![]() |
pilletjes waar je bruin van zou moeten worden
sorry alst een beetje vaag klinkt, maar weet niet hoe ze heten :o
ik bedoel van die pilletjes die je in "de tuinen" kunt kopen (en vast ook in de etos ofzo) een soort van kuur, waar je iets van 7 weken (alskt et goed heb onthouden) voor je in de zon gaat mee moet beginnen, en dan zou je sneller/meer bruin moeten worden. Ik vroeg me af of iemand ze ooit gebruikt heeft (als jullie uberhaubt al snappen wat ik bedoel :P) en of ze werken.. ook ben ik een beetje bang voor het wortel-effect.. Ik heb namelijk een heel lichte huid, en ik verbrand heel snel, bovendien hou ik er niet van om uren in de zon te zitten, wordt ik er toch niet bruin van en is het alleen maar ongezond. Het is niet zo dat ik echt heel erg bruin wil worden, maar een beetje een kleurtje lijkt me wel leuk voor de verandering. iemand ervaring mee? |
Haha, geloof daar niet zo in hoor. Kan me niet voorstellen dat die dingen werken en als ze dat wel doen is het grote troep. Ik zou gewoon elke dag een half uurtje tot uurtje in de zon gaan liggen (als de zon ooit weer gaat schijnen) en dan wordt je vanzelf wel bruin (y)
Mocht je toch persee met die pilletjes willen beginnen zou je gewoon eens bij de tuinen of een andere kruidenier gaan vragen...die kunnen je heus wel helpen :o |
Citaat:
maja, heb er in feite al mee leren leven dat ik niet bruin word :p |
Citaat:
|
Ja, van die pillen heb ik ook wel eens gehoord. Ik vraag me af - al ze al zouden werken - of je er wel mooi bruin mee wordt. En niet van dat wortel bruin. Goede resultaten van mensen heb ik nog nooit gehoord (maar ik ken ook niemand die ze gebruiken).
Ik typte www.bruinzonderzon.nl in, toen kwam ik op een site waar ze je bruin sprayen (geloof ik, heb het verder niet bekeken). Misschien ook interessant? |
Citaat:
|
Citaat:
In die pillen zit volgensmij (onder andere) caroteen (wat ook in worteltjes zit), waardoor je sneller bruin wordt en ook al van die pillen wat bruin kunt worden. |
In die pilletjes zit inderdaad caroteen. Dat is een vitamine die zorgt voor pygment in je huid. Het is wetenschappelijk bewezen dat je van caroteen meer huidpygment krijgt en dus sneller bruin wordt!
Dus ik zou het gewoon een keer proberen...kan geen kwaad toch??? |
Citaat:
|
DIE pilletjes ja.. dat wou ik eigenlijk ook proberen..helaas ben ik ook zo`n hopeloos geval die: niet echt bruin word..en ook niet graag in de zon licht te bakken urenlang..
dus..kan je van dat spray doen..helaas ziet dat er (gvd) niet uit..of je kan onder de zonnebank gaan..of dat helpt? will see..we hebben al ongeveer 10 jaar een zonnebank maar we gebruiken m nooit...ik denk dat ik m maar es ga gebruiken :rolleyes: en als dat niet werkt..dan ga ik dus van die pilletjes kopen..en over dat eruitzien als een wortel...dat zal wel meevallen toch?!?! (ik hoop t) |
Citaat:
maarja, van de zomer ga ik die pilletjes maar es proberen, en anders; pech gehad i guess :p waarom heb ik in hemelsnaam nu al een topic geopend over zon zomers onderwerp?? :confused: :p |
Citaat:
die pilletjes zijn Vitamine A preparaten. in een veel hogere dosis dan wat je normaal nodig hebt per dag. alles wat van die vitaminen opgenomen wordt en niet meteen gebruikt wordt opgeslagen in je onderhuids vetweefsel. dat gaat dan veel donkerder geel, btje bruin lijken => bruinen-zonder-zon pilletje. het zal dus niets veranderen aan de conditie van je huid. als je hierdoor bruin bent mag je er niet vanuit gaan dat je mindervlug gaat verbranden. zo een overdosis vitamine A is trouwens absoluut niet schadelijk. (jaja, en het examen hierover ging ook zo vlotjes :) ) |
Ik blijf erbij, het is troep. Ik word dan liever niet bruin. Pasta.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Beta caroteen is ook de grondstof voor vitamine A. Vitamine A wordt gevormd door twee moleculen van beta caroteen te splitsen |
Citaat:
|
caroteen
|
Je hebt ook een soort olie waarme je in de zon sneller bruin wordt.
Ik wordt dus ook nooit snel bruin maar toen ik dat spul ging gebruiken, werd ik ineens best bruin. Het is gewoon olie in een glazen flesje dat je voor het zonnen even opsmeert. |
Bleek is geil (: Ghehe
Niks mis mee igg, netjes gezegd. |
Wat ik heb gehoord van mijn moeder (huisarts) is dat een jaar of 10 geleden die pilletjes heel erg 'in' waren, en dat ze toen zo ontzettend veel oranje mensen heeft gezien.
En dan ook écht oranje! niet gewoone en beetje bruinig, maar ontzettend oranje, verder was daar niets aan te doen dan 3 maandjes wachten, dan waren al je huidcellen weer vernieuwd en was het dus weer weg. hoop dat je hier wat aan hebt, ik zou het dus echt niet gaan gebruiken! |
Caroteen zorgt ook echt voor kleuring. Ken je die oranje kanaries? Die krijgen caroteen-supplement in hun water en voedding om die kleur te houden. Als ze dat niet meer krijgen, gaan na verloop van tijd bleke en witte veertjes verschijnen. Ik zou die pillen dus niet willen proberen want als het effect echt oranje is, krijg je t niet zomaar weg.
Zelf kom ik zowat nooit in de zon, maar af en toe wil ik wel eens wat kleur op mijn benen hebben en ik gebruik dan *en nu ben ik toch wel de naam vergeten en ik zit niet thuis dus ik zoek het strax wel even op :D*. Is een makkelijk uit te smeren product, makkelijk van je handen te krijgen en t geeft een lichte gouden glans die mooi uitziet. Ik heb het in het Kruidvat gekocht en het is een oranje huls. |
Lancaster was het :)
|
damn, als ik dat zo lees ben ik best wel blij dak gewoon snel bruin word en ook niet verbrand enzoow:O
Wat wel helpt is meestal zonnebankkuurtje, me pa heeft thuis zonnehemel met ook infrarood ofzoow dus dan mag je je niet insmeren... dag kwartier op je buik en op je rug dan een dag niet en dan negen dagen elke dag een half uur buik en half uur rug werkt prima en tis zelfs nog vrij natuurlijk bruine kleur |
Ik ben enorm wit van mezelf en heb vorig jaar een busje zelfbruiner van nivea gekocht, de eerste keer waren mijn benen deels oranje, ik had het er verkeerd opgedaan :p De rest van de keren is het prima gelukt en was ik mooi egaal bruin. Misschien wat voor je?
Tip: als je het wilt proberen met die pilletjes/spray doe dat dan nu dan loop je met het warme weer niet voor lul als het lelijk is of fout gaat, is het leuk, dan doe je het gewoon met het warme weer nog een keertje. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Dat spul wat een 'oranje glans' geeft hebk ook eens gehad maar dan in een bruine spray-fles en het was een soort olie, wat een bepaald geurtje had. Het nut snap ik niet echt want het gaat er zo vanaf :confused:
|
ik ben echt spierwit en ik word niet bruin :P (viking en celtisch bloed éh :))
Ik erger me er totaal niet om, me lichaam is zoals hij nou eenmaal is en ik ben er trots op/blij mee. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36. |