![]() |
Gemiddeld...
Ik wou even weten hoeveel jullie gemiddeld moeten staan om op het zelfde niveau te blijven.. Bij ons op school een 7,1 :x
Vraag ik waarom... Zeggen de leraren: Door een 7,1 gemiddeld heb je een hoger kans van slagen dat je volgend jaar in het zelfde niveau blijft omdat je cijfers dan hoger zijn dan bijv een 6 gemiddeld :S Vinkwel een rotstreek.. 1e jaar stond ik 1e rapport 6,9 2e rapport 6,9 en 3e rapport 7,0... En nog ging ik een niveau lager :o :( |
Wij moesten geloof ik onze cijfers optellen en dan op een bepaalde score uitkomen! Het zou best kunnen dat dat rond de 7 moest liggen :rolleyes:
|
Bij ons moest je niet een bepaald cijfer gemiddeld hebben, als je niet meer dan drie vijven had (of niet meer dan één vier ofzo), dan ging je over.
Op zich als je van te voren weet dat je minstens een 7,1 moet hebben...dan vind ik het niet zo zeer een rotstreek. 't is lullig voor jou, maar regels zijn regels... :s ('k vind het wel een rare regel, maar goed, d'r zal wel een reden voor zijn.) |
Dat was voor ons elk jaar anders, soms mocht je zoveel onvoldoendes hebben, dan weer een ander aantal. Staat overigens wel keurig vastgelegd.
|
Lag bij mij aan het niveau, had je verschillende regels voor. Zo mocht je op de Havo 2 onvoldoendes hebben, maar nooit 2 4'en, en het gemiddelde van je laagste 5 cijfers mocht niet lager dan een 6 zijn... zoiets dacht ik...
|
Bij Havo/vwo was het zo dat je met een 7 of hoger (gemiddeld) naar het VWO ging. Met lager dan een 7 naar de Havo.
Wij (vwo/gym klas) moesten gemiddeld een 6 blijven staan, werd ons aangeraden, om het verder te kunnen redden. Maar in feite ging je gewoon over zo lang je niet meer dan 3 onvoldoendes had. |
Citaat:
|
Bij ons op school was het alleen met de brugklassen (mavo/havo en havo/vwo) dat je voor het ene niveau een huppeldepup moest hebben om daarheen te gaan en voor het andere niveau een ander cijfer.
Vanaf de 2e was het gewoon: 0 tot 2 minpunten, bevordert naar het volgende jaar op het zelfde niveau als je 3 minpunten had moeten er 3 pluspunten tegenoverstaan 4 minpunten of meer: ander niveau of blijven zitten |
Volgensmij moet je een 6 gemiddeld staan wil je je eindexamen halen (hoe zit het precies?).
Hoe dat zit met een niveau hoger/lager gaan weet ik niet meer. Ik weet wel dat ik hoger dan een 7 moest staan (en geen onvoldoendes op talen/geschiedenis) toen ik in de naar gymnasium wilde. |
Citaat:
Dat je 'maar vmbo' doet, vind ik geen excuus: de lesstof zal ongetwijfeld ook op vmbo-niveau zijn. Het niveau wat je doet, doet er dus niet toe. |
Op mijn oude school werd gewerkt met punten. Met minimaal 70 punten (over de 10 hoofdvakken) op havo/vwo niveau (wij kregen op 2 niveau's cijfers: mavo en havo/vwo) kon je naar het atheneum.
|
Hmm overgaan gebeurt bij mij op school met de zak/slaag regeling van het CSE.
|
Citaat:
|
Ergens is het wel vreemd (wanneer je tenminste niet in een zgn dakpanklas zit) dat je meer dan de grens tussen voldoende en onvoldoende moet halen.
Dat betekend dat of de normering niet streng genoeg is, of dat de toetsen van een te laag niveau zijn. |
Wij hebben niet zo´n regel, zover ik weet.
|
Wij hebben daar volgens mij niet echt regels voor.
|
Bij ons wordt volgens mij alleen aangeraden een lager niveau te gaan doen als je te veel onvoldoendes hebt :o Dat is in ieder geval in de Tweede Fase.
In de eerste en tweede hadden we geen cijfers, maar letters. Dan moest je bepaald aantal a's en b's (hoogste 2 cijfers) hebben om bijvoorbeeld HAVO of VWO te (blijven) doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06. |