![]() |
Hypocriet maar ook schijnheilig zijn mensen
Waarom zijn er geen foto's van mensen die huilen in je fotoalbum? Stel je is voor om er later aan terug te denken: van alles is toch nog goed gekomen. Of maybe kan je er later wel om lachen.
Met kerstmis is iedereen opeens aardig en lief? Waarom wel met bepaalde feestdagen en niet altijd? |
Velen zijn überhaupt schijnheilig en hypocriet. Dat komt omdat men constant zaken afmeet naar egoïstische begeerte onder de noemer van "leefbaarheid".
|
wat heeft dit met Filosofie & Levensbeschouwing te maken?
|
Iedereen is egoistisch, dat zorgt namelijk voor je bestaansrecht.
Je eigen egoisme ontkennen is onmenselijk. [/statement] |
Citaat:
|
Ik vind je voorbeeld slecht. Het heeft niks met schijnheil of hypocrisie te maken dat je probeert leuke dingen te blijven herinneren en niet leuke dingen probeert te vergeten.
|
Heeft niks met hypocrisie te maken. Negatieve dingen willen vergeten en positieve dingen willen onthouden is hartstikke natuurlijk en menselijk, dat heeft echt niks met dubbelwaardigheid te maken. Weet je eigenlijk wel wat hypocriet betekent? Het heeft iig niets te maken met datgene wat jij nu insinueert.
|
Het is toch logisch dat je niet met een foto in het fotoalbum staat waarop je huilt. Ze mogen best van je weten dat je wel eens huilt maar dan hoef je toch niet gelijk met die foto er op te staan. Het is toch ook veel leuker om je vrolijke kant te laten zien.
|
Citaat:
|
Citaat:
anyway, ik sta prachtig huilend op de foto in mijn fotoboek, dus... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34. |