![]() |
Centraal Thema: Borrelhapjes
Geen borrel zonder borrelhapje. Iets te eten bij je drinken is altijd lekker. Maar wat smaakt het beste bij de borrel? Is dat een zak chips, een blokje kaas of toch iets originelers?
http://www.scholieren.com/~boogie/chips.jpg http://www.scholieren.com/~boogie/hapjes.jpg Heb jij nog ideeën voor speciale en originele borrelhapjes? Post ze dan hier! |
uhm bitterballen en popcorn
|
Olijven in alle soorten en maten (y). Peppersweets zijn ook errrg lekker, dat is een kruising van paprika met rode peper (o.i.d.) gevuld met roomkaas.
|
Allerlei soorten tapas
|
wat maakt het uit, er zijn zoveel dingen lekker:
snacks (b.v. bitterbalen enzo) hapjes(kaas, komkommer, leverworst, ga zo maar door) chips borrelnootjes van die staafjes (als je snapt wat ik bedoel) ennuh wat t altijd goed doet: mon chou met stukjes ui dr door gerold in een stukje ham en och..je kan zelf toch ook wel iets bedenken? |
Komkommertjes en worteltjes........bloemkooltjes....wel met dipsausjes he
kaasjes, augurk Beetje het gezondere maar een stokbroodje met salades enzo en brie of zalm enzo is ook prima |
ik maak wel eens gehaktballetjes in pindasaus die dingen zijn altijd zo op met een stukje stokbrood
receptje: pond rundergehakt zakje boemboe nasi pot chicken tonight pinda meng de boemboe door de gehakt en draai er kleine balletjes van braad dit in een beetje boter, als ze gaar en bruin zijn het overtollig vet eruit gieten, pot chicken tonight erbij even laten pruttelen en klaar |
- dadels gevuld met roomkaas
- chips met een lekker dipsausje (bijv. van die aanmaakzakjes van Duyvis waar je dan nog water en mayo bij moet doen) |
Van die spiesjes maken en dan vanalles erop doen zoals kaas, vlees, komkommer, tomaat etc
|
dingen die ik graag eet 's avonds voor de tv:
- een bakje met olijven en feta - chips met een dipsaus - blokje kaas - wortel - toastjes met blauwe schimmel kaas |
Tortilia chips met dipsaus <3
En de rest wat al genoemd is :) |
Wraps met pesto, smeerkaas met kruiden en vis, en dat in kleine stukjes snijden. (y) :)
|
chips is altijd lekker, maar nootjes zijn ook goed en kaas ook en stokbrood is ook lekker
Maa rje hebt ook van die broodjes met kaas en ui erop dat is helemaal lekker |
Ik vindt mini gehaktballen met een bakje pindasaus wel een super borrelhapje en natuurlijk gewoon de standaart worst en kaas! En een avondje zonder chips kan ook niet :p
|
turks brood met tzaziki :)
|
Je kunt bij een indische toko ook allemaal lekkere hapjes kopen, kant en klaar.
Alleen even in de magnetron (y) |
Knaks (die kleine knakworstjes) doen het ook altijd goed (y)
|
van die kleine knakworstjes *bierbommetjes heten ze geloof ik* en dat in een plakje bladerdeeg oprollen met wat mosterd/curry ertussen en dan 10 minuutjes in de oven =)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Paar toastjes smeren met van alles en nog wat bv:
- Filet American - Verschillende kaasoorten ( Ook die met ananas :p ;) ) - Kip Kerry o.i.d. Stukje droge worst etc. doet het ook altijd goed ach er is zoveel op te noemen wat je zou kunnen serveren. |
Ik 'slinger' de frituurpan graag aan en stop daar dan kleine kroketjes in.
|
waarom worden "borrelballen" niet genoemd?
|
Cashewnoten, tuc-koekjes...
|
ei klutsen en dan bakken (dun) en dan als het koud is insmeren met mon chou of met ananaskaas en oprollen en vastzetten met coctailprikkers en dan in de koelkast laten opstijven. Na een uurtje in reepjes snijden (met prikker erin ) eet smakelijK!
|
gevulde eieren.. of augurkjes.. offeuh mwja van die speciale uien van de italiaan, die smaken niet naar ui eigenlijk.. ontzettend lekker
offeuh noten.. stukjes vis.. dat soort dingen.. stukjes kaas :) |
mmm..
Of toastjes/stokbroodje met zalm-asperge salade. Je hoeft niet te gaan prakken of mixen, dat ligt gewoooon kant en klaar in de supermarkt :cool: |
Cashewnootjes, pistachenootjes, olijven, tortilla chips met scherp dipsausje, kleine tomaatjes in de oven met tonijn en gesmolten kaas!!, van die rolletjes ham met een monchou-kruidenmengsel erin, jammie! Verder zijn de koude gehaktballetjes van mijn oma Onweerstaanbaar maar ik heb geen flauw idee hoe ze die zo lekker maakt...
Hmm beetje chaotisch verhaal dit :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18. |