Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   split ender van telsell (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=747355)

loveoxyde 12-02-2004 15:40

split ender van telsell

ik heb echt heel, heeel erg droog haar en ik heb al 100000 middeltjes geprobeerd maar echt niets helpt, en nu zag ik op telsell de split ender en die lijkt echt te mooi om waar te zijn. Maar nu vraag ik me af, werkt dat ding ook? zijn er mensen die hiermee ervaring hebben, of met andere producten van telsell (zoals de revostyler)? tell me want ik vind het zonde om 60 euro uit te geven aan iets wat toch niet helpt :)

Andijvie 12-02-2004 15:41

Ik heb hem niet, maar ik heb hem wél voor 25 euro bij de Blokker zien liggen, wanneer je dus hetzelfde voor minder geld wil :)

Sarah 12-02-2004 15:44

Heb je ook al geprobeerd om die middeltjes te combineren en om simpelweg gewoon je haar niet al te vaak te wassen en de andere dagen een douchemuts te dragen tijdens het douchen? :P

Het verhaaltje dat er bij staat op die site klinkt in elk geval bijzonder ongeloofwaardig. Gespleten haarpunten zijn nog altijd twee hele soepele dunne halve haartjes; als 1 hele haar er zonder beschadiging doorkan, dan kunnen 2 halve haartjes dat ook.

loveoxyde 12-02-2004 15:50

Citaat:

sarahbressers schreef op 12-02-2004 @ 16:44:
Heb je ook al geprobeerd om die middeltjes te combineren en om simpelweg gewoon je haar niet al te vaak te wassen en de andere dagen een douchemuts te dragen tijdens het douchen? :P

Het verhaaltje dat er bij staat op die site klinkt in elk geval bijzonder ongeloofwaardig. Gespleten haarpunten zijn nog altijd twee hele soepele dunne halve haartjes; als 1 hele haar er zonder beschadiging doorkan, dan kunnen 2 halve haartjes dat ook.

jaaa, dat heb ik geprobeerd. Volgens mij heb ik alles geprobeerd maar mijn haar heeft een zeer sterke eigen wil :p
en ja , ik weet dat het niet zo geloofwaardig klinkt (volgens mij werken 99% van die producten bij telsell niet) maar het zou gewoon zo mooi zijn :o

Linda1985 13-02-2004 16:17

die splitender kun je eigenlijk vergelijk met puntjes knippen bij de kapper....helpt dat normaal goed......dan zou dit in theorie ook goed moeten werken....maar ik ben er een beetje huiverig voor...ik laat gewoon elke 6 weken mn haren "bijpunten" en tis nooit gespleten

Auntie M 13-02-2004 17:25

Volgens mij pikt dat ding de haartjes op die bij het uiteinde net iets opspringen omdat ze droog zijn, niet omdat ze gespleten zijn (zie post sarahb.)
Verder lijkt het me dat je haar er een stuk dunner mee wordt, de uiteinden in ieder geval en als ik het spotje op tv zie dan vind ik sommige kapsels er dus echt niet mooier op worden.
Ik zou naar de kapper gaan en de echte dooie of gespleten punten er uit laten knippen en meteen advies vragen wat voor producten je het beste met droog haar kunt gebruiken (niet jezelf meteen van die dure producten van de kapper zelf laten aansmeren, gewoon zeggen dat je niet veel geld hebt).

Carow 13-02-2004 20:35

Ik heb shampoo & conditioner van de kapper (fudge) voor beschadigd haar. Want door de wind, zon, kammen enz wordt je haar ook beschadigd. Het werkt echt heel goed. Heb iig haast nooit dode punten. :)

Pekay 17-02-2004 14:42

Hai

ja joh, volgens mij werkt dat allemaal niet...... maar toch ga ik die van de Blokker halen dan, misshcien.

Ik heb wel de revo styler, en ik kan alleen de voorste plukken van m'n haar heel mooi krijgen. Maarja, als t waait, is alles weer weg, dus dat blijft nooti zitten. En je kan NOOIT heel je haar zelf doen, omdat je armen niet lang/ver genoeg reiken........

gewoon om de 6 weken naar kapper gaan, en aleen de dode punten knippen. Verder kun je je haar vaak in staart dragen, snachts ook, zodat het niet over je schouders/kussen schuurt.

en af en toen een kuurtje geven met olijf olie. succes

ABgirl 17-02-2004 15:55

Citaat:

Pekay schreef op 17-02-2004 @ 15:42:
Hai

ja joh, volgens mij werkt dat allemaal niet...... maar toch ga ik die van de Blokker halen dan, misshcien.

Ik heb wel de revo styler, en ik kan alleen de voorste plukken van m'n haar heel mooi krijgen. Maarja, als t waait, is alles weer weg, dus dat blijft nooti zitten. En je kan NOOIT heel je haar zelf doen, omdat je armen niet lang/ver genoeg reiken........

gewoon om de 6 weken naar kapper gaan, en aleen de dode punten knippen. Verder kun je je haar vaak in staart dragen, snachts ook, zodat het niet over je schouders/kussen schuurt.

en af en toen een kuurtje geven met olijf olie. succes

Volgens mij is je haar in een staart dragen juist slechter dan los. Bij een staart heb je vaak dat er (veel) haren afbreken door het elastiekje, waardoor je er op een gegeven moment veel kortere haren bij hebt zitten. Voor je punten is het misschien wel beter, maar niet voor je haar in het algemeen.

Sarah 17-02-2004 16:29

Citaat:

ABgirl schreef op 17-02-2004 @ 16:55:
Volgens mij is je haar in een staart dragen juist slechter dan los. Bij een staart heb je vaak dat er (veel) haren afbreken door het elastiekje, waardoor je er op een gegeven moment veel kortere haren bij hebt zitten. Voor je punten is het misschien wel beter, maar niet voor je haar in het algemeen.
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor elastiekje het is :).
Als je wil voorkomen dat je haren gaan klitten door de wind en meteen ook dat je ze te strak bijeen bindt met een elastiekje, kun je op zich ook een vlecht maken; het puntje van een vlecht is vaak dunner dan het begin van een staart, dus dan zitten er minder haren in die beschadigd kunnen raken door het elastiekje

pure_evil 17-02-2004 18:53

nou, stel dat dat ding dan werkt...haalt hij dus van de gespleten haren het eindje af. van de andere haren dus niet (als het goed is) resultaat: je haar "hangt niet meer recht" (want de ene helft van het haar is ingekort door dat ding, de andere helft niet) dus je kunt beter naar de kapper gaan en gewoon al je haar op dezelfde lengte laten knippen

Bodien 19-02-2004 17:42

ik heb dat ding van de blokker eens een keer geprobeerd bij een vriendin van me. hij haalt gewoon van al je haren evenveel af ongeveer een halve centimeter, je moet het dus niet te vaak doen!! verder is het idd moeilijk om bij jezelf te doen, ik zou dus ook gewoon de kapper aanraden!!! tis leuk om een keertje te proberen, maar verder issi niet zo boeiend!!

SuperSanne 19-02-2004 20:49

kan wel in hetzelfde topic... Die revostyler... werkt die echt? heb zelf lang haar dat wel eens de neiging heeft om eg te gaan klitten. Is er makkelijk uit te kammen, maar ik ben er wel erg lang mee bezig. Als de revostyler werkt zou dat errug handig zijn (y)

BadlyDrawnGirl 21-04-2004 11:14

ik wil dit topic eigenlijk weer uppen, want bij mij op school is er een meisje die hem besteld heeft maar dat gaat nogwel ff duren voordat ze hem heeft. Dus zijn er ondertussen mensen die er meer ervaring mee hebben???
bedankt...

SuperSanne 21-04-2004 15:17

ik heb wel wat opgezocht op internet...tests enzo...(was ook geïnteresseert), schijnt voor geen meter te werken :(

Bèta-babe 21-04-2004 15:25

Hmm... Ik heb hem besteld en ik wacht in spanning af... Je kunt het ding trouwens ook altijd weer terug sturen als hij niet werkt he

Sarah 22-04-2004 11:23

ik heb bedacht he, als-ie er ook halverwege een haar het kleine afgesplitste puntje afhakt, dan blijft er een haar met een héél klein zijspoortje over en dat gaat dan toch meteen opnieuw splijten, lijkt mij.

Miracle 22-04-2004 12:18

Het lijkt me niet dat het werkt. Het moet zo precies...

DiaNNe>!!! 23-04-2004 18:52

ik weet niet precies hoe het werkt..maar als ik bij de kapster okm dan draait zij verschillende plukken van mijn haar strak zodat er allemaal "stukjes" haar uitspringen...die zijn dus "afgebroken" en niet gespleten..die knipt zij er vervolgens met de schaar van af...

volgens mij doet de split ender precies hetzelfde, en is het helemaal niet zo dat je opeens super dun haar hebt...als je dat gewoon eens in de 2 maand doet....(ofzo)

dus volgens mij heeft de split ender niks met gespleten haarpunten te maken...

(tenminste wat ik er van begreep :) )

Auntie M 23-04-2004 18:54

Citaat:

DiaNNe>!!! schreef op 23-04-2004 @ 19:52 :
ik weet niet precies hoe het werkt..maar als ik bij de kapster okm
hehehe ik heb echt een uur na zitten denken wat okm betekende :D :o

Anneka 23-04-2004 21:36

Citaat:

SuperSanne schreef op 19-02-2004 @ 21:49 :
kan wel in hetzelfde topic... Die revostyler... werkt die echt? heb zelf lang haar dat wel eens de neiging heeft om eg te gaan klitten. Is er makkelijk uit te kammen, maar ik ben er wel erg lang mee bezig. Als de revostyler werkt zou dat errug handig zijn (y)
volgens tros radar werkt hij niet. werd op verschillende haren getest en alleen bij hele dunne haren werkte het.

Bèta-babe 04-05-2004 14:31

Ik heb hem net binnen vandaag! Net bij mn moeder gedaan en dat werkte. Zij heeft dun haar. Ik heb dik haar en we gaan het zo bij mij proberen, dus ik ben heel benieuwd. Wel gemerkt dat je het met wat korter haar ebter door iemand anders kunt laten doen...

snoopy 04-05-2004 15:18

Citaat:

Andijvie schreef op 12-02-2004 @ 16:41 :
Ik heb hem niet, maar ik heb hem wél voor 25 euro bij de Blokker zien liggen, wanneer je dus hetzelfde voor minder geld wil :)
weet je dat zeker? k Ben bij 2 verschillende blokkers geweest, en daar hadden ze m niet. Als je t zeker weet: waar heb jij m gezien, dan?

[BlisteX] 04-05-2004 15:54

Citaat:

Pekay schreef op 17-02-2004 @ 15:42 :
Hai

BLA

gewoon om de 6 weken naar kapper gaan, en aleen de dode punten knippen.

het is niet helemaal ontopic ofzo, maar als iemand dode punten zegt hbe ik altijd meteen een haatneiging aangezien het haar wat je ziet altijd dood is.. alleen de wortel 'leeft'... een 'dode' punt heeft iedereen zowieso..

ZO, en al die telsell dingen gwoon bij de blokker halen idd, dan heb je tenminste niet 40 euro extra aan iets wat niet werkt uitgegeven.. :p

kandyrat 04-05-2004 21:35

Citaat:

loveoxyde schreef op 12-02-2004 @ 16:40 :
ik heb echt heel, heeel erg droog haar
misschien niet geheel ontopic gezien het hier over de split ender gaat... maar misschien kan je Charles Worthington Take Aways FRIZZ proberen? ik vind dat spul best goed werken, je haar wordt er lekker zacht van! :)

Nala 04-05-2004 23:30

even tussendoor nog maar een tip om van je gespleten haarpunten af te komen. Ik was laatst bij de kapper en die trok mijn haar met een kam recht en ging er toen langs met de tondeuze (hoe schrijf je da eigenlijk???) die dus alle uitspringde haartjes eraf haalde. Ik heb nog nooit zo'n effectieve manier gehad om eraf te komen!!! (mijn haar komt 10 cm onder mijn bh bandje)

EggeD 05-05-2004 07:50

Ik denk dat als je dat ding gebruikt, je haar vaag gaat pieken omdat het de helft van je haren afknipt en de andere helft niet. Dat ziet er toch niet uit, krijg je zo'n nest. Knip dan liever gewoon alle puntjes eraf zodat je een mooi kapsel krijgt.

SuperSanne 05-05-2004 11:36

ik hoorde trouwens dat die mesjes in die splitender heel erg bot zijn... je kan er schijnt het zo je vingers langshalen zonder ze open te snijden (n)

Siyabonga 08-05-2004 12:40

maar, werkt dat ding nou of niet?

Qamra 08-05-2004 13:21

Citaat:

lady-kebiss schreef op 05-05-2004 @ 00:30 :
even tussendoor nog maar een tip om van je gespleten haarpunten af te komen. Ik was laatst bij de kapper en die trok mijn haar met een kam recht en ging er toen langs met de tondeuze (hoe schrijf je da eigenlijk???) die dus alle uitspringde haartjes eraf haalde. Ik heb nog nooit zo'n effectieve manier gehad om eraf te komen!!! (mijn haar komt 10 cm onder mijn bh bandje)
Even een thuistip (denk niet dat iedereen kappersmethode kán zonder hele plukken af te scheren noch hebben veel mensen een tondeuse in huis en mijn tip komt op hetzelfde neer): pak een plukje haar en draai deze strak rond (ongeveer een potlood dik moet het worden), alle haartjes die eruit springen kun je afknippen.

--Pipeloi-- 08-05-2004 13:44

Citaat:

Qamra schreef op 08-05-2004 @ 14:21 :
Even een thuistip (denk niet dat iedereen kappersmethode kán zonder hele plukken af te scheren noch hebben veel mensen een tondeuse in huis en mijn tip komt op hetzelfde neer): pak een plukje haar en draai deze strak rond (ongeveer een potlood dik moet het worden), alle haartjes die eruit springen kun je afknippen.

Knip je er dan neit veel te veel af?

Qamra 08-05-2004 13:51

Citaat:

--Pipeloi-- schreef op 08-05-2004 @ 14:44 :
Knip je er dan neit veel te veel af?
Nee want doordat je het draait springen alleen de puntjes eruit.. En je hoeft niet alles af te knippen, je kan bijvoorbeeld vlak langs de gedraaide pluk haar gaan met je schaar maar je kunt ook een stukje afstand houden.

En daarbij lijkt me de kappermanier een stuk gevaarlijker om thuis te doen :X

--Pipeloi-- 08-05-2004 14:29

Citaat:

Qamra schreef op 08-05-2004 @ 14:51 :
Nee want doordat je het draait springen alleen de puntjes eruit.. En je hoeft niet alles af te knippen, je kan bijvoorbeeld vlak langs de gedraaide pluk haar gaan met je schaar maar je kunt ook een stukje afstand houden.

En daarbij lijkt me de kappermanier een stuk gevaarlijker om thuis te doen :X

Ja idd, dat is waar dat zou ik niet zo snel gaan doen, nouja ik ben vorige week nog bij de kapper geweest dus kan voorlopig weer even vooruit.

Antistar 09-05-2004 18:48

MAAR WERKT HET NOU? :rolleyes:

Anneka 10-05-2004 15:15

Citaat:

Antistar schreef op 09-05-2004 @ 19:48 :
MAAR WERKT HET NOU? :rolleyes:
geen idee, nog niemand heeft hem hier volgens mij.

Siyabonga 10-05-2004 20:34

Citaat:

anniemoppie schreef op 10-05-2004 @ 16:15 :
geen idee, nog niemand heeft hem hier volgens mij.
Jawel, Bèta-babe heeft em

DiaNNe>!!! 11-05-2004 20:38

Citaat:

Qamra schreef op 08-05-2004 @ 14:21 :
ja dat zeg ik. :rolleyes:

alleen jij legt het wat duidelijker uit :)

en dat werkt juist heel goed...de kapster heeft dat aan mijn moeder geleerd en die kan dat nu ook bij mij doen. en daar word je haar niet dunner van ofzo want dat zijn allemaal afgebroken stukjes...maar k d8 dat de splitender hetzelfde deed...maar goed..k ben wel benieuwd of hij nu werkt of niet...

vertel?! :)

Marloes-Nanouk 12-05-2004 08:44

ga gwoon naar de kapper

Qamra 12-05-2004 11:54

Citaat:

DiaNNe>!!! schreef op 11-05-2004 @ 21:38 :
ja dat zeg ik. :rolleyes:

Haha, sorry ik had jouw post helemaal niet gelezen :o Mijn nederige excuses! :p

Bèta-babe 12-05-2004 14:48

Citaat:

Siyabonga schreef op 10-05-2004 @ 21:34 :
Jawel, Bèta-babe heeft em
Hmm klopt... Ik vond het resultaat zelf niet denderend.. Heb hem wel gehouden, maar ik weet niet echt of t nou werkt. Je haar voelt wel gladder aan nadat je het ding gebruikt hebt. En er zitten inderdaad haartjes in het bakje. M'n moeder zei dat het bij haar wel had gewerkt maar ik twijfel nog een beetje. Kan natuurlijk ook liggen aan hoe mn moeder het ding gebruikt heeft bij mij. Maar zoals op tv is t in ieder geval niet, dat je héél duidelijk verschil ziet.

Moniek! 12-05-2004 15:54

ik wil 'm ook wel, maar ik heb dik krullend haar (met veel dode punten :s)
maar het is erg duur, dus dan zal ik het wel met het potlood en de schaar proberen :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.