![]() |
oorlog...
Kind.
Ik zie je lopen je lege bloeddoorlopen ogen zonder tranen, alleen maar leeg dit zou niet mogen. Ik zie je staan je onschuld weggevaagd je stem word niet meer verstaan. Je hebt genoeg gezien genoeg beleefd en gehoord men heeft je ziel vermoord. Ik zie je doelloos lopen je bent er, je bestaat het is voor jou te hopen, dat je niet voor eeuwig haat. |
mooi mooi.
wat denken jullie van deze ?????? Je loopt over die kapotte straat Het enigste wat je ziet is leed Leed van familie mens en dier Rechts de warme hand van je moeder Links die van je beer Mensen kijken in je doffe ogen Die oogjes zonder emotie en gezicht Ze spreken een 100 woorden Je zou ze allemaal zo kunnen weten Dat zie ik als mijn plicht Op dat moment komen ze weer Je rent zo hard als je kan Maar ingehaald word je dan Je wordt gepakt en meegesleurd In een zij straatje naast een gesloten deur Het zijn net wolven wat ze met je doen Geen geweten geen idee Verzetten durf je niet Dan ploft ze naast je neer en weet je Ik lig hier zonder moeder, zonder beer Zonder idee zonder niks Je voelt ze naast je staan Je hoort hun laarzen een startende auto Die herinneren je eraan dat ze zijn weggegaan Zonder geweten en zonder idee Het zijn net wolven wat ze met je hebben gedaan ze waren niet van je gediend Zonder geweten zonder idee Ik kijk weer in je ogen Zonder emotie zonder niks En zeg bij mezelf “oorlog heeft niemand verdiend” |
Die van Gantboy:
Begin maakte niet echt indruk, maar ergens halverwege werd het steeds beter, tot echt pakkend. Je hebt genoeg gezien genoeg beleefd en gehoord men heeft je ziel vermoord. wunderbar! |
Die van Spoonie, ik weet het niet zo.
Misschien aan de lange kant, metrum vind ik vrij zwak. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36. |