![]() |
scriptie
ik moet een scriptie schrijven voor tekenen, over een kunstenaar of stroming, met als thema kunst/wetenschap/techniek
ik wil het dus ovr een kunstenaar doen, maar ik weet niet echt een geschikte ik dacht aan herman brood, das wel doop maar ik dacht er zijn vast niet echt veel boeken over zn kunst geschreven maare als jullie nog een leuke kunstenaar weten.. zouk dankbaar zijn cioa |
dali, warhol
je kan voor wetenschap ook escher nemen.. |
friedensreich hundertwasser
Is een man die oa het kunsthaus en het hundertwasserhaus in wenen heeft gemaakt. Hij is (milieu)activist en kunstenaar (voornamelijk schilder en architect). Daar heb ik nog een scriptie van liggen. En is weinig info over te vinden maar het is zeker een hele fascinerende man www.kunsthaus.com www.hundertwasserhaus.com |
oke tres bedankt ik ga s ff een kijkie nemen
|
|
Denk aan Piet Mondriaan, Theo Van Doesburg, maar ook het divisionisme van onder andere Signac en Seurat, denk aan Renaissancemeesters als Leonardo da Vinci (die techniek, wetenschap én kunst in zich verenigde: uomo universale).
Er is zo veel. |
...of natuurlijk Johannes Itten, grondlegger van de moderne kleurenleer (+/- 1960).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33. |