![]() |
A l'improviste
Ik moest weer eens wat neerkwakken op DoP vond ik. Alleen heb ik geen idee wat het moet worden, maar ik zou het op prijs stellen als je toch even de moeite neemt om het te lezen en te reageren. Zijn de eerste gevoelens dan niet de puurste?
Lees dit gedicht, Nu, meteen, Zonder komma's of punten, Elke klank komt overeen. Benadruk niets, Als er een uitroepteken staat! Ga niet omlaag, Bij het einde van een zin. Wil je dat voor me doen? Dus ook niet omhoog gaan! Zoals daarnet, voor een vraagteken, Maar houdt dezelfde toon aan. Eén monotoon geheel, Iedereen is gelijk. Is de wereld nou echt beter, Als iedereen op elkaar lijkt? Voelt het fijn om alle woorden, alle lettergrepen Gelijk te lezen, te behandelen? Een lied op de piano, Bestaande uit hondertwaalf centrale C's. Was de wereld beter, Zonder zwart of zonder wit? Of zou je toch stiekem, Duo Penotti missen op je brood? |
Wauw! Sterk einde :D
|
Vind hem origineel en leuk. Je brengt het op een logische manier, en als lezer voeg je in gedachten toch automatisch een toon toe als er een vraag- of uitroepteken staat. Eigenlijk vind ik hem heel sterk, goed gedaan, een stuk beter dan die ander (y) .
|
ik vind hem leuk :D
dat is precies mijn smaak, maar zoiets hoef ik jou niet te vertellen he (y) |
Leuk gedicht :)
idd sterk einde :D |
Citaat:
is er ook nog negatieve kritiek? Die hoor ik misschien nog wel liever... mvg NB: en nou niet meteen mij massaal gaan afzeiken |
Citaat:
't Leest vlot en er zit nog waarheid in ook, terwijl het dan toch zo kinderlijk eenvoudig overkomt. Kortom, ik vind het een prachtig gedicht. (y) |
Citaat:
Voelt het fijn om alle woorden, alle lettergrepen Gelijk te lezen, te behandelen? Een lied op de piano. Hondertwaalf centrale C's Zo gaat het voor mijn gevoel al beter. Maar goed, niet dat ik je gedicht wil herschrijven :) Oh ja. Waarom 112? Voor de rest een erg leuk gedicht! (y) Leuk einde ook. Echt met plezier gelezen! |
Citaat:
Dat klonk lekker en logisch. Vul maar eens tweeduizend zevenhonderdzevenennegentig in en het bekt meteen minder. Maar ook als je 16 invult of 4, maakt het of minder sense, of klinkt het niet goed. Dit kwam gewoon als eerste in me op. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hondertwaalf, is dat niet honderttwaalf? of zeg ik nou iets best wel stoms..
naja, ik vind het een erg origineel gedicht, met een mooie boodschap. Jouw schrijfstijl is echt uniek, en begrijpbaar. Mooi gedaan! |
Mijn smaak met gedichten is vaak heel anders en in dit geval ook, Ik vind het geen mooi gedicht, ik vind dat je een beetje tever van het onderwerp bent uitgeweken. En verder vin ik t een beetje moeilijk om te zeggen wat ik er niet zo mooi aan vind, sorry....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een lied op de piano, Bestaande uit hondertwaalf centrale C's. Was de wereld beter, Zonder zwart of zonder wit? Of zou je toch stiekem, Duo Penotti missen op je brood? |
Ik heb idee dat diversiteit vs. uniformiteit het onderwerp is, en gefeliciteerd.
|
Offtopic: Waar staat trouwens die rode 18 voor in mn naam? Omdat ik vandaag 18 ben geworden?
|
Citaat:
Het lijkt luchtig, maar heeft een dieper thema. (y) |
Citaat:
Dat is slechts de oppervlakte, denk ik. Ga je een laag, of een paar lagen dieper, dan kom je denk ik, meer uit op de betekenis zoals Not for Sale omschrijft. Denk ik. Over het gedicht. Erg Leuk hoe je al spelenderwijs(letterlijk als figuurlijk) naar de clue gaat!!. Orgineel! en dat wil ik zien! :) Wel inconsequent met je rijm, vrije vorm laten we dan maar zeggen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |