Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Er 's avonds beter uit zien dan 's ochtends (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=745403)

Outlaw 10-02-2004 14:06

Er 's avonds beter uit zien dan 's ochtends

Ik ben 's avond veel tevredener met mijn uiterlijk... Ik weet zeker dat dit niet komt door een ochtendhumeur oid of door er nog niet wakker uit zien ofzo...
Herkent iemand dit?
Of heeft er iemand een idee hoe dit komt?

Bottler 10-02-2004 14:12

bedoel je als het donker is in plaats van licht buiten ? Dan zou het misschien door het licht kunnen komen.

Cryptic Winterstorm 10-02-2004 15:02

Hier hetzelfde hoor; ik zie er 's ochtends ook uit als een zombie. :p

PardonMe 10-02-2004 15:04

Ik zelf vind dat ik er mooier uitzie in 'schemer' dan in fel licht.. Dan lijkt alles 'zachter', je ziet dan minder goed de 'onvolmaaktheden' in je gezicht bijvoorbeeld..
Tenminste zo ervaar ik dat bij mezelf..

En toch speelt bij mij de 'ik-ben-echt-nog-niet-wakker-en-voel-me-brak'-factor een grote rol..
's avonds ben ik meestal wat fitter en dat straal je dan ook uit..

Outlaw 10-02-2004 16:00

Ik geef PardonMe gelijk in wat ze zegt over je uiterlijk in de schemering, maar dit is niet wat ik bedoelde in dit topic...

De verklaring over fitheid vind ik wel aanvaardbaar klinken...

heeft er nog iemand een idee?

duivelaartje 10-02-2004 16:05

Ik vind me 's ochtends altijd vlekkerig enzo. Ik kom dan net uit bed, nog een hele moeie uitdrukking op m'n gezicht en ook als ik me dan heb gedoucht of m'n gezicht heb gewassen begint mn gezicht een beetje te "vlekken". In de loop van de dag trekt dat dan weg.
's Avonds ben ik idd ook fitter en dan is het licht ook wat minder fel dus lijkt je huid gladder.

Lorelei 10-02-2004 16:28

Citaat:

TrIple schreef op 10-02-2004 @ 15:06:
Ik ben 's avond veel tevredener met mijn uiterlijk... Ik weet zeker dat dit niet komt door een ochtendhumeur oid of door er nog niet wakker uit zien ofzo...
Herkent iemand dit?
Of heeft er iemand een idee hoe dit komt?

Ja, dat heb ik ook. Komt omdat 's ochtends het licht anders valt, je huid een andere kleur heeft.. en in geval van meisjes vaak ook omdat je make-up dan beter zit. (minder harde lijnen, vind ik persoonlijk mooier)

miekmuis 10-02-2004 16:30

Ja ik heb dat ook, ik vind mezelf 's avonds veel leuker dan 's ochtends, maar ik ben er nog niet helemaal uit waar dat nou door komt. Misschien omdat de wallen onder mijn ogen overdag wat wegtrekken en misschien ook door het licht. En ik was mijn haar 's ochtends altijd en 's avonds is het dan iets glanzender.

PardonMe 10-02-2004 16:31

Misschien dat het is omdat je 's ochtends, net uit je bed, nog niet helemaal 'fris' bent.. (klinkt een beetje stom, maar weet ff niet hoe te omschrijven...)

's avonds ben je vaak lekker buiten geweest, frisse lucht, je bent lekker bezig geweest, helemaal wakker.
je voelt je dan beter en frisser, en dat straalt je uiterlijk dan ook uit..

(geen idee of dat zo is, maar ik vond het zelf wel logisch klinken, en ik merk bij mezelf, als ik een hele dag thuis ben geweest, niet naar buiten en maar een beetje achter de computer hangen bijvoorbeeld, dat ik mezelf dan veel minder lekker voel en er 'minder goed' uitzie dan wanneer ik wel weg ben geweest, stukje fietsen enzo..)

Moonshine 10-02-2004 16:35

Heb precies hetzelfde :o Volgens mij komt het er gewoon door dat ik me er 's morgens niet uit vind zien als ik in de spiegel kijk dan. Vaak ben ik dan nog te duf. In de loop van de dag wordt dat steeds beter (y)

Stefanie 10-02-2004 17:42

En het leuke is: de mensen in je omgeving zien geen verschil:D

per piacere 10-02-2004 18:22

haha ja dit heb ik ook, niet dat ik 's ochtends nou zo lelijk ben, maar als ik 's avonds in de spiegel kijk vind ik mezelf knapper
weet eerlijk gezegt niet hoe het komt..

Hakkie 10-02-2004 18:32

Ik heb dat ook! 's ochtends is mijn gezicht nog niet echt 'egaal', nog rode vlekken enzo. Maar als ik 's avonds, na een dag, in de spiegel kijk, vind ik mezelf er ook beter uitzien. Wel vaag eigenlijk.

Outlaw 10-02-2004 18:44

Citaat:

PardonMe schreef op 10-02-2004 @ 17:31:

's avonds ben je vaak lekker buiten geweest, frisse lucht, je bent lekker bezig geweest, helemaal wakker.
je voelt je dan beter en frisser, en dat straalt je uiterlijk dan ook uit..

Ik vind dit idd wel redelijk klinken...

ESCO 10-02-2004 18:55

Denk na mensen lucht zuurstof is belangrijk voor je huid,zoals iemand al zei.

Maar het belangrijkste is nog wel voeding.
Je lichaam heeft tijdens je slaap geen voeding gekregen.
De ochtend ontbijt helpt ook nog niet veel want eerst moet je lichaam het eten transporteren.

Dan nog een punt veel mensen nemen geen ontbijt omdat ze zogenaamd geen tijd hebben voor een goed ontbijt.
Nog een reden dat veel mensen er verrot uitzien.

boer 10-02-2004 19:15

ik herken het

coopergirl 10-02-2004 20:49

Citaat:

duivelaartje schreef op 10-02-2004 @ 17:05:
Ik vind me 's ochtends altijd vlekkerig enzo. Ik kom dan net uit bed, nog een hele moeie uitdrukking op m'n gezicht en ook als ik me dan heb gedoucht of m'n gezicht heb gewassen begint mn gezicht een beetje te "vlekken". In de loop van de dag trekt dat dan weg.
's Avonds ben ik idd ook fitter en dan is het licht ook wat minder fel dus lijkt je huid gladder.

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Verder vervagen in de loop van de ochtend/ dag m'n (eventuele) wallen e.d.

Stofzuigerslang 10-02-2004 21:32

Hetzelfde wat iedereen zei.

En 's avonds lijkt mn haar ook beter te zitten.

Warsocket 10-02-2004 21:51

jep ook
ok mijn haar dan niet meer :P

maare ik voel me savonds ook het beste etc
ben echt een avonmens

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.