Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe hoog zijn de kosten om een verkouden cavia na te lijken kijken bij een DA? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=750089)

Eend 15-02-2004 20:15

Hoe hoog zijn de kosten om een verkouden cavia na te laten kijken bij een DA?

Weet iemand dat?

Dukko 15-02-2004 20:17

het lijkt me dat het een routinecontrole prijs is.
maar hoe duur dat is weet ik zo niet.

Eend 15-02-2004 22:35

keb net gekeken, 24,90.
Dat heb ik wel over voor mijn kleine cavia van 7 weken. Ze is heel verkouden :(

Eend 16-02-2004 09:32

't heeft me 33,67 gekost, omdat ik anti bioticum nodig had erbij. Ze heeft namelijk een longontsteking:(
Ze is pas 7 weken:|

Maarja, ik kon dr ook gelijk terug brengen naar de winkel en wat gebeurd er dan met haar? Don't ask me.

Dolores 16-02-2004 09:40

Je hebt wel een goede beslissing gemaakt (y)

Leonoor 16-02-2004 10:18

Citaat:

dionnetje schreef op 16-02-2004 @ 10:40:
Je hebt wel een goede beslissing gemaakt (y)
Vind ik ook.

Eend 16-02-2004 11:42

I know:) Ze zit nu lekker bij Nicky:)

Stefanie 16-02-2004 16:42

De eerste controle van het beestje kost maarliefst €22 ofzo... Echt té duur, maarja dat moet je er gewoon voor over hebben.
Overigens gaat een verkoudheidje na een week vanzelf over, tenzij het alleen erger wordt. Je moet het beestje dan wel warm genoeg houden en er extra op letten dat hij nergens NOG zieker van kan worden, want dat kan fataal zijn.

AlopiA 16-02-2004 17:26

goede keus gemaakt, hoop dat het snel beter gaat met haar :)

The Crash Bash 16-02-2004 17:29

De liefde en zorg voor je dier is onbetaalbaar zeg ik altijd :) (y)

Eend 16-02-2004 22:43

Och, ik heb een gratis abbo op de dierenambulance, dus kan zo naar een DA.
Verder weet ik zelf veel van zieke diertjes af (ik werk bij de dierenambu) dus als ik het niet vertrouw, sta ik daar zo weer op de stoep;)

[Wacko] KiP 24-02-2004 12:47

Dit helpt goed bij mijn cavia's als ze zich niet helemaal fit voelen, maak wat hooiwater!

Een flinke pluk hooi in wat warm water doen, af laten koelen en dan in de drinkfles.

Lentekriebel 27-02-2004 15:31

of kamille-thee laten afkoelen en in de fles doen.
raar trouwens dat dat zo duur is, een paar maanden geleden ben ik ook een keer met de cavia naar de dierenarts geweest, dat kostte 6 euro, maar goed, daar zat geen anti-biotica kuur bij, wel wat druppeltjes voor het een of ander.

[Wacko] KiP 27-02-2004 17:51

Citaat:

me blackrose schreef op 27-02-2004 @ 16:31:
of kamille-thee laten afkoelen en in de fles doen.
raar trouwens dat dat zo duur is, een paar maanden geleden ben ik ook een keer met de cavia naar de dierenarts geweest, dat kostte 6 euro, maar goed, daar zat geen anti-biotica kuur bij, wel wat druppeltjes voor het een of ander.

Elke dierenarts heeft weer een ander tarief

Freestyler* 29-02-2004 19:27

ik was ook iets in de 30 euro kwijt voor de dierenarts
maar 2 dagen later was ik de cavia zelf ook kwijt :(

Proxima 04-03-2004 18:41

Ik heb hetzelfde met mijn cavia aan de hand gehad: een longontsteking. Ik moest haar dan een tijdje antibiotica geven.

De dierenarts vertelde mij wel dat een longontsteking latent aanwezig blijft in het lichaam van de cavia en dat het op elk moment terug de kop op kon steken. Het is ook besmettelijk voor andere, vooral wat zwakkere cavia's.

Dus na een tijdje werd ze weer ziek en moest ik haar weer medicijnen geven. Op 8 maanden tijd is ze 4 keer ziek geweest en het laatste is haar fataal geworden. Ze werd ook niet dikker en groeide heel slecht. Die laatste keer dat ze ziek werd heeft ze ook een infectie van de mond en keelholte gekregen waardoor ze niet meer kon eten. Ik gaf haar dan gemixt eten met een spuitje, maar ze spuwde altijd de helft weer uit. Ik moest haar ook zo drinken geven. Na een dag of 5 heeft ze het opgegeven en lag ze in haar kooi te kreunen van de pijn. Voor mij was het toen duidelijk dat ze er niet door zou geraken en ik kon het niet meer aanzien omdat ze op dat moment veel pijn had. Ik heb haar toen laten inslapen, met pijn in het hart. Het beestje zou nu 1 jaar geworden zijn. :(

Twee dagen erna is nog een cavia gestorven van mij, maar die was al een oude dame. 6 jaar was een heel respectabele leeftijd. Wel jammer, ik was erg aan haar gehecht.

Ik begon dus het jaar met 3 cavia's
Nu heb ik er nog maar 1 en die is zo zot al een achterdeur. Die is nu ook 1 jaar en die kruipt echt overal tussen en op en in als ze de kans krijgt. En kieskeurig is madam ook: als er geen witloof in huis is zaagt die mij de oren van mijn kop.

Ik hoop dat het jouw cavia niet zo moet vergaan als dat arm diertje van mij, maar als ze terug begint te hervallen: NIET AARZELEN: DIERENARTS! Anders kan hij nog een boel andere infecties oplopen omdat hij verzwakt is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.