![]() |
Wat maakt een huiskamer nu gezellig?
Mijn broer en ik hadden pas een meningsverschil met onze moeder. Wij hadden namelijk de conclusie getrokken dat onze huiskamer best ongezellig is.
Alles is nl hardstikke opgeruimd en alle meubels sluiten feilloos op elkaar aan qua interieur (bijna te perfect) Bij andere mensen waar wij thuis komen is de huiskamer best rommelig, en wij vinden, ook gezelliger. Wat vinden jullie dat een huiskamer gezellig maakt en aantrekkelijk om te komen? |
Een plasma-tv
|
planten
|
Een paaldanseres.
|
veel alcohol
|
Citaat:
|
Mensen erin.
Mijn moeder heeft dat trouwens ook, dan zit ik lekker op de grond met kranten om me heen en dan komt zij binnen en dan zegt ze 'oh, kun je die niet aan tafel lezen? Niet? Maak je het dan wel weer gezellig als je klaar bent?'. Alsof een gestileerde woonkamer gezelliger is dan één waarin iemand kranten zit te lezen :) |
Misschien kan je de "orde doorbreken" door gewoon wat kussens op de bank te leggen en gewoon expres vanalles leuks te laten slingeren (tijdschriften enz).
Planten zijn ook wel leuk. Of je zet wat meer kleine meubeltjes neer (klein tafeltje, poef). En wat leuke neerzet-dingetjes zoals kaarsen. Als jullie geen kleed op de grond hebben is dat misscjien ook een idee. Veel succes!! (en laat ons misschien een foto zien als je heeel graag wilt dat we met ideën komen) |
Een computer met als startpagina www.forum.scholieren
|
Bij ons is het wel rommelig. Als het rommelig is kan ik altijd sneller dingen vinden en dat vind ik wel fijner. En als het netjes is kan ik niks vinden en dan gaat mijn humeur en dat wordt het meteen ongezellig. Je hebt gelijk!
Maar als jullie er nu een troep van gaan maken thuis vind je moeder dat waarschijnlijk ook niet oké en dat zorgt ook weer dat het ongezellig wordt. Moeilijk :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn huis hoeft niet zo gezellig te zijn, maar meer modern. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
warme kleuren, kleine prullaria (kaarsjes, plantjes), niet al te groot
|
warme kleuren
paar plantjes pakket of vloerbedekking |
Citaat:
En als je op een afstandsbediening drukt, nee, als je in je handen klapt, schuift er een mooi schilderij voor.... |
Keej... :)
En als je zou moeten kiezen, rommelig of super opgeruimd? |
Citaat:
|
rommelig :D
|
kleur maakt ook gezellig. Veel prutteltjes... (of juist niet dan:))
|
Als er met mate te zien is dat er mensen leven.
Een superstrakke, opgeruimde huiskamer is niet leuk, maar een varkensstal ook niet. En verder ook dingen als warme kleuren, bepaalde soorten meubels, planten enz idd, maar dat verschilt ook wel weer per huiskamer en combinatie ed. |
boeiend.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Planten :)
En 'gezellige troep' |
mozart door een 5.1 systeem. Dat maakt een kamer gezellig. Hoe puinhoperig een kamer ook is. ook al is er geen stofje te vinden of sluiten alle meubels op elkaar aan. mozart over een paar boxen (5.1 hoeft eigenlijk niet, maar dan hoor je het overal), en je kamer is in 1 klap gezellig.
|
Citaat:
|
ik vind een grote boekenkast met heel veel (schots en scheef staande) boeken gezellig. Daarbij vind ik een rommelige kamer veel gezelliger dan een nette kamer, dan kun je tenminste zien dat er wordt geleefd. Met rommelig bedoel ik dan dat er overal wat staat, maar dat het niet zo 'neergezet' is.
(Bijvoorbeeld: mijn kamer = rommelig = gezellig, broers' kamer = bijna steriel = ongezellig) |
Citaat:
|
Kaarsen en planten (y)
|
Een orgie zoals in Flodder oid.
|
O-o. Kandelaars met kaarsen die afgedrupt zijn. <3
donker hout. houten fotolijstjes met zwart wit foto's. |
Kleuren.
|
stoffen bank, kussens, kleed, bepaalde houtsoorten, planten, gordijnen, houtkachel, warmte, muziekje, zoiets?
|
Planten, kaarsen, leuke frutsels, mooie schilderijen, zo'n mooi tapijt op een gladde (hout, tegels ect) vloer, niet zo heel erg opgeruimt (hier en daar een tijschrift, een krant ect.) zodat je kan zien dat er wordt geleeft.
|
Op dit moment wordt de sfeer bepaald door mijn muziek en de verlichting.
|
Leuk ingerichte zitkamer met TV is al genoeg vind ik.
|
Leuke, niet te donkere kleuren. Planten. Opvallende (maar niet té) gordijnen. Leuk uitziende meubels. Dingen aan de muur. Enz.
|
Een home cinema :cool: (y)
(deze is foto is best groot dus zet ik hem in een link) Want als ik hem als foto plaats is ie dubbel zo groot :) |
gele/oranje/rode/bruine kleuren, plantjes/bloemen, prulletjes, fotolijstjes, kaarsen, beeldjes, zulke dingen..
|
een hangbank, belichting
|
De gezellige inwoners.
|
de samenhang tussen ver verschillende meubels, de kleurencombinaties van meubels/wanden/vloer/plafond :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder hangt het er natuurlijk vanaf van wat voor stijl je houdt. Je moet niet kiezen voor donkere zwaar eiken meubelen als je een Jan de Bouvrie tiepje bent. |
Citaat:
|
Het kleurgebruik ofzo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35. |