![]() |
Destilleren
Voor het destilleren heb ik een 'reflux water condenser' nodig. Ik weet echter niet wat de nederlandse term hiervoor is. Verder moet ik weten hoe dat destilleren in zijn werk gaat.
De vloeistof word verwarmd, waarbij er een in gasvorm overgaat en zo via een buis uit gedestilleerd wordt. Maaruh waarom zou dit gas weer vloeibaar worden? En hoe voorkom je dat die gas voorbij 'het bolletje'gaat waarin de vloeistof terecht zou moeten komen en vervliegt? Alvast bedankt voor de reacties |
Werking van destilleren: Je hebt een mengsel van twee of meer stoffen, deze zitten in een kolf. Door deze kolf te verwarmen zal de stof van het laagste kookpunt het eerst gasvormig worden, de andere stoffen in het mengsel blijven in vaste of vloeibare toestand. Het gas wordt geleid door een buis, waarbij aan weerszijden water (langs de buis) loopt om de buis koel te houden. Als het gas in aanraking komt met de koele buis, zal het overgaan in een vloeistof ---> destilaat. Dit is in ieder geval hetgeen ik me kan herinneren uit de 3e.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32. |