![]() |
Snelle energie toevoegers
Ik zou wel eens willen weten wat iedereen hier gebruikt voor de snelle energie. Direct na het sporten of tijdens.
Ik doe zelf aan wandklimmen en zit op het cios, dus sport zo'n 25 uur per week. Vaak zijn je armen na een keer of 2 een route klimmen vrij gaar. Dan moet je dus snelle energie dranken of repen hebben voor het herstel. Ik zou graag willen weten wat de beste oplossing daarvoor is. Een paar jongens die ik ken gebruiken hagelslag, maar daar zitten ook veel minder gezonde spullen in. Ik hoorde ook dat winegums heel goed werken voor de snellle energie toevoeging, omdat dat puur suiker is die niet wordt omgezet in vet, maar gewoon wordt afgebroken. Vertel! |
misschien die druivensuiker snoepjes? geeft wel veel energie.
Maar van suiker krijg je maar een hele korte energiekick, Chocola werkt veel langer (door de cafeine geloof ik, weet ik niet zeker). |
Ehm, hier ga ik weer de fout in... maar: Ik heb Biologie1 afgerond, dus spreek ik hier met autoriteit! (sure)
Je moet glucose hebben, om je spieren te kunnen voeren. De snelste manier is dan denk ik druivesuiker-dextro, monosachariden dus. Zat dacht ik ook in sportdrankjes, maar daar is het 1: verdund en 2: met een goed zoutgehalte. Suiker is een polysacharide, moet eerst afgebroken worden, minder efficiënt. Disclaimer: Kwakende instantie is niet verantwoordelijk voor watdanook. Ook hoeft bovenstaande niet waar te zijn, had geen 10. Ook kan kwakende instantie niet worden aangeklaagd voor off-topic geneuzel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga dan echt geen energie of wat ook naar binnen werken..
waar doe ik het dan voor? ik doe 't om af te vallen.. 's avonds, dan verbrand ik alles van die hele dag + wat vet, daarna naar bedje toe... volgende dag op de weegschaal en ik =e blij ;) maarja.... das geen antwoord op uw vraag :D |
voor snelle energie alles met veel suiker voor langdurige energie koolhydraten bijv banaan
|
XTC
Volgens mij heb je dan energie te over. Gewoon af en toe wat water zuipen en je kunt drie keer de mount everest heen en terug. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06. |