![]() |
[Foto] Mijn eigen werk
Toch raar dat de foto's op een echt fotografie forum wél gewaardeerd en mooi gevonden worden :?
Commentaar is welkom :) |
Ik vind het niet echt super.
Zijn gewone foto's voor in het plakboek. Misschien een idee om als je bijvoorbeeld die kat wil fotograferen hem niet als middelpunt te nemen... Ik vind eigenlijk alleen die kat met schutting wel leuk. |
standaard foto's die m'n moeder gemaakt zou kunnen hebben
|
saaaaaaaaaaaaaaai
|
Citaat:
|
bij de meeste echt mooie foto's staat het onderwerp nooit in het midden..
|
Ik vind die foto's van je kat erg mooi :)
|
hm, matig. volgens mij worden ze al veel beter als je er hier en daar een randje zou afsnijden (een deurpost of zo)
lieve kat :) |
Zelf ben ik ook nog wat aan het leren over compositie en dergelijke. Of het nu gister of eergister was dat ik het tegenkwam weet ik niet meer maar dat doet er ook niet toe. Zoals er al een paar eerder zijn geweest die het zeiden: het onderwerp staat meestal niet in het midden. Waarom dit is weet ik niet, maar vaak is dat zo (tenzij je er een speciale bedoeling mee hebt). Wat je doet, je verdeeld je zoeker in gedachten in een boter-kaas-en-eieren-veld. Je krijgt dus 9 vakjes. Je mag alle vakjes gebruiken, behalve de middelste. Je houdt dus 8 over. En daar kun je dan verder mee spelen.
Die foto met schutting is inderdaad leuk. Zou je dus alles rechts van de kat weglaten, dan zou de foto waarschijnlijk nog leuker zijn. Waarom rechts? omdat daar alleen schutting is. Links van de kat zie je nog een of ander stenen voorwerp. Ik weet niet wat dat is, maar dat is nog meer een onderbreking van die schutting. Dus het onderwerp niet in het midden zetten. Als je een portret maakt, dan moeten de ogen niet in het midden. Bear that in mind. |
Citaat:
|
Ik vind het absoluut niet bijzonder of ook maar enigszins mooi. De mensen op die foto's zijn niet allemaal fotogeniek en dat levert saaie, doorsnee plaatjes op.
|
alles is denk ik wel gezegd behalve dat de meeste lichamen op de foto;s (zoals de laatste 2 van de eerste serie bijv.) heel vervelend zijn afgekapt
|
De eerste is leuk. De rest is saai.
|
leuk die kruisjes
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Verwijder dan je topic (of vraag het aan een fb als je het zelf niet meer kan), zo heeft niemand er meer wat aan. En ik vind het ook een beetje vreemd dat je ze weg haalt als je niet het commentaar krijgt wat je wilt...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14. |