![]() |
Grafische rekenmachine bij economie examen?
Ik lees nu net op www.eindexamen.nl, dat de GR gebruikt mag worden bij het examen van Economie. Hebben jullie hieral iets over gehoord? En is dit echt waar?
|
Goede vraag, bij ons op school staat in het PTA van niet...
|
yep, het mag. :)
|
100% ja
|
Bij ons wordt regelmatig door de leraren verteld dat dit niet mag, ook bij economie schoolexamens mogen we ze niet gebruiken :confused:
|
Vanaf het examen 2004 mag je idd je GR gebruiken bij het examen economie en m&o.
|
Mag inderdaad.
Sinds vorig jaar toch al? Wij mochten het iig wel al bij toetsen. |
Citaat:
|
bij ons mag het ook niet... maar misschien omdat ik eco1 heb?!
|
jep, sinds dit jaar weer toegestaan :D
|
Ik mocht dat vorig jaar niet *snik*. Niet dat je je rekenmachine veel nodig hebt bij ec2 maar toch, ik vind het niet eerlijk! :-P
|
Mijn docente zegt ook dat dat mag. Maar zoveel heb je er niet aan, het kan handig zijn om hooguit een paar formules erin te zetten, maar meer ook niet, want anders ben je de hele tijd in je GR aan het zoeken naar de juiste formule...
|
Citaat:
|
mn eco lerares zei dat het niet mocht. ben blij dat ik dit nu lees. miss kan ik het nog veranderen
|
M'n lerares economie heeft inderdaad een tijdje geleden gezegd dat de grafische rekenmachine dit jaar voor het eerst bij het Centraal Examen economie gebruikt mag worden :o Zowel bij economie 1 als 2 (y) Ik ben d'r wel blij mee ;)
|
Mijn leraar zei een hele tijd geleden dat t niet mocht, ook niet bij tentamens. Maar tot nu toe heb ik m bij tentamens altijd gebruikt.. Achja, is sowieso wel handig, hoef ik niet op zoek te gaan naar een andere rekenmachine.
|
WIj mogen het ook. Maar eignelijk heb je er niet eens zo heelveel aan. Maar het is wel handiger dan die casio krengen en je kunt wat formules er in dumpen.
|
Volgens onze economieleraar mocht dit jaar voor het eerst een grafische rekenmachine bij het examen worden gebruikt voor het vak economie.
|
Wij mogen de GR ook gewoon bij de tentamens gebruiken. Mijn leraar doet daar niet moeilijk over...
|
Bij ons mag het bij het CE en het SE allebei niet :(
|
Citaat:
En ik ga daar gebruik van maken ook :p |
Ja, dat mag toch. Doen wij nu ook al met SE's. Mn docent vindt 't zelfs slim om er dingen in te zetten. (y)
|
Ok, wel handig dat je de GR mag gebruiken....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar over gereset enzo.. dat doen ze toch in principe niet voor een examen? |
Belachelijk dat je GR mee mag nemen naar een ECO-examen. Wij mochten dat niet (examen ECO 1-2 2002).
Gooi alle Keynisiaanse E=-functies in de rekenmachine en iedereen kan dat vak met gemak halen. |
whaa ik moest laatst ook mijn rekenmachine resetten bij economie 1,2 6VWO tentame..
ik pissed regels opzoeken enzo.. t mocht gewoon.. zei me leraar "ja misschien met je examen, maar niet met je tentames" sure... |
zal jullie uit jullie leiden verlossen want.... jah ut mag! was bij mij ook verwarring over en heb gewoon ff naar t cito gebeld... dus dat wordt alles opslaan in je GR! wel chillwant je heb kans dat t volgend jaar niet meah mag omadt men de resultaten hoger verwacht van voorgaande jaren! hebbuh wij weah geluk dan! wij zijn goed!haha! ennuh bijmij adviseren de docenten juits alles erin te zetten voor t cs want dat bespaard weer leerwerk! dus vaag dat ze t gaan resetten dan doen ze bij mij niet!
|
Citaat:
|
nou jongens grijp jullie kans, zet je hele GR vol met info. :p
Maar economie12 is zelfs op vwo-niveau erg makkelijk dus je zult het waarschijnlijk niet nodig hebben |
makkelijk?
leuk |
Ik mocht hem niet gebruiken, omdat ze bang waren dat er formules in waren opgeslagen. Mensen die hem toch mee hadden genomen, kregen een andere rekenmachine van de school en de GR's werden opgehaald (na het examen kon je ze weer meenemen). Raar eigenlijk dat het nu wel mag- elke idioot kan nu dat examen halen. Maar het is alweer 2 jaar geleden dat ik examen deed (2002).
|
Citaat:
Ik neem overigens aan dat de school wel volledig in zijn recht staat om je GR te resetten voor een examen. |
Vanaf dit jaar mag het ja. Heel relaxed want het mag nu ook bij gewone proefwerken bij ons. En ook bij de SE's zet ik ze helemaal vol met begrippen :) Economie is een makkelijk vak, maar heb nooit zin om precieze definities te leren :) Als je alles gewoon goed sorteert en duidelijke namen geeft is alles prima (snel) op te zoeken).
Wat betreft wiskunde: er staat in de examenvoorschriften niet dat je geheugen leeg moet zijn, dus die mag je ook volzetten. Is alleen minder nuttig, want de standaardformules staan op je formulekaart en verder is t vooral kunnen en niet kennen... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |