![]() |
Tv-ontvangst op pc
Weet er iemand hoe je tv kan kijken op je pc? Komt dit mee via je internetverbinding of moet je dit met een aparte coaxkabel aanleggen? Welke progamma's gebruiken jullie om tv te kunnen kijken op je pc?
Cheers, |
Je moet een coax kabel leggen en een Tv kaart hebben. Tv via internet is wel in ontwikkeling maar nog niet echt in een vergevorderd stadium.
|
er is een proggie waar je mee tv kan kijken op je pc.. maar de kwaliteit is heel slecht en je kan maar 2 nl zenders ontvangen maar wel veel japanse, amerikaanse enz..
je moet ook een hele snelle verbinding hebben anders moet die steeds buffere :| nu nog een probleem ik ben de naam kwijt! dus kan geen linkje geven |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb een tv kaart maar het is egt de moeite niet waard.. als je full screen zit te kijke is het beeld korrelig en niet mooi.... ik zou het alleen maar doen als je geen tv in de buurt hebt.. of al s je niet van kwaliteit houd ;) , maar je heb dus gewoon een tvkabel nodig die hetzelfde is als die in je tv zit.. maar ipv dat ie in je tv gaat gaat ie in die kaart ;) ...
maar het voordeel bij mij is.. dat ik ook video in er op kan zetten.. zoals S-VHS (meestal stndaard op die kaarten) Greet*z |
Citaat:
Ik had een Pinnacle nogwat, vet mooi beeld (niet gelijk aan een gewone TV nee), maar van korreltjes etc had ik bij volledig scherm geen last. :) |
Een Tv kaart is wat kieskeuriger qua signaal dan een 'echte' Tv, en geeft dus bij slecht signaal sneller slecht beeld dan een echte tv. Maar, mits je een sterk signaal hebt (eventueel gebruik makend van een versterker als je de kabel split) en een goede Tv kaart (dus geen oude Hauppage of Pinnacle, maar een recente kaart met 9bit decoder zoals de Cinergy Tv x00 serie, Leadtek XP, etc) kan je best een heel aardig beeld krijgen. :)
|
Citaat:
Greet*Z |
Ik heb de oudste Pinnacle(en de simpelste) en die heeft zeker wel een mooi beeld! (y) (de nieuwere zijn wel beter ja..)
|
Y
Ik heb een Hercules smart tv tuner card, da werkt perfect en kheb nog nooit problemen gehad ook et beeld is perfect en dat voor weinig geld(70€!!!!) |
Bij mij zat er een tvkaart standaard in me pc (gekocht bij de aldi)
en de kwaliteit met m'n 19'' tft is goed genoeg vind ik. Ben niet zo veeleisend. wel handig als je 2 dingen wil volgen, dan zet je gewoon tv en pc-tv aan :D |
Ondergetekende beschikt over een Pinnacle PCTV Stereo. Beeld is goed, en 't is ook lekker makkelijk. Even sigaretje roken of naar de wc? Gewoon tv op pauze, daarna weer lekker verder kijken. Als je weinig ruimte op je kamer hebt, maar je wilt wel computeren én tv kijken, is een tv kaart echt een ideale oplossing, imho.
|
Citaat:
|
Zou et ook aan de software kenne liggen... ik gebruik nog steeds de software die er bij zat (wintv2000)
Greetz |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38. |