Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [Techno?] Call of the Night.mp3 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=747062)

StijnSpoortNiet 12-02-2004 09:45

[Techno?] Call of the Night.mp3

Een nummer gemaakt met Rebirth RB-338 2.0, een programma van Propellerheads. Ben er wel tevreden over. Er zitten wat slordigheidsfoutjes in en het fijne klinkende stukje (aan het begin en helemaal op het eind) had wel wat langer mogen zijn. Er komt nog wel een extended version van.

www.stiensdownloads.tk

Ik pleur hier de site neer waar het nummer op staat, die is gemaakt om het nummer fatsoenlijk te publiceren :p

konflict 12-02-2004 10:22

ik vind 't niet zo cool, standaard fantasieloos rebirth deuntje met een beetje gedraai aan filters

probeer er 'ns een opbouw in te brengen en wat meer dan een drumcomputer + een tb303

StijnSpoortNiet 12-02-2004 10:24

Citaat:

konflict schreef op 12-02-2004 @ 11:22:
ik vind 't niet zo cool, standaard fantasieloos rebirth deuntje met een beetje gedraai aan filters

probeer er 'ns een opbouw in te brengen en wat meer dan een drumcomputer + een tb303

Tis mijn eerste echte brouwsel met Rebirth. Ik heb redelijk mijn best gedaan op de opbouw.

Preaper 12-02-2004 11:49

Stel ik je teleur als ik hem niet zo geweldig vind? :p

EggeD 12-02-2004 11:51

Volgens mij is techno anders. Maar goed - ik vind de beat het grootste deel van de track helemaal niet bij de synth passen. De drumkit die je gebruikt klinkt typisch "eerste nummer" hoewel het rond de 3 minuten een beetje rechttrekt met je "gefreestyle" .. Maar ehhh gebruik liever een echte basskick ipv zo'n drumkitgeval. Dit pompt niet, raust niet, doet niks enzo. Mja succes :)

NB: Als ik de subwoof helemaal vol zet is ie wel grappig ;)

Tricks' 12-02-2004 12:42

kvind er niet echt eenheid in zitten, maar als t je eerste rebirth-nummertje is is het zeker niet slecht. :o

StijnSpoortNiet 12-02-2004 13:45

Citaat:

Preaper schreef op 12-02-2004 @ 12:49:
Stel ik je teleur als ik hem niet zo geweldig vind? :p
Nee hoor, allesbehalve, maar ik heb liever wat meer opbouwende kritiek.
:)

StijnSpoortNiet 12-02-2004 13:51

Citaat:

EggeD schreef op 12-02-2004 @ 12:51:
Volgens mij is techno anders. Maar goed - ik vind de beat het grootste deel van de track helemaal niet bij de synth passen. De drumkit die je gebruikt klinkt typisch "eerste nummer" hoewel het rond de 3 minuten een beetje rechttrekt met je "gefreestyle" .. Maar ehhh gebruik liever een echte basskick ipv zo'n drumkitgeval. Dit pompt niet, raust niet, doet niks enzo. Mja succes :)

NB: Als ik de subwoof helemaal vol zet is ie wel grappig ;)

Wat bedoel je met drumkit? Het geheel van drums die ik gebruik? Die komen uit Rebirth, maar ik kan Reason er ook wel bij betrekken.
:D

StijnSpoortNiet 12-02-2004 14:02

Citaat:

Tricks' schreef op 12-02-2004 @ 13:42:
kvind er niet echt eenheid in zitten, maar als t je eerste rebirth-nummertje is is het zeker niet slecht. :o
Nee je hebt gelijk, er zit vrij weinig eenheid in, daar heb ik op zich ook weinig over nagedacht. Jij maakt altijd mooie nummers. Kan je mij niet uitleggen hoe je fatsoenlijk een nummer opbouwt? Doe jij dat met schema's ofzo? Denk je er van te voren over na? Of doe je het puur op gevoel?

Tricks' 12-02-2004 14:15

Citaat:

StijnSpoortNiet schreef op 12-02-2004 @ 15:02:
Nee je hebt gelijk, er zit vrij weinig eenheid in, daar heb ik op zich ook weinig over nagedacht. Jij maakt altijd mooie nummers. Kan je mij niet uitleggen hoe je fatsoenlijk een nummer opbouwt? Doe jij dat met schema's ofzo? Denk je er van te voren over na? Of doe je het puur op gevoel?

pff, ik geloof dat mijn opbouw niet al te best is meestal hor, maar bedankt voor t compliment!
-al die nummers geluisterd die ik net hier gepost heb?-

Ik werk voornamelijk op gevoel. Ga uit van een paar accoorden en werk daat wat omheen. En dan zet ik dat in een volgorde waarvan ik denk dat het wel leuk klinkt :D Steeds iets meer erbij, soms een rustpuntje. Maargoed, ik doe eigenlijk maar wat.

StijnSpoortNiet 12-02-2004 15:38

Een paar nummers die je op je LJ pleurde.
:p

Naja, ik ga gewoon nog veel met Rebirth klooien. Rebirth vink iets leuker dan Reason, Rebirth is zo lekker 'oud' zeg maar. Z'n eigen sound. Ik hou van die TB-303's.
:cool:

EggeD 12-02-2004 17:30

Ghehe oud :)

EggeD 12-02-2004 17:33

Lijkt het jullie trouwens een leuk idee om hier een soort wedstrijdtopic voor mp3 te maken, zo naar analogie van de photoshopwedstrijdjes ofzo (een werkje maken om een bepaald begrip of met een bepaald onderwerp/gevoel). Er zijn best wel wat mensen die hier met audiosoftware bezig zijn, dus ik hoop dat er animo voor is. Wie weet wat voor cools er van komt ? Zeg het even dan start ik binnenkort iets, of iemand anders maakt me niet uit (:

StijnSpoortNiet 12-02-2004 19:42

Dat oude is juist zo koel aan Rebirth.

Maar over die wedstrijd, tja, erg leuk, ik zelf doe denk ik niet mee, ik ben niet zo goed enzo, moet nog veel oefenen. Tis ook wel jammer dat je dan waarschijnlijk veel verschillende muziekstijlen met elkaar aan het vergelijken bent, iets wat voor allesbehalve objectieve meningen zorgt. Als er toevallig veel d 'n b fans op het forum zijn zal de d 'n b makkelijk winnen, lijkt me zo.

EggeD 12-02-2004 22:22

Ja er moet een goed ratingsysteem komen dan ofzo... Meer over de echte uitbeelding ook niet alleen de dansbaarheid ofzo (DnB is zelfs nog makkelijker te maken dan echt goede sfeer). En natuurlijk moet je dan meedoen, daar leer je alleen maar van, ik zal je echt niet uitlachen als het soms niet meesterlijk klinkt ofzo... Vallen en opstaan dude.

Tricks' 13-02-2004 10:51

Citaat:

EggeD schreef op 12-02-2004 @ 23:22:
Ja er moet een goed ratingsysteem komen dan ofzo... Meer over de echte uitbeelding ook niet alleen de dansbaarheid ofzo (DnB is zelfs nog makkelijker te maken dan echt goede sfeer). En natuurlijk moet je dan meedoen, daar leer je alleen maar van, ik zal je echt niet uitlachen als het soms niet meesterlijk klinkt ofzo... Vallen en opstaan dude.
lijkt me best een goed plannetje om te doen ei'k. Hoe gaan we dat dan aanpakken? Thema en daar een nummer bij maken? Een bepaald beschreven beeld waar je zelf de sfeer bij bepaald ofzo? Of een foto ergens van ofzo?

StijnSpoortNiet 13-02-2004 12:17

Citaat:

Tricks' schreef op 13-02-2004 @ 11:51:
lijkt me best een goed plannetje om te doen ei'k. Hoe gaan we dat dan aanpakken? Thema en daar een nummer bij maken? Een bepaald beschreven beeld waar je zelf de sfeer bij bepaald ofzo? Of een foto ergens van ofzo?
Een thema lijkt mij wel een goed idee. Liefde bijvoorbeeld, of zomer. Zoiets. Nacht of regen. Een sfeer, zeg maar.

konflict 13-02-2004 12:18

samplepack uploaden

track van maken (stijl mag van mij alles zijn, max. lengte 3min ofzo)

je eigen track uploaden (op een lycos account, je eigen ftp, whatever)

stemmen

punten tellen

edit: is wel lastig om te bepalen in welke mate je (soft)synths mag gebruiken natuurlijk :s

Tricks' 13-02-2004 12:46

Citaat:

konflict schreef op 13-02-2004 @ 13:18:
samplepack uploaden

track van maken (stijl mag van mij alles zijn, max. lengte 3min ofzo)

je eigen track uploaden (op een lycos account, je eigen ftp, whatever)

stemmen

punten tellen

edit: is wel lastig om te bepalen in welke mate je (soft)synths mag gebruiken natuurlijk :s

hmm.. dan sluit je toch eigenlijk iedereen buiten die niet electronisch muziek maakt?

Ik ben wel voor gewoon een thema en zelf kijken wat je er mee doet. Van allerlei nummers, en boeiend dat dan de stemmen niet helemaal eerlijk zijn, dan kan je wel echt horen wat iedereen kan, in zn eigen genre

konflict 13-02-2004 12:50

Citaat:

Tricks' schreef op 13-02-2004 @ 13:46:
hmm.. dan sluit je toch eigenlijk iedereen buiten die niet electronisch muziek maakt?

Ik ben wel voor gewoon een thema en zelf kijken wat je er mee doet. Van allerlei nummers, en boeiend dat dan de stemmen niet helemaal eerlijk zijn, dan kan je wel echt horen wat iedereen kan, in zn eigen genre

je hebt gelijk ja, dat samplepack concept wordt heel vaak gebruikt voor van die wedstrijdjes maar je sluit wel veel dingen uit.

thema (y)

Tricks' 13-02-2004 12:54

Citaat:

konflict schreef op 13-02-2004 @ 13:50:
je hebt gelijk ja, dat samplepack concept wordt heel vaak gebruikt voor van die wedstrijdjes maar je sluit wel veel dingen uit.

thema (y)

ok dan, hm, dan moeten we een goed thema vaststellen lijkt me zo. Nog originele ideeen?

EggeD 13-02-2004 14:05

MP3-contest

italianboy 13-02-2004 16:56

wat onwijs slecht :D

eXo 13-02-2004 17:11

Best wel grappig.. 'k moet dat Rebirth ook maar 'ns "kopen"..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.