![]() |
scarificatie
Scarification – huidversiering met littekens – is al eeuwenlang een populaire gewoonte in Afrika. Met name in Soedan komt het veel voor en per regio zijn de littekens verschillend: Noord-Soedanese stammen hebben meestal alleen wat inkervingen op de slapen, maar in het zuiden van het land kent de creativiteit geen grenzen. Sommige etnische groepen bedekken het hele lichaam met stippen en strepen en ook het gezicht wordt uitbundig versierd met geometrische patronen.
zie hier Met andere woorden, gewoon littekens maken als versiering. Zouden jullie dit doen? |
Neuh, hoewel ik wel een litteken op mijn enkel heb van een infuus (kruisje) en dat staat wel mooi eigenlijk :)
|
ik vind het soms wel mooi uitzien bij anderen, maar zelf zou ik het echt niet doen :eek:
lijkt me echt super pijnlijk |
Ik heb er niks mee
|
nee, liever niet.
|
Nee dankje.
|
Wow dat ziet er best dope uit (y)
Maar 't is niks voor mij. |
ieljk. ik vind het er echt freaky uitzien.
niks voor mij dus. |
Ik zou het nooit doen. Ietsje te pijnlijk.
|
Ik zou het nooit doen, het lijkt me veel te pijnlijk, en ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt mooi...
|
Ik vind het eigenlijk wel mooi op een donkere/zwarte huid. Ik ken een Afrikaans meisje die twee littekenstrepen op elke wang heeft, zoals indianenstrepen, en dat is echt heel mooi.
Maar ik zou het nooit bij mezelf laten doen, heb al genoeg littekens, ben méér dan stoer ;) . |
Ik denk dat ik toch eerder voor een tatoo ga maar heel misschien neem ik er ooit wel een, het kán heel mooi zijn. Maar op die site staaat een foto van een vrouw met scarficaties op dr tieten en dat vind ik wel erg eng und lelijk
|
Zo eentje over je oog heen vindt ik op zich wel 'stoer' staan, maar ik denk dat als ik probeer dat in te voeren op school, ik vierkant wordt uitgelachen, en voor gothic wordt uitgemaakt.
Sommige 'personen' hebben van die getekende dingen, dat is werkelijk te clownesk voor woorden. |
Ja, een flink slagveld op je arm of been is wel tr00 (y).
|
Nee, niks voor mij..
|
Citaat:
|
ja, ipv een tattoo (y)
maar kun je dat ook laten doen? zo geweldig kan ik namelijk niet tekenen. |
Zeker wel vet, ja. Maar ik vind littekens sowieso mooi.
|
Ik krijg er helemaal koude rillingen van als ik er naar kijk :s ..
Ik vind het er overigens niet heel lelijk uit zien, maar wel een ziek iets om je zelf zo toe te takelen. Schiet me opeens te binnen dat een vriendinnetje uit de 1ste ooit eens een ster op haar hand getekend had met een passer :eek: ... |
vies vies vies
tattoo is veel mooier |
hmm.. ziet er leuk uit maar ik zal leiver een tatoo nemen
|
Citaat:
|
Niks voor mij.
|
dat lijkt me nou echt pijnlijk
ik hoef het niet, heb al zat littekens. een gitarist van crazy town heeft een grote ster op zijn buik, dat was ook een litteken. dat zag er wel cool uit |
Getver die vent met al die gezwellen op zijn rug.
Dan heb ik nog liever een schoteltje in mijn kin. (n) |
nee das niks, soms wel mooi maar niet bij mezelf
je krijgt al per ongeluk genoeg littekens |
Trouwens een ex-vriendje van mij had een groot litteken in zijn nek van een motor-ongeluk.. dat was dan weer wel sexy :o :p
|
Achja. Sommige mensen hebben van zichzelf weinig inhoud en originaliteit en moeten zich dus tot dat soort shit verlagen. Hun probleem.
|
Citaat:
Scarificatie is een manier om je lichaam te versieren. Wat is daar zo inhoudsloos en onorigineel aan? (Mits je het doet omdat je het zelf mooi vindt plus zelf een scar verzint in plaats van er eentje in 'n boekje aan te wijzen, uiteraard.) |
Ik denk dat bijna iedereen in de 'westerse wereld' dit soort dingen raar vindt, omdat het gewoon ongebruikelijk is...
:s |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom is dat verlagen? 'k Bedoel, 't is een vorm van lichaamsversiering en er zit symboliek achter. Net zoals er hier mss vroeger een kruisje werd gedragen als teken dat je christen was. Wat een dieptepunt dat je dan toch niet bereikt, hè? |
het lijkt me zeer pijnlijk... ik denk niet dat deze Afrikaanse modetrent overwaait naar het Westen;)
|
Beetje kansloos maar wel erg metal \m/
|
Het kan best dat het over 10 jaar heel normaal is, net als piercings of tatoeages nu.
|
Citaat:
|
Citaat:
Fuck (sub)cultuurrelativisme. :D |
ze vallen jou er niet mee lastig toch :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zegt dat de grenzen maatschappelijk bepaald worden, maar hier op het forum zijn er toch wel veel uitzonderingen, niet? Of bedoelde je gewoon in het algemeen? Zoiets als 'trop est trop'? |
Pffft, ik vind het er zelf wél mooi uit zien, maar nee... Dat zou ik nou nooit doen! :eek: Die pijn... :eek:
|
Liever niet!
|
Citaat:
Maar volgens je eigen argumenten spreek je jezelf wel tegen. De maatschappelijke opvattingen worden gevormd door de maatschappij, dus iedereen draagt daar in bij. Oók de mensen die scarificatie/piercings/whatever mooi vinden. En nu kun je wel zeggen dat de mening van de meerderheid telt, maar over het algemeen worden piercings en tattoo's geaccepteerd door de massa en zijn er niet bijster veel mensen die het een ontsiering van natuurlijke schoonheid vinden, zoals jij stelt. Dus hoe je het ook wendt of keert, er zijn geen argumenten tegen zulk soort versiersels te vinden in de 'maatschappelijke opvattingen', enkel in je eigen mening. Die ik je ook best gun, zolang je die maar niet baseert op maatschappelijke prutjes die zichzelf tegenspreken. ;) Hm, en ik geloof dat ik nogal onduidelijk heb uitgelegd waarom ik het tegenstrijdig vind. Maar ik ben lui, dus als het té onduidelijk is dan laat ik het alsnog gewoon hierbij. :D |
looks kinda kinky to me
|
Citaat:
maar goed, vind t erg lelijk maar das natuurlijk erg perosonlijk |
Citaat:
|
Citaat:
Enfin. Nee. |
Citaat:
En ik vind piercings c.a. gewoon nogal raar. Mijn fetisj. :p |
ik vind het wel wat hebben, (y)
|