Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   PowerdDVD aspect ratio behouden bij fullscreen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=75098)

Orion 01-05-2002 09:59

PowerdDVD aspect ratio behouden bij fullscreen

Ik wil films afspelen met PowerDVD 4.0, maar als ik hier kies voor fullscreen wordt de film over het hele scherm uitgevuld (ziet er niet uit :( )

Hoe zorg ik dat de aspect ratio behouden blijft (en dat ik dus zwarte balken boven en onder in beeld krijg)?

The Iceman 03-05-2002 21:05

Is dat nie gewoon bij opties -> Keer Original Aspect Ratio of Maintain Aspect Ratio ofzo?
Oh en btw, met bspplayer heb je een optie 'Custom pan scan' Dan kan je wat 'inzoomen' zodat die zwarte balken wat minder worden.

Marcade 04-05-2002 09:46

Citaat:

The Iceman schreef:
Is dat nie gewoon bij opties -> Keer Original Aspect Ratio of Maintain Aspect Ratio ofzo?
Oh en btw, met bspplayer heb je een optie 'Custom pan scan' Dan kan je wat 'inzoomen' zodat die zwarte balken wat minder worden.

Dat heeft PowerDVD dus ook . . .

Orion 04-05-2002 12:29

Citaat:

Marcade schreef:

Dat heeft PowerDVD dus ook . . .

Dat geloof ik best... maar de vraag is dus HOE

Cybernetic Dreams 04-05-2002 19:42

Ik heb al een poosje geen PDVD meer, maar ik weet nog dat als je met rechts klikt op het filmbeeld, en dan daar even logisch rondzoekt dat je daar wel de goede zoom functie vind :)

Quintiano 04-05-2002 19:45

Posts verwijderen, Orion?

Goede forumbaas!

Orion 05-05-2002 13:17

Citaat:

Dobermann schreef:
Posts verwijderen, Orion?

Goede forumbaas!

Misschien zou je de post die ik gewist heb even kunnen herhalen en duidelijk maken wat het nut ervan in deze thread was.

Wie weet laat ik 'm dan staan.

Quintiano 05-05-2002 14:55

Citaat:

Orion schreef:

Misschien zou je de post die ik gewist heb even kunnen herhalen en duidelijk maken wat het nut ervan in deze thread was.

Wie weet laat ik 'm dan staan.

Ah, dat is al heel wat anders.

Zomaar willekeurig posts gaan verwijderen (al zijn ze offtopic) lijkt me een verkeerde ontwikkeling voor een FB'er.

Het nut? Als ik je avatar bekijk lijkt het nut me duidelijk.

En nou weer on-topic --> 't Grappige is dat ik 't niet eens weet.

Orion 05-05-2002 15:12

Citaat:

Dobermann schreef:
Zomaar willekeurig

Er was hier absoluut geen sprake van willekeur

Citaat:

Dobermann schreef:

't Grappige

ha. ha. :rolleyes:

eigenlijk poste je dus alleen maar om een avatar af te kraken.
Ik vind het dan legitiem zo'n post te verwijderen..

Quintiano 05-05-2002 15:15

Citaat:

Orion schreef:
eigenlijk poste je dus alleen maar om een avatar af te kraken.
Ik vind het dan legitiem zo'n post te verwijderen..

Dat is correct, ik postte om je avatar af te kraken, m.a.w. offtopic.

Ga jij je dan ook even inspannen om consequent alles wat offtopic is te verwijderen op héél het forum? Of ben je iemand die alleen z'n eigen straatje (lees: eigen draadjes) schoonveegt?

Marcade 05-05-2002 21:24

Citaat:

Orion schreef:

Dat geloof ik best... maar de vraag is dus HOE

Bij configuration dus, zoals The Iceman zei. Zit een mooi 'video' tabblad bij mij, kan je bepaalde opties aan/uit zetten, waaronder: run fullscreen, keep aspect ratio (wat jij wilt hebben), screen is always on top.

Panning, kan onder de film, kan je beetje inzoomen, of helemaal inzoomen zodat de balken weg zijn (maar wel de zijkanten van de film worden afgesneden).

Rechtermuisknop op het beeld en dan kan je beide panning, zoom whatever, en configuration kiezen.

Ik geloof dat dit er allemaal al inzat sinds PowerDVD 3.0 ? Heb nu 4.0 XP

LB06 05-05-2002 21:47

Dit werkt trouwens niet bij DivX'jes met PowerDVD.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.