![]() |
[Bouw Pc] Start niet op?
Ik probeerde een computertje in elkaar te zetten
de computer gaat wel aan maar krijg geen beeld, heb er nog geen sdram in, moet dat eerst, krijg ik dan wel beeld? |
Misschien wel, dat je dan beeld krijgt.
Maar ik denk dat-ie zonder het geheugen niet al te veel zal doen. Dan gaat ie waarschijnlijk een beetje vreemd piepen (mits je het speakertje aangesloten hebt, en er niets op het moederbord zit) |
lol :rolleyes:
|
Ja, dat moet er eerst in.
(Wedervraag: Wat is een auto zonder wielen?) |
"ja de motor draait wel alleen hij rijdt nog niet, zou ik er eerst wielen onder moeten zetten" :D
|
Citaat:
|
and a dark shadow covered the earth....
|
Een moederbord heeft toch 612kb standaart geheugen? Of doen ze dat tegenwoordig niet meer...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Denk je nou echt dat je PC op wilt starten op 612 KB? |
Citaat:
En sinds DOS niet meer gebruikt wordt door windows, is er ook helemaal geen primair geheugen meer, tis nu 1 groot blok geheugen |
Citaat:
|
Om jou nou eens een normaal antwoord te geven want ach ja iedereen moet leren en voor iedereen is het bouwen van een PC de eerste keer geweest.
Nee zonder RAM geheugen zul je geen beeld krijgen. Het BIOS test vrijwel als eerste het geheugen en daar dit er nu niet in zit kan het BIOS ook niet verder met initialiseren van de aanwezige hardware en stopt dus. Motto is dus: Stop er geheugen in en probeer het dan nogeens. Je zult zien dat als je de PC goed hebt gebouwd je gelijk beeld zult hebben |
Citaat:
Hoe denk je dat de PC's van vroeger starten? :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
heeft bill gates niet ooit eens gezegd; "640k ought to be enough for anyone? "
of is dat heel iets anders? |
handige antwoorden :)
|