![]() |
Foto's laten ontwikkelen bij 1-uur-service of niet?
Wat is het verschil met je foto's te laten ontwikkelen bij een één uur service? Dan wil ik natuurlijk niet horen dat het sneller ontwikkeld is, maar of de kwaliteit minder goed is of dat de foto's minder lang hun mooie kleuren behouden? Of is dit onzin?
|
Ik merk zelf geen verschil in kwaliteit, maar ik heb er ook niet echt oog voor. Het enige wat ik weet is dat het wel duurder is.
|
Het enige verschil is dat je meer risico loopt, maar de kwaliteit is er niet minder om.
|
Duurder weet ik ook niet meteen, maar bij 'n bepaalde fotozaak krijgen studenten wel 20% korting... :bloos: Is wel in Leuven, België... :p
|
Volgens mij kan het best. De kwaliteit is er in ieder geval niet minder op.
|
Citaat:
|
't is duurder, en het is minder privé omdat de mensen die de foto's ontwikkelen ook jou je foto's zien ophalen enzo. Meer niet geloof ik.
|
Citaat:
|
het is duurder, dat wel, maar de kwaliteit is net zo goed. het voordeel van een een uurs service is dat je fotorolletje niet kwijt kan raken omdat hij bij de desbetreffende winkel blijft. meerdaagse service gaan natuurlijk naar een afdrukcentral waar de kans gelopen wordt dat ze kwijtraken. met de 1 uursservice kan je ter plekke je foto's bekijken en mag je de foto's die misukt zijn vaak teruggeven. dan krijg je je geld terug voor die foto's.
nee hoor, ik heb niet 4 dagen bij een fotoshop gewerkt:o |
Het kost iets meer en je loopt meer risico omdat alles sneller moet gebeuren.
|
Van de ene kant wel handig, want anders moet je twee keer terug naar de stad voor die foto's en bij een 1 uur service kun je nog ff een uurtje op een terrasje zitten of winkelen of iets dergelijks.
Van de andere kant is het duur. |
Daarom heb ik mijn foto's daar ook heen gebracht.
En nog een vraagje: Als ze dan jouw rolletje beschadigen omdat het werk altijd zo snel wordt gedaan, krijg je dat dan vergoed of is dat voor je eigen rekening? |
De kwaliteit is hetzelfde. En het voordeel is dat het in de winkel blijft (het wordt niet opgestuurd) zodat je foto's niet zoek kunnen raken. Maar het is wel aanmerkelijk duurder.
|
Het voordeel van een 1uursservice is ook dat je direct met de ontwikkelaar kan praten, dus je kan zeggen als de kleuren niet goed ingesteld zijn, bijvoorbeeld
|
Het is duurder.
|
heb een keer foto's naar de 1-uur-service van de mediamarkt weggebracht en daar vond ik de kwaliteit wel een stuk slechter dan normaal...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
het is sneller klaar.
|
Ligt eraan waar je het doet ;)
In principe is het helemaal hetzelfde als dat het er langer over doet. Zolang ze maar dezelfde machine gebruiken. Dat is meestal zo, maar niet altijd. Bij de kruidvat en dat soort zooi wordt alles opgestuurd naar een grote centrale en dat is dus andere kwaliteit dan 1-uur-service. Dat hoeft niet beter of slechter te zijn. In sommige fotowinkels hebben ze verschillende prijscategoriën. De goedkoopste is meestal van mindere kwaliteit omdat bij de duurdere categorie elke foto apart handmatig ingesteld word (qua kleur en licht). Maar het verschil is niet erg groot lijkt me. :) Iig is het een fabeltje dat de kleuren minder goed houden. ;) |
Ik wil mn foto's altijd graag mat afgedrukt hebben en dat kan bijna nooit bij de 1-uur service dus laat ik ze meestal gewoon afdrukken. Ook is 1-uur service bijna altijd duurder.
|
Bij een goede fotowinkel is de 1 uur service betere kwaliteit omdat ze dat met de hand nakijken en corrigeren op kleur, contrast, licht enzovoort. Bij 2 dagen service is het bij dit soort winkels meestal slechtere kwaliteit.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een rolletje verpest is (2 jaar lang bij een fotozaak gewerkt) maar in de voorwaarden stond dat je dan een nieuw fotorolletje kreeg+ gratis afdrukken de volgende keer. Het ligt er wel aan waar je het laat afdrukken, laat je het afdrukken op goede apparatuur (fuji frontier minilab 350) of bij de hema. En op wat voor papier, printen ze het op kodak of fuji papier of op die agfa rotzooi.. |
Geen idee... :)
|
1-uur-service is duurder en is sneller! :D
Verder is er toch geen verschil??! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kwaliteit is minder (n)
|
als je ze perse die dag nog wilt hebben kan je dat doen ja.. maar anders zou ik het niet doen
|
Ik doe dat nooit, want het is een stuk duurder :o En kan er best even op wachten (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn ervaring is dat er geen kwaliteitsverschil is, maar t is wel wat duurder ja, je moet t er voorover hebben:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |