![]() |
VVD wil autobelasting per kilometer
DEN HAAG De VVD wil automobilisten gaan
belasten in verhouding met het aantal gereden kilometers en de veiligheid en milieuvriendelijkheid van het voertuig. In ruil zouden de aanschafbelasting (bpm) en de motorrijtuigenbelasting afgeschaft kunnen worden.VVD-Kamerlid Hofstra presenteert hiervor vandaag een plan in de Kamer.De liberalen komen met een eigen voorstel omdat het kabinet in hun ogen te lang treuzelt. Eerder kabinetten wilden al een systeem waarbij niet het bezit maar het gebruik van de auto belast werd.Die plannen voor kilometerheffing en rekeningrijden sneuvelen mede door toedoen van de VVD. bron: NOS Teletekst Is dat niet juist een zeer anti-VVD standpunt? Zoals in de laatste zin al wordt aangegeven, mede door de VVD zijn de kilometerheffing en het rekeningrijden afgeketst. En dit komt toch in principe op hetzelfde neer? En wat vinden jullie van de plannen? |
dit idee van de VVD :eek:
|
Tja :|
|
Ik vind het een uitstekend idee, en ik ben erg blij dat de VVD ook eens over het milieu begint mee te denken.
|
goh, DAAR komen ze goed op tijd mee!
Offtopic: maar het heeft mij wel geinspireerd tot het schrijven van een betoog over de kilometerheffing voor mijn studie :o |
de VVD zo'n voorstel :eek: wow dat ik dat nog mag meemaken zeg.
ik zie er eigenlijk wel wat in. het is een stuk eerlijker als je ook meer betaald als je veel meer rijdt, stel je hebt een auto voor de sier of rijdt er 1 km per jaar in ofzo dan betaal je nu nog gewoon even veel als iemand die weet ik hoeveel km per dag rijdt, al verschilt het natuurlijk wel in benzinekosten |
Ja natuurlijk, maar dat plan was er al meer dan 10 jaar geleden en er is vooral door toedoen van de VVD niks van terecht gekomen.
|
Citaat:
|
Dat is waar natuurlijk :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou laat ze het maar doorvoeren, gebeurt er nog wat nuttigs met dit kabinet :)
|
Bah, ik wil binnenkort maar eens rijles nemen en dan gaan cruisen ( ;) ) in de toffe citroën van mn ouders, en dan komen ze hiermee opdagen :mad:
|
Citaat:
|
Lijkt me een goed plan.
Ik vind het wel heel erg lijken op het plan om rekeningrijden in te voeren van voormalig minister Netelenbos (PvdA) van Verkeer & Waterstaat. Daar kon de VVD zich toen absoluut niet in vinden. |
Goed plan, maar wat mij betreft mogen ze het bovenop de aanschafbelasting (wat is dat trouwens? Je kunt de BTW over de aankoop van een auto niet zomaar afschaffen. Beetje vaag woordgebruik) en wegenbelasting doen. :)
|
Leuk plan, en hoe willen ze het uitvoeren?
Weer eens een leuk, maar zeer onrealistisch plan. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Idd, ik wil in die auto niet gezien worden :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar woon jij in Grunn, dat je een auto nodig hebt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Godzijdank schaffen ze eindelijk die bpm af. Nederland maakt zichzelf al jaren belachelijk daarmee. :o
|
prima idee werd tijd ook
|
Ik vind het heel vreemd dat de VVD met dit idee komt.
Ik ben het dan ook een keer niet met ze eens. |
Goed plan, beetje flauw van de VVD om dit jaren te blokkeren, maar goed dat ze nu alsnog tot inkeer zijn gekomen.
|
Citaat:
|
Kan iemand mij aub vertellen hoe de VVD dit zeer onrealistische plan wil realiseren
|
Denk een soort apperaatje in elke auto stoppen die de kilometers telt.
Maar ja dan gaan mensen dit apparaat natuurlijk saborteren. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39. |