![]() |
Doorstroming van MBO naar HBO
Hallo. Ik doe op dit moment de MBO opleiding ondernemer/managere detailhandel (niveau 4). Ik zit nu in het laatste jaar en wil hierna graag de HBO opleiding Small Business/Retail managment doen. Deze opleiding sluit goed aan op de opleiding die ik nu volg.
Zaterdag ben ik naar een opendag geweest (van het CHN in Leeuwarden) en daar heb ik wat meer informatie gekregen over deze opleiding. Hier werdt vertelt dat de opleiding 4 jaar duurt, maar dat ik een half jaar vrijstelling kan krijgen als ik MBO detailhandel heb + de deelkwalificatie 417 (=extra wiskunde en engels). Deze deelkwalifictie kon ik bij mij op school aanvragen werd me vertelt. Vandaag heb ik dus gevraagt of het mogelijk was dat ik die deelkwalificatie kon volgen, dit was op mijn school niet mogelijk (mijn school is in Heerenveen), maar de lerares aan wie ik het heb gevraagt zou informeren of het op de MBO in Leeuwarden wel mogelijk is, zodat ze dat kunnen opsturen. Alleen is dit niet zeker, en ik krijg het pas over een week te horen of het mogelijk is, en over 3 weken krijgen we het erg druk met andere opdrachten. Nu wou ik vragen of het misschien ook mogelijk is om dit in een zomercursus oid te volgen. Weet iemand of dit kan, en zo ja ook waar(liefst in Friesland). Alvast heel erg bedankt. |
Ok ik heb nu ff wat meer infortmatie opgezocht, en er schijnen meer manieren te zijn om vrijstelling te krijgen:
Citaat:
Ik hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen. *edit: Ik heb nog 1 vraagje: Zoals al in de quote staat valt de vrijstelling in het 2e jaar of in het keuzeprogramma. Betekent dit dat ik dan een half jaar geen school heb, of dat ik gewoon een half jaar vooruit ga? |
grote kans dat ze automatisch al in je pakket zitten aangezien een MBO opleiding opgebouwt is met deelkwalificaties....
|
Citaat:
De deelkwalificatie 417 is een MBO deelkwalifictie maar deze zit niet in mijn pakket. De deelkwalificatie wordt ook niet aan mijn school gegeven. Dat is dus juist mijn probleem :s |
Is er echt niemand die hier over iets weet??? :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50. |