![]() |
Koerden en Turken
Ik wil meningen weten over de discussie tussen Turken en Koerden.
Wie heeft het nou gelijk,wie niet? |
Beetje meer inhoud misschien???
Anders mag je een wielklem verwachten. |
Slotje!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik wil meningen of informatie. ik hoef niks uitteleggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
uit welke land ik kom?
ik kom uit nederland. ik ben een nieuwsgiereige nederlander |
Citaat:
|
Nu onmiddelijk kappen met offtopic gezeik.
Feiten zouden wel mooi zijn trouwens. |
Turkije en Iran moeten de Koerden gewoon met rust laten.
Zowel Irak, Iran als Turkije zijn groot genoeg om wat grond te kunnen missen voor Koerdistan. Dus, ja, Koerdistan moet een eigen staat zijn, vind ik. |
Koerden Turken, gewoo beide mensen, dienen t zelfde behandeld te worden, ben zelf turks en heb zat koerdische vrienden, niks mis mee hoor :rolleyes:
Iets anders is dat ik een hekel heb aan koerden die de PKK steunen, maar heb dan ook net zo een hekel aan Turken die te nationalistisch zijn (en bijv. koerden niet mogen) Alvast wat ontopic :p |
Citaat:
Hahah, ik bedoel Koerden hoeven niet eens eigen staat als ze gewoon net als elke inwoner van 1van die landen behandeld worden, want dan voel je je gerespecteerd, dus waarom dan een eigen land willen? (ja ze zitten er tussen, maar ik zie echt niet landen zomaar een stukje grond weggeven, wat ook nog es van strategisch belang is) Zo krijg je telkens een nieuwe groep die een stuk land wilt :p Bepaalde Koerden willen dan ook een eigen land zodat ze daar meer rechten krijgen, niet omdat ze Turkije niet mogen ofzo :rolleyes: Dus daar ligt t probleem, niet zozeer dat ze per se een eigen land willen. |
Ik ben het met FA eens, als iedereen nou een klein stukje afstaat, hebben die mensen eindelijk ook een eigen land.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En voor de normale Koerden die mogen gewoon vrij leven in die landen waar ze willen leven maar er hoeft niet per se een bepaalde staat voor hun opgericht te worden ofzo. |
Raar hoor, als het om Turken en Koerden gaat, mag zomaar gezegd worden dat ieder recht heeft op een eigen stukje land, maar als het om Israel en Palestina, is de ene partij anti semitisch, en de ander een radicale Jood......
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
BTW. hier nog een nuttige link (Fleet Admiral & SimShalom):
http://www.israel-kurd.org/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
1 staat Koerdistan voor alle Koerden zal er sowieso nooit kunnen komen. Er zijn namelijk vrij grote verschillen tussen de Koerden onderling.
|
Tsja, olie he.
Er zijn overigens bijzonder veel etnische twisten uitgebroken in landen waar staatsgrenzen getrokken werden dwars door etnische grenzen. Ik noem maar als voorbeeld de Balkan? Daar is het sinds het einde van de 18e eeuw niet meer rustig geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ENig idee wat de geschiedenis is van de Koerden joh? :rolleyes: En geloof mij maar, de VS doet dat niet, want ze heben daar een tijd geleden de kans voor gehad, maar hebben de Koerden gewoon gebruikt, net zoals ze nu doen. De VS is niet zo dom om de goede relatie met Turkije te verslechteren. Er kan nooit een stabiele Koerdistan komen, omdat de Koerden onderling erg verdeeld zijn en ze sowieso nie in staat zijn om in hun 1tje een land te regeren zonder dat PKK-strijders t land naar de klote helpen. |
Citaat:
Maar zo een land zal nooit stabiel zijn door de onderlinge verdeeldheid tussen de koerden en de PKKers die t zullen willen verstoren. Overigens is t grappig dat Nederlanders zo Koerden steunen, terwijl de NLse overheid zelf veel PKKers met open armen heeft onthaald en daar nu de gevolgen van ondervind en t probeert in te dammen. (voorbeeldje: murat d, de gast die vorige x door de politie is doodgeschoten, die gast die de turkse ambassade in DH in de fik wilde steken en zo zijn er nog honderden in NL) Ik heb t dan over PKKers, niet over de normale koerd. |
Citaat:
|
ik ben ermee eens
|
Citaat:
gewoon ff doen!!! Citaat:
Tis beetje zelfde verhaal als met Israel en de Palestijnen, maar dan minder gecompliceerd. Et zou al een heel stuk helpen dat de bevolking van de betrokken landen de Koerden gaan zien als mensen. Zo kan de Koerdische bevolking zelf ook vechten tegen de terroristen (er zijn sterke opposities tegen de PKK onder de Koerden). |
Citaat:
|
Atje, welke rechten bedoel je precies? Hebben Koerden geen stemrecht of zo?
|
Ze hebben wel stemrechten maar in Oost-Turkije zijn nog steeds militairen enzo die moeten daar gewoon oprotten.
|
Welke rechten hebben ze dan niet?
|
Ze hebben alle rechten volgens mij wel, maar die militairen moeten daar dus weg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder, waarom zouden de koerden een eigen land moeten hebben? Ik heb tot nu toe geen zinnig argument gehoord dat ervoor zou pleiten om ze een eigen land te geven. Verder is het een hoopje ongeregeld dat onderling zo verdeeld is als de pest, dus ik zou er geen vertrouwen in hebben om ze een eigen staat te geven. Verder zie ik er ook geen noodzaak voor. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mij lijkt dat als een meerderheid van de koerden een eigen staat wil, dat reden genoeg om ze een eigen staat te geven. |
zou het leger uit zijn eigen land weg gaan.
ze hebben recht om z'n land te verdidigen en zeker in zijn eigen land |
[QUOTE]Joostje schreef op 12-02-2004 @ 01:54:
[B]Nogmaals, heb je een enquete gehouden ofzo. Mij lijkt dat iig er een referendum moet komen zodat de koerden in o-turkije daar zelf over mogen stemmen. Zodat ze eindelijkeens wel fatsoenlijke les in eigen taal krijgen etc. [b] Heb je een glazen bol daar ofzo? [b] [QUOTE] ehm volgens mij is atje een turk weetje.... en zelfs in nederland kan je naar turkse kanalen kijken weetje:P en geloof me als je naar turkse journaal kijkt heb je heus wel een beetje idee van wat koerden willen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op voor een onafhankelijk oost groningen :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50. |