![]() |
hoelang duurt een low-level format?
Hey lui,
Ik heb gemerkt dat ik aan 912 kb last heb van bad sectors. Ze zeiden tegen me dat ik mijn hd moest formateren. Maar toen ik dat had gedaan, waren die bad sectors er nog steeds. Een kameraad raade me toen een low-level format aan. Hij zei er ook bij dat zo'n low-level format onwijs lang duurde. Dus nu is mijn vraag aan jullie: Hoelang kan een Full- of quick low-level format duren, als je een hd hebt van 20 gig? |
Een bad sector is een kapotte sector, die repareer je niet door te formateren..
edit: Snelheid zal ook afhangen van de snelheid van je disk |
Verschilt. De util die ik hiervoor gebruikte (gwscan.exe onder DOS) deed er in totaal (dus alle stappen die ik zo beschrijf) ongeveer een uur over bij een 8,4 GB. Overschreef alle data (inclusief MBR ed, echt alles werd overschreven) probeerde vervolgens de geomietrie ed opnieuw op te bouwen, en deed vervolgens een scan voor bad sectors. Daar kwam een code uit, welke inhield dat er relatief teveel bad sectors waren. Naar mijn ervaring werden dat er ook steeds meer, en WinAmp kreeg daar last van met MP3's. Support gebeld, code doorgegeven, nieuwe gekregen voor zelfde prijs (betere dus). Tis allemaal een aantal jaar geleden, en het was niet mijn PC.
Wat voor een merk HDD is het en wie adviseert jou dit? |
Helemaal vergeten om de merk erbij te noemen.
Het gaat om een hd van maxtor. En wil hem dus gaan low-level formateren met een tool die maxtor aanbood, powermax 4.06. Een kameraad zei dat ik hem moest formateren,..en een klasgenoot (2de jaars mbo systeembeheer niv 4) zei dat ik hem daarna moest gaan low-level formateren. Hmm dus het zal ongeveer 2 uur gaan duren. Maaruhm,..wat raden jullie me aan om die bad sectors van mijn hd eraf te kicken? |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan 'm wel als zijn 'stuk' markeren met scandisk, dan wordt ie niet meer gebruikt. Een Low Level format heeft geen enkele zin. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19. |