![]() |
Toet, ik ben een kip!
Hallo allemaal!
Hier ben ik dan. Ik ben geen vrouw, En ik ben geen man. Soms kakel ik, De hele dag, non-stop. En overal vandaan hoor ik, Das net een kip zonder kop. Een kop heb ik wel, En twee poten om op te staan, Voor als er gevaar dreigt heb ik ook, Twee vleugels om op de vlucht te slaan. Het is druk op de heide, Gekwaak, gebrul, geblaat. De koeien hebben sjans met meiden, Niemand ziet wie er in het midden staat. De apen slaan krachtig op hun borst, De papegaaien praten ze na. Hoor mij eens prachtig brullen doet de leeuw, Niemand ziet waar of ik ga. Hallo?!? Het is mij, Robert. Ik ben er ook nog! zei mijn snuit. De anderen kwamen naar me toe, En lachten mij keihard uit... Oh, wat voelde ik me klein. Durfde ik ze maar toe te roep-èn Houd allemaal jullie kop dicht. Wat maakt het nou uit wie of wat ik ben? Maar ik kan brullen - de leeuw Maar ik kan tjirpen - de Vlaamse gaai Maar ik kan kwaken - de breedbekkikker Nou en? Ik ben een kip. Toet! |
Ik vind dat de dichter altijd zijn eigenlijke inspiratiebron hoort te vermelden, maar buiten dat: helemaal ... jou !
´Toet´, toeterde ze, en ze fladderde achter de Postduif aan. |
als je van 'toet' 'claxoneer' maakt is ie volmaakt
|
Citaat:
claxoneer, ik ben een kip??? Ben je kakker ofzo? 'wat zegt een kakker als hij klaarkomt?' -> Ik arriveer wat ik wil zeggen: toet dus! geen claxoneer |
Citaat:
we gaan hier ff een serieuze reactie op geven! |
:d
|
egt kewl!! :D :D
|
Leuk subtiel kritisch geschreven in een humoristisch jasje.
Dreamerfly. |
Citaat:
|
erg vermakelijk gedicht!! :D
(y) groetjes knak |
Respect voor de kip :)
|
hhehe kippen rulen maar verder kan ik me er wel in vinden:P
leuke aparte manier van schrijven komisch ook . ja stijlvol |
dit is nou eens een gedicht wat egt zupper leuk is om te lezen en gewoon lekkr vol humor zit hahahah ik vin t gt zuper koewl :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26. |