Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   drugs moet legaal worden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=747279)

Jannieeee 12-02-2004 14:11

drugs moet legaal worden

Vinden jullie dat alle drugs legaal moet worden zodat je kunt kopen wat je wilt?

Of moet de meeste drugs illegaal blijven in Nederland maar het risico lopen dat sommige drugs illegaal, en dus vaak onveilig, worden gebruikt?

Katje 12-02-2004 14:14

Ik vind dat geen enkele drug gelegaliseerd moet worden.
Wel moet het gedoogbeleid blijven zoals het is, omdat het gewoon goed blijkt te werken.
Als je (hard)drugs gaat legaliseren zullen mensen gauw denken "oh, dan kan het nooit gevaarlijk zijn, het mag", en ik denk dat het ge/misbruik dan omhoog zal schieten.

Footprint 12-02-2004 14:17

Citaat:

Katje schreef op 12-02-2004 @ 15:14:
Ik vind dat geen enkele drug gelegaliseerd moet worden.
Wel moet het gedoogbeleid blijven zoals het is, omdat het gewoon goed blijkt te werken.
Als je (hard)drugs gaat legaliseren zullen mensen gauw denken "oh, dan kan het nooit gevaarlijk zijn, het mag", en ik denk dat het ge/misbruik dan omhoog zal schieten.

dat^ en
mja van mij mogen ze wiet/hasj eigenlijk wel legaliseren maar gedogen is denk ik fijner

De Veroorzaker 12-02-2004 14:17

ik vind dat ze harddrugs moeten legaliseren dan kan iedereen zich lekker doodspuiten

Fishy 12-02-2004 14:26

Citaat:

DeVeroorzaker schreef op 12-02-2004 @ 15:17:
ik vind dat ze harddrugs moeten legaliseren dan kan iedereen zich lekker doodspuiten
ja maar dan moeten ze wel goede educatie geven, over hoe jehet moet gebruiken, want we willen natuurlijk geen misbruik :nono:

Demiurge 12-02-2004 16:22

Softdrugs mag van mij wel gelegaliseerd worden, jah, het enige nadeel zal dan de BTW en Accijns worden, voor de rest kan ik me er behoorlijk goed in vinden.

Hard-Drugs moet illigaal blijven, misschien een expiriment met het gedogen van XTC, want er zitten nu teveel slechte pillen tussen, geef de mensen een kans zeker te weten dat ze goede kwaliteit hebben en niet slechte pillen.

DaFrostyOne 12-02-2004 17:08

Citaat:

hahah :D

L:)L

100% Niek 12-02-2004 17:20

vind wel dat het gelegaliseerd moet worden ja...
eerst in amerika met de droogtetijd (toen er geen alcohol verkocht mocht worden) was er veel misdaad omdat iedereen het illegaal verkocht ed.
Bij harddrugs is dat ook zo.... dus als ze het legaal maken is dat ook voor een gedeelte opgelost...
verder wordt de harddrugs dan veel goedkoper dus hoeven junks ook minder te handelen en te stelen ...

Alleen jou houdt idd het probleem met dat iedereen denkt dat het niet slecht is ... en wel moet kunnen ... :s

Demiurge 12-02-2004 17:23

Citaat:

100% Niek schreef op 12-02-2004 @ 18:20:
vind wel dat het gelegaliseerd moet worden ja...
eerst in amerika met de droogtetijd (toen er geen alcohol verkocht mocht worden) was er veel misdaad omdat iedereen het illegaal verkocht ed.
Bij harddrugs is dat ook zo.... dus als ze het legaal maken is dat ook voor een gedeelte opgelost...
verder wordt de harddrugs dan veel goedkoper dus hoeven junks ook minder te handelen en te stelen ...

Alleen jou houdt idd het probleem met dat iedereen denkt dat het niet slecht is ... en wel moet kunnen ... :s

Hard drugs is niet voor niets hard drugs en is ook niets voor niets verboden, merendeel van de hard-drugs is zo slecht voor je lichaam dat het wel verboden moet zijn en kan je ook niet legaliseren. Het is wel goedkoper, dus kan iedereen ff lekker een shot heroine halen, heerlijk halve jeugd verslaafd.

ESCO 12-02-2004 17:27

Alleen softdrufs coffeeshop en smartshop,wiet plantjes bijhouden mag maximaal 5 plantjes.

EZBlade_temp 12-02-2004 17:52

is al een topic over

Jannieeee 12-02-2004 18:32

Citaat:

EZBlade schreef op 12-02-2004 @ 18:52:
is al een topic over
:nono: Nee want die gaat alleen over wiet, en deze gaat over alle drugs. :)

Needle_damage 12-02-2004 18:40

Citaat:

RazendeRoeland schreef op 12-02-2004 @ 17:22:
Softdrugs mag van mij wel gelegaliseerd worden, jah, het enige nadeel zal dan de BTW en Accijns worde.
Volgens mij betalen we in de Shops al btw op de wiet, toch?

zeehond23 12-02-2004 19:03

denk ut nie, tis officieel illigaal dus ze mogen er wettelijk geen acijns op heffen, dacht ik....

Maar ik vin dat ALLES legaal moet worden, en dan heffen we ook gelijk de politie op, want dies niet meer nodig omdat de drukscriminaliteit wegvalt, en dus hebben we geen oorlogen meer die toch gefinancieerd worden met druksgeld. De sociale controle verhoogd (wegens gebrek aan politie, neem maar voorbeeld aant platte land), dus criminaliteit vervalt int algemeen en de hemel op aarde is berijkt!

Demiurge 12-02-2004 19:04

Citaat:

Needle_damage schreef op 12-02-2004 @ 19:40:
Volgens mij betalen we in de Shops al btw op de wiet, toch?
Voor zover ik weet niet omdat de verkoop in principe illegaal is, maar de politie de andere kant op kant in shops, het befaamde gedoogbeleid. Lijkt me niet echt dat je op illegale producten die voor de wet niet verkocht worden en mogen worden een belasting van de overheid zit.

Maar ik kan het fout hebben

zeehond23 12-02-2004 19:06

Citaat:

RazendeRoeland schreef op 12-02-2004 @ 20:04:
Voor zover ik weet niet omdat de verkoop in principe illegaal is, maar de politie de andere kant op kant in shops, het befaamde gedoogbeleid. Lijkt me niet echt dat je op illegale producten die voor de wet niet verkocht worden en mogen worden een belasting van de overheid zit.

Maar ik kan het fout hebben

spuit elluf! ;)

Demiurge 12-02-2004 19:08

Citaat:

zeehond23 schreef op 12-02-2004 @ 20:06:
spuit elluf! ;)
Als je me nou eens serieus neemt ;) :p

coopergirl 12-02-2004 19:08

Citaat:

zeehond23 schreef op 12-02-2004 @ 20:06:
spuit elluf! ;)
idd, jeugd van tegenwoordig :evil:

-.LP.- 13-02-2004 10:55

Ja man, zit niet te fucken met die gast. hij lult meer waarheid als jou dus geef hem respect!

De Veroorzaker 13-02-2004 13:33

Citaat:

-.LP.- schreef op 13-02-2004 @ 11:55:
Ja man, zit niet te fucken met die gast. hij lult meer waarheid als jou dus geef hem respect!
dan jij

kusje :o

Katje 13-02-2004 13:37

:d

zeehond23 13-02-2004 15:32

Citaat:

-.LP.- schreef op 13-02-2004 @ 11:55:
is dit nu aan mij gericht? :evil: *hoopt van wel*

deadlock 13-02-2004 15:35

<waarschuwt> :nono:

zeehond23 13-02-2004 15:44

Citaat:

deadlock schreef op 13-02-2004 @ 16:35:
<waarschuwt> :nono:
is dit nu aan mij gericht? :evil: *hoopt van wel*

;)

shifty 13-02-2004 16:57

Ik vind dat ze wel alles moeten legaliseren, want dan wordt ook alles goedkoper, en heb je minder last van junks. Als je dan gewon hele goeie voorlichtingen geeft van bijv. heroine is echt slecht daar moet je nooit aan beginnen, dan gaan de mensen die het niet willen doen het ook niet doen. Denk ik.

Oma 13-02-2004 17:23

jij mot niet zo veel denken

(komt alleen maar narigheid van)

grapesodavixen 13-02-2004 18:47

Citaat:

idd

RHCP_NAC 13-02-2004 19:30

als harddrugs wordt gelegaliseerd komen alle junks hier na toe dat moeten we niet hebben ik ben een voortsander van wereldwijd legaliseren met goede voorlichting.

Neti 13-02-2004 20:17

Van mij mag het illegaal blijven, degenen die graag HD gebruiken komen uiteindelijk toch wel aan hun spul.

pienie 13-02-2004 21:06

hmmmm, wazig...
veel medicijnen zijn ook kei-verslavend, maar dat is een medicijn, en dat is om 'iets' dragelijker te maken, of om de 'ziekte' uit te stellen oid, jointjes kun je toch ook verkrijgen op recept als je een bepaalde ziekte heb oid?!...
ik denk niet dat harddrugs gelegaliseerd moet worden, misschien alleen de puur nature spullen, maar dat spul wat er nu op de markt is, dat is gewoon niet slim...chaos is orde en orde is chaos...

Faery 14-02-2004 01:04

mm klopt.

gna 15-02-2004 00:30

Alle softdrugs moeten wereldwijd gelegaliseerd worden,
mits er geen zware accijns op komt.
de zwaar verslavende en schadelijke harddrugs denk ik niet, alhoewel ze op recept te krijgen moeten zijn zodat de drugscriminaliteit wat daalt. Sommige niet echt zware harddrugs kunnen ook wel gelegaliseerd worden met een zware accijns erop, en beperkte verkooppunten

coopergirl 15-02-2004 10:30

J goedemorgen apotheker!
J Ik zou graag 5 gr heroïne willen...
A Vanwaar? Motivatie, gaarne..
J Last van slapeloosheid, you know...
A Ohw, in dat geval; okie!

J = Joyce
A = Apotheker :p

Never mind, tis vroeg en mijn flauwheidsgehalte is hooG.

Straks vind je in het rek met flyers over 'waterpokken', 'donor' nu ook 'hoe zet je een shot' :p

blackfairy 15-02-2004 18:23

Ik ben tegen legaliseren van wat dan ook... ik vind t gedoogdbeleid van tegenwoordig goed genoeg werken.. de criminaliteit die er nu om softdrugs heen hangt zal je niet verkleinen door het te legaliseren..hier ga ik verder niet op in..hehe..

wat harddrugs betreft.. om te beginnen zal dat nooit gebeuren.. en als daar wel een mogelijkheid in zat, zou ik dat niet willen..aagezien er veel meer geld uitgegeven moet worden aan voorlichting, hulp enz enz.. wat ze veel beter kunnen besteden aan andere dingen.. en dan zou je denken dat verdienen ze terug met accijns erop gooien enzo...maar dan worden ze nog afhankelijker van het volk kwa inkomen..en ze zijn al stom genoeg geweest met die sigaretten en drank accijnsen..
Verder Zal t spul er echt niet beter worden...er zullen beperkingen kwa hoeveelheden en hoeveelheden werkzame stoffen die in je drug zitten, komen.
verder zou je naif( met nog een denkbeeldig puntje erbij ;)) zijn wil je denken dat er niet ineens superveel meer junkies zijn, waardoor er alleen maar een sociaal en economisch probleem komt..

En in een discussie zou ik nog wel ff door kunnen gaan.. maargoed daar heb ik geen zin in en aangezien ik niet het dergelijke verstand heb dat ik overal t fijne van weet..zal ik verder maar mijn mond houden :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.