![]() |
Hoe maak ik een bier-dienblad
Hoi,
zoals je weet is het volgende week weer carnaval. Ik wil daarvoor een dienblad maken. Zo ene met gaten erin zodat je plastic bekers in die gaten kan zetten. Maar weet toevallig iemand van jullie hoe groot die gaten dan moeten zijn?? Kan ook wel plastic bekertjes gaan kopen maar ja, geen zin in. Goeie carnaval gewenst alvast |
1. pak een lineaal-iets
2. pak bierglas 3. meet diameter bovenkant glas, dan komt het ongeveer wel goed denk ik |
drink het bier uit vaten
|
Gewoon opmeten
|
Citaat:
Maak de gaten minder groot dan de diameter... (y) ;) |
Ik zou de onderkant van een bierglas omtrekken op een
dienblad, en het dan ietsjes ruimer eruithalen, zodat het glas niet muurvast zit als het erin zit, maar ook niet eruit valt zodra je het dienblad optilt. |
Rondjes uitknippen die iets kleiner zijn dan de boven kant van het glas. :)
|
of zoals die heineken karton dingen, die hebben nog een bodem ook, dus dan fungeren die rondjes alleen maar om ze niet om te laten vallen (y)
|
Citaat:
|
Zowel de diameter van de bovenkant als die van de onderkant opmeten en een maat die er mooi tussen ligt interpoleren en/of een extra bodem erbij maken.
|
ik zou niet uitgaan van de diameter van de glazen, maar een dienblad maken met openingen waar glazen doorheen kunnen. Hieronder maak je dan een bodem, dit heeft als voordeel dat je verschillende maten glazen (kleintjes, pijpjes en groten maar ook plastic bekers of bijvoorbeeld blikjes) in je dienblad kan gebruiken.
|
Wel 2 platen boven elkaar he? :cool:
|
Uiteraard, ik dacht dat het wel duidelijk was, maar indien dit niet het geval is, bij deze
|
ik heb hier plasticbekertjes. maar geen liniaal. je kunt het zelf ook wel ergens opmeten toch ?
en daarbij zijn er verschillende soorten plastic bekertjes. |
waaromwaaromwaarom wil je in gods naam zo'n blad maken??
Dat krijg je toch bij elke bestelling vanaf 6 biertjes? |
Knutsel wat met een zo groot mogelijke plank en een 7-gatenzaag?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53. |