![]() |
[Linux] Error reading header: cpio Bad Magic
Dag mensen,
Ik heb een probleempje met het installeren van RedHat Linux 8.0. Ik wil deze gaan installeren, maar het volgende doet zich voor: Ik start de pc op met de cd in de cd-rom drive en hij boot gewoon vanaf de cd. Maar als ik setup wil starten geeft hij de volgende foutmelding: Error reading header: cpio Bad magic en dan loopt ie gewoon vast. Iemand bekend met dit probleem of heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Mijn specs: Processor: Intel Pentium IV 2,4 GHz Geheugen: 256 MB RAM Harde schijf: Generic ide type 47 - 6 GB Ik heb hetzelfde OS ook op mijn laptop ge-installeerd en daar heb ik nergens problemen mee.... Alvast bedankt!!! |
misshien is je cd rom gewoon beschadigd..? :)
|
Citaat:
|
redhat is toch niet meer te verkrijgen ???
en de cd-rom is goed, doet t namelijk op mijn laptop wel, ik heb wel ergens iets gelezen dat t aan de hard-disk of de IDE-aansluitingen kan liggen, maar kan geen problemen vinden eigenlijk.... |
Citaat:
Op den duur gaat Redhat geloof ik wel enterprise-only worden, dus voor de lange termijn is Redhat geen oplossing meer, maar for-now is Redhat 9 geen onaardige distro. :) Citaat:
|
Oh ja, vergeten te melden: ik heb in deze pc 2 cd-rom spelers zitten, maar hij doet t op allebei niet, dus aan de cd-speler kan t eigenlijk niet liggen, maar de cd-rom is verder ook vrij gaaf (geen krassen ed).....toch blijf ik t vreemd vinden en RedHat 9 downloaden duurt me te lang hier :p
|
Citaat:
|
Of probeer Fedora. Dat is een door RedHat gesponsord op RedHat gebaseerd community-driven Linux distributie. Vrijwel zelfde als de laatste RedHat, maar deze wordt wel verder vrij en verder developed en is beschikbaar voor iedereen die dat wil. Support van RedHat krijg je echter niet.
Misschien heb je hier iets aan: http://www.mail-archive.com/psyche-l.../msg18545.html http://www.redhat.com/archives/redha.../msg03330.html |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |