![]() |
stage op basisschool... tips???
heey! ga binnekort een daggie helpuh op een basisschool... op zich onwijs kewl maar ben al best zenuwachtig... moet zowiesow voorlezen... jah heb al een boek! en met diekids gaan dansen ofiets... hoe pak ik dit aan??? vin ut heel leuk en best eng want t zijn vreemde kids en weet niet hoe ze op me gaan reageren... dus suggesties zijn meer dan welkom! tnxxx! luf... melaine!
|
Ehm ik zou tenminste niet zo gaan praten als je nu schrijft. Welke groep ga je doen? Ik denk dat groep 8 niet zit te wachten op dans kunsten! Misschien dat jezelf les moet gaan geven? Trouwens welk boek heb je? Ik kan eigenlijk niet zo veel suggesties geven want ik heb geen idee welke groep je gaat les geven!
Veel Suc6! |
owjah helemaal vergeten! ga naar groep1/2 en omdat t thema carnaval is heb ik een boekje over carnaval! praat ook wel anders dat ik typ hoor maarja... tnx anyway!
|
Die zijn in ieder geval sneller tevreden dan groep 8ers. Lukt vast, beetje vrolijk doen en idd misschien een boekje kom je al een eind mee. Succes!
|
Wat moet je doen? Voorlezen dus en nog iets?
Per se dansen of mag het ook wat anders zijn? |
Dansen is vaak lastig, wordt snel een chaos.
Dan kun je misschien beter iets doen met luisteren naar muziek (geluiden?) of bijvoorbeeld muziek maken. Bijna elke school heeft wel wat muziekinstrumenten, misschien kun je daar achter komen. Ik weet niet of dit mag en weet ook niet wat het nut is van deze dag? Vanuit welke opleiding gaat dit? |
ik zou ook niet gaan dansen idd.
muziekmaken is zo'n slecht idee nog niet :) anders knutselen met ze, en van die leuke (althans voor hen) maar toch simpele dingetjes voordoen of van die spelletjes. Dat deed een stagiere bij ons (toen ik op de kleuterschool zat) ook. Van die dingetjes als dat de eerste een woord moet verzinnen en deze moet doorfluisteren aan de volgende enz, en dan kijken wat er aan de andere kant uitkwam. (begrijp je wat ik bedoel?!) |
|
zie dat je op de havo zit, ga je een dagje kijken om te zien of het je bevalt, voor school of vanuit jezelf? leuk dat je gelijk zo veel mag doen. ik loop nu zelf stage bij de kleuters en vind het ontzettend moeilijk! dat ze beter luisteren dan groep 8... in mijn geval niet! (maar dat ligt meer aan mij denk ik)
wel lastig dat je de kinderen niet kent, als ze vervelend zijn/niet luisteren is het het makkelijkst ze bij hun naam te kunnen noemen. kleuters zijn vreselijk aanhankelijk, ze vinden je echt geweldig, wees dus niet bang om 'te streng' te zijn, zolang het rechtvaardig is zijn ze het zo weer vergeten. dansen..... ik word gek in een speelzaal met 25 gillende, rennenden, niet-luisterende kinderen, maar als jij het leuk vindt... zo. volgens mij moest ik even mijn kleuter-frustraties kwijt. verder is lesgeven harstikke leuk hoor :) |
jah t iseenproject geregeld viat saltoomt leraren tekort tegen te gaan! heb dr egt zin in...moet morgen al! heb t dansen verruild voor een partijtje schminken! goed he! wish me luck!?!?!?!?!?!
|
Citaat:
dan begrijp ik het nog niet want ik ken " 't salto' " niet, en daarbij denk ik dat onervaren stagaires alleen maar lastig zijn en het lerarentekort niet echt verhelpen. misschien op de lange termijn, als ze het leuk vinden en daarom naar de pabo gaan. schminken.. heel leuk, laat ze vooral ook zelf proberen. vinden ouders misschien niet zo leuk, maar ach.... veel plezier/succes en laat even weten hoe het ging! |
Citaat:
|
Citaat:
succes! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
misschien is deze aarde wel een hemel maar gelooft niemand dat, is het het dan? nee misschien is dit leven wel een hel maar gelooft niemand dat, is het het dan? nee |
Citaat:
oww ehmm, ik klinkt gefokter dan dat ik ben :| |
Citaat:
Wat je nu zegt, zou dan bovendien net zo goed ook voor je eigen post gelden. En voor alles wat iedereen zegt, denkt, doet, enz. Meningen verschillen nou eenmaal, maar dat betekend niet dat de één zonder meer wel en de ander zonder meer niet waar is. Ik kan je reactie dus niet echt plaatsen. |
Citaat:
|
ja sorry maar me spatiebalk is btj kapot! nou ben donderdag geweest hoor! en heb ze gezellig voorgelezen enmet ze en hun eigulukuh gymleraar de kabouter plop dans gedanst! haha! en ik heb ze elkaar laten schminken! vond t heel leukmaar weet nog steeds niet of ik de paboga doen... ben aantnadenken over vwo enzow... t saltois een project om t ondewijs te introduceren zeg maar... was aant eind van de dag wel helemaal op en vies van alle schmink enzo!maarwel een geslaagde dag!
|
Kom op als je lerares gaat worden, wil worden of soms invalt, zorg dan ten minste dat je fatsoenlijk typt/schrijft, wil je?
Verder, mooi dat het een leuke dag was (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |