![]() |
Stof
Een droom die ik gister had
Stof In mijn dromen sterven mensen Door mij, dood ik mensen Ze vergaan tot stof, vanaf het moment dat ik ze aanraak Tijdens een laatste schreeuw van pijn gooien zij hun hoofd achterover en vanaf mijn hand, worden ze grijs Hol, enkele delen nog zichtbaar als grijze draden Waarna de holte binnenin hen ineenstort en het laatste dat ik van hen zie een van angst vertrokken gezicht is En dan komen de stemmen Volkomen onzinnig beginnen de stemmen te praten stemmen van bekenden, praten verzonnen woorden in zinnen waarin ze niets zeggen Ze doen alsof het normaal klinkt En ze weten waar ze het over hebben Maar al die stemmen door elkaar met hun zinloze geklets maken me bang, omdat ik ze nooit gehoord heb Bekenden van me spreken verzamelingen van woorden, die geen zin vormen In de verte, door elkaar, altijd bezig Met praten over niets, Hun hobby, mij doen denken Dat er iets mis is met me Dat ik daarom mensen vermoord in mijn dromen Natuurlijk is het onzin Zij vertellen niets dan onsamenhangende verhalen in een verzonnen taal Maar toch, langzaam maar zeker Raak je ervan doordrongen En vraag je je af Kramen ze onzin uit? Is het wartaal? Spreken ze de waarheid? Nee, ze slaan “waartaal” uit Ze verkondigen de werkelijkheid op hun eigen zieke manier En dat ik ze kan begrijpen Dat kan niet goed zijn |
Zoo, deze is mooi. Grimmig, maar dan lijkt het aan het einde te ontnuchteren, maar net op het nippertje is het toch weer niet positief, waardoor ik een beetje met een weemoedig gevoel achterbleef. Goed gedaan.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02. |