nog een beetje zacht en vloeibaar in het midden.
Yum! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05. |