![]() |
acijnsverhoging op drugs?
(y) Vinden jullie dat er acijnsverhoging op drugs moet komen? (n)
|
op alcohol bedoel je?
jaaaaaaaaaaaaaa want dan heb ik tenminste het idee dat ik een groter deel van me geld sneller en goed besteed ??? waarom zou iemand die geen land bezit dat in hemelsnaam willen? |
Op welke drugs wordt er dan accijns geheven ?
Op alcohol na kan ik er geen bedenken.. correct me if I'm wrong :o ontopic: van mij hoeft het niet zo nodig. |
Citaat:
hoeveel topics ga je nog openen? |
ik vind accijns het meest hypocriete middel om geld binnen te krijgen. neem roken en drinken: de staat verdient er aan en men zeikt maar dat het slecht is voor je gezondheid.
ach.....er is een tekort, kom die accijns omhoog. Iedere vorm van accijns is belachelijk |
mja, als iedereen in Nederland voor de lol eens 1 week stopt met roken, heeft de regering een ENORM geldprobleem
|
maar wel een overdosis aan gezonde mensen die allemaal 90+ worden :p
wat fijn wat fijn |
Citaat:
Volgens mij is de bedenker van accijns net zo goed als on op de hoogte van het verslavingsfactor ;) |
hmm één week komen ze écht wel door.
Probleem is als alle rokers stoppen. Rokers leven nl zo'n 15 jaar korter. Dat is gemiddeld de tijd dat iemand verzorgt moet worden. 15 jaar verzorging is duurder dan 1 jaartje kanker en bestraling.... Véééél duurder. |
Citaat:
|
.....Need i say more?
Ik vind het extreem onnodig acijnsen te gaan heffen op druks. In dat geval moeten ze namelijk legaal worden, waardoor ze veel te MV (MaatschappelijkVerantwoord) zijn en er nauwelijks werkzame stoffen in zullen zitten... und... *get your point* Goed, om een nog erger pathetisch gezwam te voorkomen, zal ik nu kappen met m'n verhaal ;) Ben falikant Tegen! |
Citaat:
met een Ka van ketamine! |
Denk dat het nog wel een tijd gaat duren totdat ooit accijns op wiet/hasj of andere soft-drugs worden geheven.
(hier bevat ik dus geen alcohol en tabakswaren onder) |
Citaat:
Citaat:
|
Er mag wat mij betreft wel een lichte heffing op zitten. Maar toen de sigaretten 80 BEF (2 euro) kostten, verdienden ze er ook al aan. Ze moeten niet belachelijk gaan overdrijven.
Ook alcohol, hetzelfde geval. |
Citaat:
|
Hoe wil je in godsnaam op harddrugs een accijnsverhoging doorvoeren?
|
Citaat:
Nou, dat kan dus niet, alleen de paus mag iets doen in god zijn naam, aangezien hij de echte vertegenwoordiger van god is op deze aarde (op dit moment, want vroeger hadden we jezus, maar sinds die is opgestaan uit ze graf hebben we em nie meer gezien). |
Het lijkt me moeilijk te realiseren... dit soort producten worden immers niet in de supermarkt verkocht. Bovendien denk ik dat wanneer je er een heffing op gaat doen, het gebruik in de eerste plaats niet afneemt en daarnaast keur je de verkoop van dergelijke producten dan eigenlijk goed; je verdient er dan immers zelf ook aan.
Drugsgebruik is gewoon niet alleen geldverspilling maar ook gewoon dom. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |