![]() |
baby zwijntje
Hallo
wij willen binnenkort thuis een baby zwijntje aanschaffen. heeft iemand hier ervaring mee, wat zijn de risico's. en wat eten ze. Ik kan er goedkoop eentje krijgen via een vriend die ze teelt nou groetjes Leon |
HINT: vraag het aan die goede vriend
|
nee dat kan helaas niet. hij woont in juliana dorp (noord holland) en zn telefoon is afgesloten, ook heeft hij geen internet/ ik zie hem pas als ik ze koop overmorgen dus, daarom post ik het hier , straks is het te laat en moeten we ze laten afmaken.
|
Misschien dat je dan ook bij een dierenarts terecht kan voor enkele duidelijke tips. Wij kunnen veel zeggen, maar het is ook belangrijk dat je andere bronnen raadpleegt. :)
|
het schijnt zeer riskant te zijn 1 op de 3 zwijntjes overlijd als ze als huisdier genomen worden,zei iemand ooit. maar ik heb veel ervaringe met dieren in het bijzonder wilden. dus de mijne hoort waarrschijnlijk bij de andere 2 van de 3.
maar misschienb zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben. ook om te praten over de opvoeding ervan enzo. voor de eerste categorie informatie in de eerste post (wat eten ze, wat zijn de gevolgen voor het huishouden) zal ik een arts raadplegen. bedankt leon |
of ze nou dood gana als huisdier (1/3 mwa is nog een ardige kans om het te proberen) of dat ze afgemaakt worden....(1/1 dat ze dood gaan)
|
Je vergeet 1 ding in je kans berekning. Ze kunnen ook in het wild leven. Dit doen ze dan meestal in bossen. Vaak leven ze dan met en grotere overlevingkans. Hoeveel weet ik niet precies. Maar jagers kunen ze ook kapot maken , ik heb hier geen stastistieken over.
|
Ik heb ze 1 keer gezien in een dierentuin in Duitsland.
Ze waren ontsnapt! Echt waar er zat een klein gat in het hek, de kleintjes konden eruit maar de ouders die groter en forser waren moesten achterblijven. Er renden er enkelen in de wilde weg rond ze schuwden niets. Ik heb toen de brandweer gebeld, maar hoe het is afgelopen wist ik niet. |
telen? is het niet fokken?
|
Citaat:
|
je moet gene beesten in eht wild loslatne als ze er niet horen en je er niet genoeg verstand van hebt.
|
Jullie hebben het nog niet door misschien
maar dit betrof een grap. :D ik heb me erg geamuseerd |
Dat zul je niet meer moeten doen iig.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32. |