Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Bloeddonor worden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=746126)

Stefanie 11-02-2004 09:16

Bloeddonor worden

Soms denk ik er weleens aan om bloeddonor te worden. Aan de ene kant vind ik het heel belangrijk om bloed te doneren zodat anderen er wat aan hebben, maar aan de andere kant durf ik het niet omdat ik nogal bang ben voor injectienaalden etc...

Wie van jullie is bloeddonor en kan mij er meer over vertellen? Over hoe het voelt als er bloed wordt afgetapt?

Raven 11-02-2004 09:24

Citaat:

xStefjuhx schreef op 11-02-2004 @ 10:16:
Soms denk ik er weleens aan om bloeddonor te worden. Aan de ene kant vind ik het heel belangrijk om bloed te doneren zodat anderen er wat aan hebben, maar aan de andere kant durf ik het niet omdat ik nogal bang ben voor injectienaalden etc...

Wie van jullie is bloeddonor en kan mij er meer over vertellen? Over hoe het voelt als er bloed wordt afgetapt?

hmmja als je bang bent voor naalden is 't misschien wel 'n beetje eng .. naald lijkt best groot .. maar hij gaat maar door 'n heel klein stukje vel .. aan de binnenkant van je elleboog. dat voel je als een klein prikje .. doet niet echt zeer en van 't aftappen zelf voel je helemaal nix.. kan wel zijn dat je je 'n beetje slap voelt erna .. ( zeker de 1e keer) .. maar daarom stoppen ze je daarna ook vol met koffie en vlaai .. ( in limburg dan :D ) owja in je andere arm word nog wat bloed afgenomen voor dat ze echt beginnen .. om te kijken of je bloed goed is ..

Stefanie 11-02-2004 09:47

Ben je zelf ook bloeddonor?

Raven 11-02-2004 09:48

Citaat:

xStefjuhx schreef op 11-02-2004 @ 10:47:
Ben je zelf ook bloeddonor?
anders wist ik dat niet he .. ;)

Stefanie 11-02-2004 09:49

Het kan zijn dat je dit van iemand anders hebt gehoord. Hoeveel bloed tappen ze per keer af en hoe lang duurt het ongeveer?

Raven 11-02-2004 09:53

Citaat:

xStefjuhx schreef op 11-02-2004 @ 10:49:
Het kan zijn dat je dit van iemand anders hebt gehoord. Hoeveel bloed tappen ze per keer af en hoe lang duurt het ongeveer?
'n halve liter.. heu op de tijd let ik nooit zo .. lig meestal wat met de rest te ouwehoeren .. :D kwartiertje ofzo

Stefanie 11-02-2004 09:56

En waar kan je je laten inschrijven? En moet je een minimum leeftijd hebben?

Raven 11-02-2004 10:01

Citaat:

xStefjuhx schreef op 11-02-2004 @ 10:56:
En waar kan je je laten inschrijven? En moet je een minimum leeftijd hebben?
gewoon keertje naar de bloedbank ( bij ggd) gaan ..
en je moet geloof ik 16 zijn ..

ow en nog iets .. als je die prik echt eng vind kun je vragen of ze er ff een ijsblokje op leggen .. paar minuten .. dan voel je de prik helemaal niet meer.. ik heb niet alleen bloed gegeven .. heb er ook stage gelopen .. ;)

Souris 11-02-2004 15:01

ik ben donor.
heb mijn eerste keuring gehad(y)
binnenkort voor de 1e keer bloed geven

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.